Recursos Humans o Persones

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
e-health i terciarisme
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
PARTICIPACIÓ DEL PERSONAL EN OBJECTIUS DE RESPONSABILITAT SOCIAL
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PETITS REPORTERS Títol.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
de qualitat a l’administració local
Recordem què vol dir ser adolescent
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Treballem l’estadística
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
Grups interactius a L’Esquitx
Carta d’un infant als seus pares.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
ENS TROBEM DE NOU.
Informe anual reclamacions CSI
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
la gestió hospitalària a través dels processos
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Gestió del coneixement
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El departament de Recursos Humans
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

Recursos Humans o Persones Jordi Pujol Colomer Director General 4 de maig de 2010

introducció A l’administració d’empreses, s´anomena recursos humans al treball que aporta el conjunt dels treballadors o col.laboradors d´aquella organització 2009: 61,76% Despeses de RRHH

introducció La persona es defineix com un ser racional i conscient de sí mateix, posseidor d’una identitat propia En Dret: Jurídicament es defineix a la persona com tot ens susceptible d´adquirir drets i contraure obligacions.

valoració entorn general Informe Gallup 67% europeus ...Increment inseguretat - 40% ... Empresas deshonestes - 61% ... Governs deshonestos

valoració entorn general

valoració entorn general Compromís amb l’organització : És el que està Orgullós amb la seva Empresa D’acord 16% L’Alta Direcció té capacitat per generar confiança i credibilitat D’acord 31 % La Direcció es preocupa pel benestar dels treballadors? D’acord 26 % ( Towers watson)

valoració entorn general Cost absentisme : 20% dels treballadors poden agafar la baixa laboral perquè no tenien ganes d’ anar a treballar… (Career Builder)

valoració líders El 93 % dels Directius considerem la Gestió com la por més important que tenim…

recursos humans o persones

2002-2010 OBJECTIUS ESSENCIALS : - Sostenibilitat Social - Sostenibilitat Econòmica - Excel·lència en els Resultats Assistencials QUALITAT…amb Vocació d’Hospital Persones…Motor i Factor diferenciador del canvi organitzatiu

qualitat = efqm resultats processos recursos lideratge persones Comunicant-nos

2002-2010 qualitat/persones PERSONES : RS…Moda ? Tendència ? Excusa ? Pla Ètica, Pla Comunicació( Minerva eina…) Pla Col.laboració Pla Millores Socials Processos

qualitat/persones

qualitat/persones

qualitat/persones IMPLICACIÓ IMPLICACIÓ MOTIVACIÓ MOTIVACIÓ PARTICIPACIÓ

resultats ACTIUS INTANGIBLES -INFORMACIÓ -APRENENTATGE PERSONES -CONEIXEMENT GESTIÓ CONEIXEMENT (CAPITAL INTEL·LECTUAL) >GESTIÓ CAPACITATS (Resolució Problemes) >VENTATGES COMPETITIVES

2002-2010 resultats Reconeixements - Qualitat Avedis Donavedian 2005 - Responsabilitat Social 2007 - Qualitat 2008 - Primaria 2009 - Premi (Plata) Europeu EFQM 2007 Compliment objectius anuals Millora enquestes clima laboral ( Great Place to Work )

2002-2010 resultats Reconeixements - Qualitat Avedis Donavedian 2005 - Responsabilitat Social 2007 - Qualitat 2008 - Primaria 2009 - Premi (Plata) Europeu EFQM 2007 Compliment objectius anuals Millora enquestes clima laboral ( Great Place to Work )

Tassa d’absentisme per IT+AT+MSBM resultats Tassa d’absentisme per IT+AT+MSBM 2006 2007 2008 2009 4.92 4.57 2.55 3.4

resultats Objectius planificats: 2008: 421 (340 tancats) -Tècnics que participen en el 2008: 73 2009: 348 (264 tancats) -Tècnics que participen en el 2009: 74

resultats

resultats HOSPITAL PLATO - Feedback Report Núm de respostes 221 231 CREDIBILITAT   RESPECTE TRACTE JUST ORGULL CAMARADERIA (58 ITEMS) Promitjos 62.21 59.78 SITUACIÓ ENTRE 250: 2009 (80-90) 2010 (70-60)

Evolució en punts absoluts 09-10 resultats Resultats 2010 (%) Resultats 2009 (%) Evolució en punts absoluts 09-10 Evolució en % 09-10 TOP 10 POSITIUS RESPECTE 50 MILLORS Núm de respostes 221 231 -10 Rebo un bon tracte, independentment de la meva posició dins l'empresa. 83 88 -5.00 -5.68% Som tractats de forma justa independentment de la nostra raça. 93 95 -2.00 -2.11% Som tractats de forma justa independentment del nostre sexe. 87 1.00 1.15% Som tractats de manera justa independentment de la nostra orientació sexual. 90 92 -2.17% El meu treball té un sentit especial: no és simplement "un treball". 77 79 -2.53% Vull treballar aquí per molt de temps. 82 84 -2.38% Ens agrada venir a treballar aquí. 0.00 0.00% Em sento bé per la manera en que contribuïm a la societat. 81 3.00 3.70% Aquí ens preocupem els uns dels altres. 71 72 -1.00 -1.39% Puc comptar amb la col•laboració dels demés. 75 74 1.35% Promitjos 82.00 82.90 -0.90 -1.09% HOSPITAL PLATO - Feedback Report

Evolució en punts absoluts 09-10 resultats Resultats 2010 (%) Resultats 2009 (%) Evolució en punts absoluts 09-10 Evolució en % 09-10 TOP 10 NEGATIUS RESPECTE 50 MILLORS Núm de respostes 221 231 -10 Els superiors fan una bona feina a l’hora d’assignar funcions i coordinar les persones. 46 37 9.00 24.32% Els superiors incentiven, consideren i responen sincerament a les nostres idees i suggerències. 40 6.00 15.00% Aquest és un lloc psicològica i emocionalment saludable per treballar-hi. 58 47 11.00 23.40% Les nostres instal•lacions contribueixen a un clima laboral agradable. 48 41 7.00 17.07% Puc fer servir temps del meu treball per assumptes personals quan ho necessito. 51 42 21.43% Aquí tenim beneficis especials i únics. 53 13.00 32.50% Rebem un salari just pel treball que fem. 28 26 2.00 7.69% Aquí tothom té la oportunitat de rebre un reconeixement especial. 36 30 20.00% L'empresa disposa de pràctiques per tal de facilitar l’adaptació de persones discapacitades.   Sento que el que faig aquí marca una diferència. 4.00 8.51% Promitjos 46.33 39.00 7.33 18.80% HOSPITAL PLATO - Feedback Report

resultats HOSPITAL PLATO - Preguntes Adicionals Resultats 2010 (%) Ev en punts abs 09-10 Evolució 09-10 (%) Número de respuestas: 221 231 -10 El Pla estratègic de l’Hospital estableix els següents valors, com els propis de la Institució.   Solidaritat amb l’entorn 71 61 10.00 16.39% Solidaritat amb les persones 79 74 5.00 6.76% Si us plau comenti’ns la seva opinió respecte a aquests valors, en relació als PACIENTS: Transparència i Compromís ètic 85 6.00 7.59% Tracte humà i personalitzat 90 86 4.00 4.65% Vocació d’excel·lència 88 81 7.00 8.64% Si us plau comenti’ns la seva opinió respecte a aquests valors, en relació als PROFESSIONALS que treballen a l’Hospital: 75 65 15.38% 82 73 9.00 12.33% 76 67 13.43% HOSPITAL PLATO - Preguntes Adicionals

resultats Temps de resposta al client Aquest any 2009 hem millorat el “Temps de resposta al client” arribant a uns valors d’excel·lència.

resultats ANY 2009 Rec/Sug Agraïments Reclamacions/Suggeriments i Agraïments per Àrees estructurals any 2009 ANY 2009 Rec/Sug Agraïments CEE 88 49 Hospitalització 67 117 Urgències 21 29 UCI 1 5 Quiròfan Central 11 UCSI 9 28 UCC 4 CRC Hospital dia 3 Recepció 2 Altres 34 TOTAL 240 250

2002-2010 conclusions Això no te fi …és un REDER !! Persones (Innovacio ? ): Comunicacio (Eines…): 1) Comunicar-nos 2) Minerva comunicacio Cal ser Idealistes i Realistes… En un mon Canviant només és possible Gestionar consolidant “El Canvi Organitzatiu” com eina continua de Gestió Tot això és difícil…Les Persones som “individus” però cal que treballem “Organitzats” És necessari: Aplanar, ser Transparent ,crear “complicitats” amb els professionals per a què la Gestió sigui una eina de Millora Continua.

www.hospitalplato.com