CREDA Baix Llobregat-Anoia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Les amistats estan fetes de trossets....
Llengua Catalana i Literatura 5è B de Les roques blaves
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Alimenta el teu cos.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
EL VALOR DE LA FELICITAT
Les formigues.
Xaf, el corb marí.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
FEM LA BOLA PETITA!.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
En Pinotxo i els colors A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Un bocí de pastís...?.
DIADA DE La pau i la no violència.
Descobrint un tresor amagat
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
valors humans i socials
El petit príncep
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Els corriols Piu i Piua.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
XIII a Setmana de la solidaritat
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
LES 4 ESTACIONS.
Un animal en perill d’extinció
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’ ELEFANT.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Viatgem per Llinars i els seus voltants
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
RESTA PORTANT-NE.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Som humans. Per això a vegades….
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

CREDA Baix Llobregat-Anoia

EL NEN COM APRENENT DE LLENGUATGE · PER QUÈ ÉS IMPORTANT EL LLENGUATGE? · COM HO FAN ELS NENS PER APRENDRE LLENGUATGE? · ELS NENS QUAN ARRIBEN A L’ESCOLA ... · COM ÉS EL LLENGUATGE DELS NENS DE 3 A 5 ANYS? · I ELS PARES, QUÈ PODEM FER? · I QUÈ HEM D’EVITAR? CREDA Baix Llobregat

PER QUÈ ÉS IMPORTANT EL LLENGUATGE? CREDA Baix Llobregat

PER RELACIONAR-SE PER COMUNICAR-SE PER APRENDRE CREDA Baix Llobregat

COM HO FAN ELS NENS PER APRENDRE LLENGUATGE? CREDA Baix Llobregat

Els senyals dels nens comuniquen coses i els adults els interpreten. És la salsa pels macarrons. Oi que fa bona olor? Aviat dinarem Aaaaaa! Què és? Els senyals dels nens comuniquen coses i els adults els interpreten. Els nens demanen coses i els adults parlen sobre allò. CREDA Baix Llobregat

Sí, he pescat un peix! Ara et toca a tu. Mira mama, has agafat un peix! Els nens fan comentaris sobre allò que veuen i els adults també ho miren i parlen sobre allò. CREDA Baix Llobregat

A veure si endevines què és! Sí, és un tren! A veure si endevines què és! Els adults capten l’atenció dels nens i aquests aprenen que el que senten vol dir alguna cosa CREDA Baix Llobregat

Prrrrrrrrrrrt! Què ràpida va la moto! Els nens s’entrenen per emetre sons i els adults els ajuden a donar significat a les seves produccions CREDA Baix Llobregat

Ara anirem a buscar la pilota. Els pares es posen a prop per facilitar la comunicació i els nens comencen a dir les primeres paraules. CREDA Baix Llobregat

Ara vinc! Què em vols ensenyar alguna cosa? Sempre vols ensaïmada. Agafem una altra cosa? Vine! Compra’m una asamada! Els adults ajuden a posar paraules als gestos dels nens i aquests cada vegada són capaços d’explicar coses més difícils. CREDA Baix Llobregat

ELS NENS QUAN ARRIBEN A L’ESCOLA ... CREDA Baix Llobregat

CREDA Baix Llobregat

Són encara aprenents de llenguatge Mia, a putxeta mameia!!! Si, és el conte de la Caputxeta Vermella! Són encara aprenents de llenguatge CREDA Baix Llobregat

Poden parlar d’allò que estan vivint Plou molt! Quitxa fodt amas peus! Abafu aigua ama pala!!! Poden parlar d’allò que estan vivint CREDA Baix Llobregat

Coneixent les paraules del seu entorn No puc posa a soda. Cau! Posa a soda a motu! Coneixent les paraules del seu entorn CREDA Baix Llobregat

Coneixent les paraules del seu entorn Dona’m una oliva Coneixent les paraules del seu entorn CREDA Baix Llobregat

Coneixent les paraules del seu entorn Oh, é suau! Té, cuní menya!! Coneixent les paraules del seu entorn CREDA Baix Llobregat

N’hi ha que són poc hàbils en bellugar la llengua i els llavis Aquests nens han de jugar a bufar bombolles i inflar globus!!! Va, ajudeu al pare! Bufa ben fort! N’hi ha que són poc hàbils en bellugar la llengua i els llavis CREDA Baix Llobregat

Poden explicar coses senzilles que els altres poden interpretar Oh! Com a quescut l’ansiam! Ara al dégu i així manyada mol!! Poden explicar coses senzilles que els altres poden interpretar CREDA Baix Llobregat

COM ÉS EL LLENGUATGE DELS NENS DE 3 A 5 ANYS? CREDA Baix Llobregat

ELS NENS ALS CINC ANYS CREDA Baix Llobregat

Amb aquestes cireretes faré una bona melmelada! Coneixen moltes coses CREDA Baix Llobregat

Saben per què passen coses, quan passen, on passen... M’ajudes a regar les plantes? Sí! Així creixeran molt i d’aquí uns dies faran flors! Saben per què passen coses, quan passen, on passen... CREDA Baix Llobregat

Poden explicar coses que fa un temps que han passat. Mira, està nevant! Com quan vam estar a casa de l’àvia per Nadal!! Sí, vam passar molt fred! Poden explicar coses que fa un temps que han passat. CREDA Baix Llobregat

Poden explicar coses que els altres no han compartit És que ahir em vaig donar un cop al cap amb la Mireia mentre jugàvem al “pilla-pilla”. Què et passa? Poden explicar coses que els altres no han compartit CREDA Baix Llobregat

Tenen ja molta habilitat amb la llengua i els llavis M’he menjat un “polo” de maduixa! Tenen ja molta habilitat amb la llengua i els llavis CREDA Baix Llobregat

Poden fer deduccions sobre paraules Aquí? Amb les mans? Agafa’t fort al manillar que si no cauràs! Poden fer deduccions sobre paraules CREDA Baix Llobregat

I ELS PARES, QUÈ PODEM FER? CREDA Baix Llobregat

CREDA Baix Llobregat

Qualsevol situació és bona per comunicar-se A veure? Què tens aquí sota el braç? Para, para, si us plau!!!! Ara a mi, ara a mi! Jo també vull pessigolles Qualsevol situació és bona per comunicar-se CREDA Baix Llobregat

Donar-li moltes oportunitats de conèixer coses i parlar-ne amb ell Ja he doblegat el costat dret,i ara què faig? Ara el doblegues per la meitat Donar-li moltes oportunitats de conèixer coses i parlar-ne amb ell CREDA Baix Llobregat

I ara es trabarà amb els seus papas i tots estaran contents!! Mira! Ja arriba a casa seva Mirar contes, comentar-los, parlar dels sentiments dels protagonistes, comparar-ho amb el que ell sent CREDA Baix Llobregat

Comentar conjuntament coses viscudes Què us ha agradat més de l’excursió? A mi, passar per les pedres del riu A mi enfilar-me a l’arbre Comentar conjuntament coses viscudes CREDA Baix Llobregat

Observar les coses, els animals, pensar, fer hipòtesi, deduir,... No l’espantis!!!! Que és petitó i encara ha de crèixer! És suau? Observar les coses, els animals, pensar, fer hipòtesi, deduir,... CREDA Baix Llobregat

Utilitzar estratègies que permetin enriquir el seu llenguatge Passo per aquí? Si, ves pel camí de la dreta i clica sobre el drac Utilitzar estratègies que permetin enriquir el seu llenguatge CREDA Baix Llobregat

Cantar cançons Sí! I ara cantem T’ha agradat la del Tren petitó aquesta cançó? Cantar cançons CREDA Baix Llobregat

Estimular l’orgull de ser grans Evitar conductes i paraules infantils Hi va bé una mica de pebrot verd? I ara que ja acabes, pensa què vols posar-hi més. Estimular l’orgull de ser grans Evitar conductes i paraules infantils CREDA Baix Llobregat

Crear ambients tranquils d’intercanvi de comunicació Si, fes-li un petó i una abraçada Li faig un petó? Crear ambients tranquils d’intercanvi de comunicació CREDA Baix Llobregat

I QUÈ HEM D’EVITAR? CREDA Baix Llobregat

L’ús de xumets, biberons i triturats, més enllà dels tres anys, no facilita un bon desenvolupament dels òrgans de la parla. CREDA Baix Llobregat

El nas ple de mocs no deixa respirar ni parlar bé. Cal ensenyar-los a mocar-se CREDA Baix Llobregat

Els nens no poden sempre fer la seva. que ja marxem Si, que ja és tard Que no sents els pares? Deixa-ho que hem de marxar Els nens no poden sempre fer la seva. Han d’escoltar i respondre quan se’ls parla CREDA Baix Llobregat