de Transferència Educativa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Advertisements

Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Ponència Una educació per a un nou país.
Xarxa Productes de la terra
Toca fusta FENT DECORATS
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
INTERCANVIS 3r ESO REUNIÓ PARES 25 SETEMBRE 2018.
PETITS REPORTERS Títol.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Experimentam amb la ciència
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Jornada Cloenda Esports
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Tutora: Eloisa Lorente
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
L’UNIVERS TROBADA INTERCENTRES MUS-E ZONA NORD 2009 DIVENDRES
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
“El perfil de mestre i professor”
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Coneixements i idees previs
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Interacció escola - entorn.
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Pla Integral de Salut Mental
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

de Transferència Educativa LAB(Tred)16 Laboratori de Transferència Educativa Terrassa, abril - maig de 2016

LAB(Tred)16 Consideracions prèvies que fonamenten aquest projecte

1 La vella escola transmissora i reproductora ja no serveix per als nous temps i és més necessari que mai promoure noves propostes organitzatives i didàctiques d’acord amb les necessitats i els trets del món en què vivim , global, interconnectat, plural, dinàmic i complex. 2 Les situacions o els problemes que cada persona o cada col·lectiu ha d’atendre o ha de resoldre contemplen diverses variables interrelacionades i que no es poden comprendre des de la lògica tradicional de les disciplines acadèmiques; per això cal partir de contextos i projectes globalitzats que faciliten la creació d’una cultura viva, motivadora i una visió integradora i transformadora del món.

3 Tot i que des de punts de vista diversos, la comunitat científica diu que els infants i joves aprenen millor si la seva educació és experimental i cooperativa i està basada en la resolució de problemes de la comunitat. 4 El necessari nou empoderament del col·lectiu de mestres ha d’estar fonamentat en una pràctica pedagògica científica, responsable, rigorosa, compartida, ètica i avaluada. 5 Són moltes les iniciatives que actualment es duen a terme per tal de discernir què cal preservar, què cal canviar i com fer-ho en la vida quotidiana dels centres educatius. LAB(Tred) hi vol col·laborar des d’una perspectiva local i global amb una nova modalitat que agafi el relleu d’altres èpoques.

LAB(Tred)16 Què cal fer per participar-hi? Reconeixement de LAB(Tred) com a activitat de formació per part del Departament d’Ensenyament. (En tràmit)

1 Identificació dels centres de referència com a nuclis LAB(Tred) i de les activitats que proposin. 2 Formació, prèvia inscripció, dels equips cooperatius en funció de la selecció d’activitats. 3 Seguiment presencial de les activitats i observació planificada a cada centre durant el temps necessari i suficient.

DIJOUS, DIA 26 DE MAIG, A LES 7 DE LA TARDA 4 Anàlisi cooperativa dels registres elaborats i de la documentació pertinent. 5 Difusió multimèdia, presentació i debat dels resultats del LAB(Tred)16 a la comunitat educativa i a les entitats socials. ACTE DE CLOENDA DIJOUS, DIA 26 DE MAIG, A LES 7 DE LA TARDA A L’ATENEU TERRASSENC

LAB(Tred)16 Que hi ha algú aquí fora? Una proposta simulada

L’Escola La Riera de Gaià proposa com a activitat LAB(Tred)16 el seu projecte Que hi ha algú aquí fora? del Cicle Superior. Aquest projecte inclou la descoberta, amb una col·lecció de requisits, dels éssers vius del pati de l’escola. L’escola fixa dia, hora i el nombre de mestres que oportunament poden seguir l’experiència. S’hi inscriuen quatre mestres de tres escoles diferents, també una mestra d’una escola bressol i una professora de ciències d’un institut. Segueixen i es fan seva l’activitat esmentada durant una tarda. En un parell de trobades complementàries analitzen la fonamentació de l’activitat i les seves potencialitats per a altres nivells d’edat, punts forts, febles, millores. Elaboren material gràfic i documental. Un cop enllestida la feina que simultàniament s’ha dut a terme en altres centres i petits grups de treball, es convoca una trobada dirigida als professionals de l’ensenyament, pares, associacions i organitzacions relacionades amb les temàtiques tractades per donar a conèixer els resultats. S’edita tot el procés en un Quadern LAB(Tred)16. Els participants i els centres reben el reconeixement que els pertoca.

Primers centres educatius LAB(Tred)16 Primers centres educatius col·laboradors

EMEE FATIMA Escola Bressol L’Esquitx Escola Bressol Coloraines Escola Bressol Moisès

Institut Can Roca Institut Mont Perdut Escola Serralavella ULLASTRELL

Escola Mare de Déu de Montserrat Institut Les Aimerigues Escola de Rellinars

Escola Roser Capdevila FUPAR EBM Vallparadís