SEMINARI DE DIFUSIÓ DE L’AVALUACIÓ DELS PLANS EDUCATIUS D’ENTORN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
La Nòmina Catalana.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
“EL PALIC, un model per a les illes”
Com preparar una unitat per a l’avaluació
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
SALUT MENTAL.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Anàlisi crítica de la transversalitat
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Àrea d’Atenció a les Persones
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

SEMINARI DE DIFUSIÓ DE L’AVALUACIÓ DELS PLANS EDUCATIUS D’ENTORN 2005-09 20 de maig de 2011 Josep-Oriol Escardíbul Universitat de Barcelona

1a. Valoració enfocament i metodologia avaluació PEE Anàlisi qualitatiu (disseny-funcionament-impacte) Anàlisi quantitatiu (impacte): Dobles diferències i emparellament Problema de la causació (endogeneïtat): causalitat inversa, omissió de variables rellevants Cal comparar dos grups (de “tractament” i de “control”) que només difereixin en la política educativa aplicada

1b. Valoració enfocament/metodologia aval. PEE Curs Resultats Observacions (> 1 curs) Emparellament DD Sisè Primària PCB Absentisme PE Sí No X 2n ESO Abandonament Promoció PGD 4rt ESO Graduats Certificats Repetidors Dispersió notes

1c. Altres avaluacions: assignació aleatòria Perry Preschool Program (USA) Iniciat el 1962 a Ypsilanti (Michigan). Objectiu: millora del rendiment social i cognitiu de nens de veïnats pobres mitjançant intervencions intensives d’educació infantil de qualitat. 2. Efectes company a Universitat de Dartmouth (USA) Análisi efectes company d’habitació a residència universitària en rendiment acadèmic i activitats socials. Cal controlar participants no sàpiguen que és un experiment (“Hawthorne effect”)

1d. Altres avaluacions: variables instrumentals (VI) En absència d’aleatorietat intencionada: VI Una variable està relacionada amb la variable de tractament (per exemple la política educativa) però no amb el resultat (per exemple el rendiment acadèmic). Estudis: Educació sobre els salaris: capacitat es relaciona amb les dues. Instrument: canvis legislatius que augmentin l’escolarització obligatòria. Relació amb anys d’escolarització però no amb salaris. Competència escolar sobre el rendiment. Instrument: % catòlics (1900) a països on el catolicisme no és religió oficial. Vinculat amb major percentatge escoles privades però no amb rendiment acadèmic.

1e. Altres avaluacions similars i línies de millora Excellence in cities (UK) Dades 1999-2003 Dobles diferències i efectes fixos per cohort Zones d’Education Prioritaire (França) Dades 1987-1992 Dobles diferències i variables instrumentals Línies de millora (PEE) Informació a nivell d’alumnat i millora a nivell de centre Color polític del territori / variables de “zona educativa” en el futur

2a. Discussió conclusions/recomanac. Avaluac. PEE Àmbit PEE (CAT) (altres) Molts objectius i instruments diversos Sí Creació xarxes/acció cooperativa Regular Participació agents no educatius No Efecte sobre rendiment Efecte sobre cohesió social (qualitatiu) No/Regular

2b. Rendiment (…) PEE pretenien induir una “nova cultura organitzativa d’aprenentatge en xarxa (…) implicació de tots els agents educatius, que proveís continuïtat i coherència a les accions dels diferents agents educatius que operen en l’àmbit familiar, de l’educació formal, no formal i informal d’un territori (…) a l’assoliment dels dos objectius estratègics del programa: l’èxit educatiu per a tot l’alumnat i la cohesió social. Disseny: fort criteri territorial que augmenta en el temps (contrariament a ZEP França que es va focalitzant en les poblacions). Més recursos a centres amb menor nivell econòmic (més becaris) però no amb més immigrants. Pressupost mitjà (2008-09): 52,6 euros per alumne (amb força dispersió). EiC (RU): mitjana 140 euros per alumne (2003). Dotació de 29 milions d’euros (1999) a 463 (2006). Altres PEE (França/RU): sí creació de xarxes entre centres; no participació agents no educatius.

2c. Programes amplis/ específics RU: millor programes més modestos en objectius (rendiment, absentisme, accés a universitat…) i més intensius en recursos EUA: millor programes més modestos (rendiment). Important paper dels centres (docents i direcció). PISA: certa rellevància factors escolars (centre): docència, relació professorat/alumnat i autonomia de centre. Fundació Cercle d’Economia (CAT): rellevància factors escolars (centre): motivació professorat. Proves Cangur (CAT): rellevància professorat i relació professorat/alumnat. Més enllà de l’entorn socioeconòmic cultural familiar, èxit vinculat al centre educatiu i a objectius/instruments clars.

2d. Programes amplis/ específics: educació i delinqüència Avaluació de programes d’Estats Units, 1990-2000 (Escardíbul, 2002): Èxit d’intervencions en edat infantil i joves a l’escola. Fracàs de les actuacions sobre joves que ja han abandonat l’escola (FP- inserció laboral). Èxit dels programes de petit abast però intensius, amb suficient dotació econòmica. Programes: Head Start, Quantum, Children ar Risk, National Supported Work Demonstration, Job Corps, Job Start, GREAT, DARE.

2e. Conclusions Diferenciar programes segons objectius. Reduir el nombre d’instruments (si no hi ha evidència –internacional- d’èxit): tallers d’estudi (rendiment); extraescolars esportives (cohesió). Augmentar pressupost per alumne de l’actuació (si manquen recursos reduir el nombre d’actuacions). Fomentar zones educatives en polítiques educatives. Fomentar xarxes de centres i recolzar iniciatives de centres. Dades individuals i preveure avaluació al planificar l’acció. Centrar-se en superar la desigualtat: Les inversions es recuperen en impostos (de la major renda dels qui arriben més lluny) i en menor despesa pública (salut, delinqüència, etc). Levin et al (2006): Un graduat (high school) aportarà, respecte a un no graduat, quasi 210 mil $ al Sector Públic (139 mil en impostos addicionals, 41 mil en reducció de despesa sanitària, 27 mil en reducció despesa associada a delinqüència i 3 mil en serveis socials). Cal reduir el fracàs escolar. Però no tots els programes són igual d’eficients: examen a 5 programes i la rati benefici/cost va de 1,46 a 3,54. Anàlisis cost-benefici.