ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI iv Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que.
Advertisements

Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
S’anomena paper reciclat aquell que es fabrica amb un paper vell. Fins fa poc s’ha mantingut la confosa definició de paper ecològic –encara que no fos.
JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI I Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que trobareu.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Barça Reportatge especial Reportatge creat per: T’INTERESSA.
Els instruments musicals
MÚLTIPLES I DIVISORS.
ELS VOLCANS.
Aquesta és una felicitació de Nadal atípica, tot i que us desitjo unes molt bones festes i un feliç 2.008, us envio una sèrie de fantàstiques fotos del.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
QUÈ ÉS LA QUÍMICA PER A VOSALTRES?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Els residus del institut
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
6è de Primària Escola El Cim
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
SIGUEM SOSTENIBLES.
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
ETIQUETES DELS PRODUCTES QUÍMICS
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
“Les classes més sostenibles”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
Normes del laboratori de ciències naturals
La Bíblia, font de valors humans i socials
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
EL COLOR BLAU.
L’AIGUA A LA NATURA.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
L’electricitat i el circuit elèctric
APICULTURA.
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Justificació De la mateixa manera que l'esport és important per mantenir la forma física, la gimnàstica mental és important per al nostre cervell. "Enginy"
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
LES PEDRES DE LA VIDA.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”

No es difícil “fabricar” un volcà.

Agrupeu-vos en grups de treball de tres persones i seguiu les pautes de treball que s’indiquen a continuació. Oi que no cal que us recordi, que cal deixar la zona de treball tal com s’ha trobat?

Com podeu observar, damunt la taula hi trobareu el següent material:

Un tros de fullola amb un forat en la part central Un tub metàl·lic Dicromat amònic Permanganat potàssic Papers de diari Un encenedor Paper de filtre Material opcional. Glicerina Una xeringa Un embut Un test petit de plàstic Fang

Procediment

3.- Omple el tub de dicromat amònic. (Utilitza els estris adients). 1.- Agafa el tub de pastilles que has portat de casa, i introdueix-l’ho al forat de la fullola, de manera que quedi agafat per pressió. 2.- Hem de mantenir la fullola paral·lela al terra. Per tant ens cal dissenyar un dispositiu que ens permeti subjectar la fullola i el tub a uns centímetres del terra. Fes-ho. 3.- Omple el tub de dicromat amònic. (Utilitza els estris adients).

4..- Seguidament, col·loca petits munts de permanganat potàssic a prop del que penses que serà el cràter del volcà i també als cantons. 5.- Cala foc al dicromat amònic amb un encenedor i ruixa el permanganat amb glicerina.

6.- Guardeu silenci i… (no tingueu por!. No hi ha cap perill si no poseu el nas damunt del cràter) Contesteu les qüestions que es donen a continuació:

A/ Descriu tot el que ha passat des que s’ha encès el dicromat amònic. B/ Fes un dibuix dels efectes resultants. C/ Identifica el con (edifici volcànic), el cràter i la cambra magmàtica. D/ Identifica la Xemeneia i la cambra magmàtica. E/ Com pots distingir la xemeneia de la cambra magmàtica en aquesta activitat? F/ Per què penseu que us he fet guardar silenci abans de començar a calar foc al dicromat? Quin significat creieu que té el soroll que heu escoltat? G/ Què son cons adventicis? Hi ha cons adventicis en aquesta activitat? Per què? H/ Quina creus què és la part més important d’un volcà?

Activitat a casa (Obligatòria) No tots els volcans presenten erupcions com la que s’ha simulat en aquesta activitat. De fet podem dir que no hi ha mai dos erupcions idèntiques; fins i tot en un mateix volcà.

Les causes d’aquesta variació són diverses, i tenen a veure amb les característiques de la cambra magmàtica (dimensió, fondària, estructura), així com el tipus de magma que contenen i amb com evoluciona aquest magma químicament i físicament.

Normalment es distingeixen tres tipus d’erupcions: Les erupcions hawaianes, les peleanes i les estrombolianes.

Elabora un petit informe pel proper dia de classe d’aquests tres tipus d’erupcions, indicant les seves característiques diferenciadores. A quin tipus d’erupció correspon la activitat realitzada. Justifica la teva resposta. * Al començar la classe següent explicarem els tres tipus d’erupcions que es demanen.

Activitat a casa complementària (Optativa) Anomenar els nombres que s’indiquen.

Us espero el proper dia, a l’aula d’informàtica