El nen amb pèrdua auditiva a l´escola

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Advertisements

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD
ELS LLENGUATGES VISUALS
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
1 u n i t a t L’educador infantil.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
LLENGUATGE I SIMBOLISME
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
ELS ALUMNES SORDS A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
El viatge de Primària a Secundària
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
La consciència fonològica a P-4
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
LES Etapes DE LA VIDA.
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
CURS
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
Com fer una presentació? Comunicació oral
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Introducció Al posicionament Web.
P-5 Curs
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

El nen amb pèrdua auditiva a l´escola CREDA Baix Llobregat

LA DIVERSITAT ENTRE ELS ALUMNES SORDS ÉS TANT O MÉS GRAN QUE ENTRE ELS ALUMNES QUE HI SENTEN BÉ. Aquesta diversitat ve determinada per diferents factors : Factors personals Pèrdua auditiva: grau, guany protètic, edat aparició, moment diagnòstic i adaptació pròtesis, moment inici intervenció Capacitats Trets personalitat Factors familiars Antecedents sordesa, estructura, acceptació Actitud comunicativa, temps dedicat a activitats conjuntes, hàbits socials Nivell socio-cultural Factors escolars Intervenció primerenca Centre escolar: característiques, organització, estil educatiu Factors socials Acollida de l’entorn Possibilitats relacionals segons entorn

Un nen amb pèrdua auditiva en l´etapa d´Educació Infantil necessita continuar desenvolupant la comunicació, el llenguatge i també la seva capacitat auditiva.

Per això ha de tenir oportunitats per: Relacionar-se i interactuar amb adults i companys… …gaudint d´aquests intercanvis…. …en un entorn que l´ajudi a dessenvolupar la comunicació i el llenguatge.

Per això és important que... …ens miri i vulgui interaccionar amb nosaltres …ens manifesti el que vol …vulgui compartir Per... Fer significatiu el llenguatge i aprendre´l

- A l´inici de l´educació Primària el nen ha adquirit un llenguatge que li permet un domini de les habilitats discursives que li facilitaran l´aprenentatge. - També hi ha un ús i un domini progressiu de llenguatge escrit que li permet un accés al coneixement i a la cultura de l´entorn.

CONDICIONS FÍSIQUES DE L´ESPAI Ubicació de l´alumne sord a l´espai: - Distància adequada per una bona lectural labial. - D´esquena a la llum - Bona il.luminació de la cara de qui parla Ambient sonor: - Control nivell de soroll de la classe - Facilitar un ambient de silenci quan algú parla - Control xiulet audiòfon o implant coclear

ESTRATÈGIES COMUNICATIVES I LINGÜÍSTIQUES -Adreçar-se amb naturalitat -Vigilar l´atenció de l´alumne: un senyal abans de començar a parlar. -Facilitar la comprensió situant el tema quan el referent no és present. -Fer-li notar el canvi de tema: gest, senyal o breu interrupció. -Llenguatge correcte: frases curtes i simples semànticament correctes. -Ser expressius amb la cara i gestos naturals. -Velocitat moderada sense trencar el ritme i l´entonació. -Parlar amb veu i de manera clara vocalitzant (sense exagerar) -Ajudar-lo amb la repetició del missatge canviant la forma lingüística i utilitzant sinònims. -Utilitzar altres recursos : escriptura, dibuix, imatges…

FACILITACIÓ ACCÉS INFORMACIÓ - Les rutines - Recursos visuals i sistemes representació - Ús de la llengua escrita - Recursos tècnics per la informació oral / escrit - Informació prèvia: contextualització

ESTRATÈGIES DIDÀCTIQUES - Suports visuals - Exploració, observació, experiència directa - Facilitar informació prèvia del tema - Contextualitzar - Ús llibreta correu - Estones de descans - Explicació dels canvis - Comprovar la seva comprensió - Repetició/reformulació - Alternar observació /explicació/ conversa - Assegurar informació escrita