Gestió de l’aigua en el territori

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Servei de Contractacions i Subministraments
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
PRESSUPOST 2017.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Programa de Transició Escola Treball
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
No tractar el càncer de pròstata, ¿és correcte?
Polítiques d’Ordenació Comercial
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Coneixement del Medi Social i Cultural
El control dels simúlids a la part baixa de l’Ebre
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Decret d’autonomia dels centres educatius
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
La Direcció queda habilitada per:
Aparcaments de rotació a Sabadell
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Organització i creixement
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
SI NO PLORA EL CEL NO RIU LA TERRA
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Projecte: Videojocs.cat
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

Gestió de l’aigua en el territori El cas d’Aigües d’Osona, SA VIC, 16 d’octubre de 2012

L’aigua i la seva importància El servei d’abastament d’aigua potable és un servei de competència municipal i, per delegació dels ajuntaments, el Consell Comarcal d’Osona ha anat assumint la responsabilitat de gestionar i planificar l’abastament d’aigua en alta a la comarca.

Principis de la gestió i de la planificació de l’aigua a la comarca d’Osona GARANTIR el subministrament d’aigua per al consum humà, tant en QUANTITAT com en QUALITAT,complementant els recursos hídrics existents. Dissenyar noves xarxes segons els recursos de cada zona. Gestionar i usar eficient els recursos disponibles que garanteixi les necessitats actuals sense comprometre les futures. Millorar la qualitat dels recursos hídrics. Mantenir el cabal ecològic per tal que no afecti els sistemes fluvials.

Antecedents històrics 1989 El Consell Comarcal recupera un antic projecte de la dècada dels 50 per a fer un embassament i una ETAP al riu Gurri i abastir les poblacions de Taradell i Tona.

Antecedents històrics Problemàtica Restriccions en èpoques d’estiatge. Contaminació de les aigües subterrànies per nitrats. Solució Projecte mancomunat per resoldre la problemàtica a 17 municipis de la comarca.

Antecedents històrics 1992 Es crea l’empresa Aigües d’Osona com una societat privada amb participació de les empreses Aigües de Vic i SAUR. 1993 Projecte per la concessió administrativa del cabal al riu Ter. 1994 El Consell Comarcal adquireix el 8% del capital social d’Aigües d’Osona. 1997-2002 S’estudien diferents solucions per aportar cabals complementaris a municipis del Lluçanès. 1998-2007 S’executa el projecte de la xarxa d’abastament d’Osona Sud que subministra cabals complementaris a 17 municipis.

Antecedents històrics 2005 L’Ajuntament de Sant Bartomeu del Grau cedeix les instal·lacions dels pous de Vilaseca al Consell Comarcal. 2006 Execució de l’obra de la xarxa d’abastament d’Osona Lluçanès. 2008 El Consell Comarcal assumeix el 51% del capital de la societat Aigües d’Osona.

Iniciatives de present i futur D’acord amb l’ACA - i de conformitat amb el Programa de mesures del Pla de gestió del districte de conca fluvial de Catalunya i el PZTS (Pla zonal de cabals de manteniment del Ter superior) -, el Consell Comarcal continua planificant el futur de l’abastament en alta de la comarca. 1998 - 2008 Redacció de diversos estudis per a solucionar els problemes d’abastament d’Osona Nord i el Voltreganès. 2011 Aprovació del projecte d’ampliació de l’abastament Lluçanès. 2012 Aprovació del projecte reformat de l’abastament Osona Nord i Voltreganès.

Estructura de l’empresa 1 Consell d’administració actual Representació1: President Consell Comarcal d’Osona Aigües de Vic, SA SOREA 2 consellers delegats 3 vocals 1 L’any 2008, d’acord amb els estatuts de la societat i atès que la seva representació abans era minoritària, el Consell Comarcal passa a tenir el 51% de les accions . 1 secretària no consellera 1 sotssecretari no conseller

Estructura de l’empresa 2 Coordinació i gestió tècnicoadministrativa Es regula segons el Reglament de servei aprovat l’any 1998. Actualment s’està revisant per a la seva actualització. Les tasques assignades són: Vigilància, control i manteniment de les instal·lacions de bombeig i potabilització. Vigilància i conservació de les conduccions generals i dipòsits reguladors del servei. Maniobra i verificació del bon funcionament de les vàlvules, comportes, etc. Recerca de fuites i la seva reparació en les instal·lacions d’aigua en alta. Conservació dels comptadors generals. Compliment de la normativa sanitària (RD 140/2003). Gestió administrativa i comptable.

Estructura de l’empresa 3 Pressupost i finançament El pressupost de gestió per a l’any 2012 és de 850.894,60 euros. Els ingressos provenen de les facturacions trimestrals que es fan als ajuntaments o directament per delegació al concessionari corresponent. Les tarifes que s’apliquen segueixen el tràmit següent : Sessió informativa a la Comissió de seguiment del conveni. Aprovació pel Ple del Consell Comarcal. Tramitació a la Comissió de preus de Catalunya i l’aprovació corresponent. Aprovació definitiva, si escau, pel Ple del Consell Comarcal.

Informació Mensualment s’envia, mitjançant correu electrònic, la informació següent a cada ajuntament: Informació del consum , amb una comparativa d’anys anteriors. El resultat de les analítiques realitzades durant el mes.

Conclusions En el moment d’assumir la gestió del servei d’abastament en alta, el Consell Comarcal va avaluar les diferents formes de gestió a què podia optar: Directa: amb personal propi del Consell. Consorci Mancomunitat Concessió Concertació Empresa mixta Altres ...

Conclusions Empresa mixta (I) La possibilitat efectiva de participació del Consell Comarcal en la gestió i govern de la Societat. La incorporació a la Societat d’empreses qualificades en aquest camp, professionalitzant una activitat bàsica per al desenvolupament econòmic i social de la comarca. El capital social relativament baix: només per a cobrir l’immobilitzat necessari per al desenvolupament de la gestió del servei. La participació en els resultats econòmics de la gestió.

Conclusions Empresa mixta (II) Beneficiar-se de les possibilitats d’obtenció de recursos econòmics tant d’entitats creditícies oficials, com del Banc de Crèdit Local, com d’aportacions de la iniciativa privada en funció de les necessitats del Servei. Ajuda amb la cobertura de costos del servei mitjançant subvencions d’altres administracions. Incorporar la flexibilitat, agilitat i dinàmica de l’empresa privada.

Conclusions La titularitat i la responsabilitat del servei és del Consell Comarcal. Es delega la gestió, no la responsabilitat de les decisions que garanteixen el seu bon funcionament. Tant les opcions pública com privada poden ser eficients. Aconseguir l’equilibri de les dues és l’eina que ben gestionada per les dues parts pot portar a una gestió molt eficient. Es poden trobar exemples de bona i mala gestió en els dos àmbits: públic i privat. El més important és que les persones que treballin en el Servei estiguin motivades.

Gràcies per la seva atenció