PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Mònica Añón Roig
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
APRENENTATGE MULTINIVELL
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Interacció escola - entorn.
Formació per als equips directius d’educació secundària
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Transcripción de la presentación:

PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT CEIP EL CRIST MELIANA

MESURES D’ATENCIÓ A L’ALUMNAT AMB NECESSITATS DE SUPORT EDUCATIU O AMB NECESSITAT DE COMPENSACIÓ EDUCATIVA.

Des del Centre oferim a cada alumne l’ajuda pedagògica que necessita, respectant les peculiaritats de cadascú ja que considerem que la diversitat és un fet inherent al seu desenvolupament.

El que es pretén és aconseguir una educació de qualitat per a tots, garantint la consecució dels objectius establerts amb caràcter general per a tot l’alumnat.

Al nostre Projecte Curricular El tractament dels objectius i continguts en cadascuna de les etapes i cicles es fa d’una forma coordinada, progressiva i coherent per tal d’afavorir el procés d’aprenentatge de tots els alumnes,

Al nostre Projecte Curricular Fem el primer nivell d’adaptació curricular d’acord amb la realitat educativa dels nostres alumnes atenent a la diversitat de capacitats, interessos i motivació d’aquests.

Les programacions d’aula de nivell, de cicle i de Centre Es fan d’acord amb les característiques del grup d’alumnes per als quals van dirigides.

La tasca diària, dins les aules La utilització de diferents recursos, metodologies i estratègies didàctiques: Planificació d’activitats concretes Grups flexibles Organització de l’espai i del temps Treball per racons i tallers Grups cooperatius Treball per projectes Escola inclusiva...

La tasca diària, dins les aules Ajuden a: Donar una atenció més individualitzada als Alumnes. Crear situacions comunicatives d’ampliació Facilitar la interacció alumne/mestre i alumne-alumne.

Al Centre realitzen funcions de suport a la integració Una logopeda de Conselleria d’Educació Una educadora de Conselleria La Psicòloga del Gabinet Municipal Dos mestres de Pedagogia Terapèutica

Conjuntament tracten de: Donar l’ajuda necessària als alumnes amb necessitats educatives especials Afavorir la màxima adaptació i participació d’aquests en el Centre Facilitar el seu desenvolupament personal i la seua integració al grup-classe

Adaptacions curriculars Aquest personal tècnic elabora, coordinadament amb les tutores i els tutors les adaptacions curriculars necessàries per aconseguir: La major integració possible d’aquests alumnes Poder donar una atenció adequada a la diversitat de l’alumnat

Les programacions donen resposta a la diversitat i inclouen a aquest alumnat a l’aula

Es dissenyen activitats que permeten diferents graus de realització i d’agrupaments Es dissenyen activitats diverses i variades per a la consecució d’objectius S’utilitzen estratègies metodològiques que afavoreixin la participació de tot l’alumnat i l’autonomia en l’aprenentatge

S’adapten les proves d’avaluació a les necessitats i característiques de l’alumnat. Es realitzen adaptacions currriculars significatives per a l’alumnat que ho necessita. S’adopten mesures específiques com la flexibilitat en l’escolarització entre altres mesures, per a alumnat amb altes capacitats.

Donen assessorament i orientacions Als mestres tutors en el desenvolupament de les seues funcions d’acord amb les necessitats detectades al Centre A les famílies que ho necessiten.

Grups de reforç d’alumnes Paral·lelament funcionen al Centre Grups de reforç d’alumnes Alumnes de Primària que no assisteixen a les aules de Pedagogia Terapèutica S’han agrupat segons les seues necessitats Treballen les assignatures instrumentals dues hores a la setmana amb mestres que es troben a disposició del Centre. A aquests grups es troben també alumnes immigrants que necessiten reforç de la nostra llengua, tal i com s’indica al Pla d’acollida del Centre.

METODOLOGIA