CUINAR, UNA ACTIVITAT HUMANA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Advertisements

EL PRINCIPAL ALIMENT DE LA GUERRA CIVIL
ALIMENTACIÓ i NUTRICIÓ
L´energia.
Els ecosistemes i el medi ambient
ASSECAT IR i UV.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
La Nutrició i l’ Alimentació
Tema 2: Els glícids. Característiques dels glícids.
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Energia solar Núria.J i Alexia.
La nutrició i l’alimentació
Els virus.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Botulisme.
MESCLES I DISSOLUCIONS
Canvis d’estat de substàncies pures
Perquè mengem el que mengem?
3a PART Els nens i nenes de P- 4
SESSIÓ V PES i EXERCICI FÍSIC.
LA METEOROLOGIA.
EL RECICLATGE DELS RESIDUS DOMÈSTICS
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Energia i velocitat de les reaccions químiques
Varicel·la Naomi Muñoz Luque.
L’aparell respiratori
LA NUTRICIÓ EN LES PLANTES
Son mamífers, vertebrats i herbívors.
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
LES FIBRES TÈXTILS.
Un experiment amb pomes i llimones
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
3. TOTS SOM DIFERENTS..
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
La reproducció dels animals
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
Tema 1: Organització del cos humà
Vitamines Estructura química variada.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
TEMPERATURA I TERMÒMETRES
Ajuntament de Vic. Regidoria de joventut: Judit Ramos.
Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Laia Crespo i Jessica Guerrero
CIÈNCIA GASTRONÒMICA O GASTRONOMIA CIENTÍFICA?
INTRODUCCIÓ En aquesta exposició, anem a parlar sobre el reciclatge, les seues causes i conseqüències i el tractament dels residus. A mesura que anem parlant,
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
L’APARELL DIGESTIU.
LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS
L’Aparell Circulatori
L’ALIMENTACIÓ HUMANA Tema 2.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
L’Aventura de l’Olinet
HAMBURGUESA DE BRÒQUIL
LA MEDUSA És un animal terrestre o aquàtic ? Les meduses son animals aquàtics i es mouen per l'aigua arrossegades pels corrents .
Com comprendre el canvi climàtic?
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
LA TERRA SÒL, AIGUA i L’AIRE FORMEN LA TERRA ON VIUEN ELS ÉSSERS VIUS.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
La vulneració dels drets socials
HIGIENE DELS ALIMENTS.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Com contaminem l`aigua?
Tallers 2n. Trimestre
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

CUINAR, UNA ACTIVITAT HUMANA Els nostres àpats tenen molt de ritus i d’expressió de sentiments. Preparar un bon dinar, donar un banquet, convidar a “prendre alguna cosa”, és comunicació entre les persones, expressió d’estimació.

MÈTODES DE CUINAT Es pot realitzar: Exposant-los directament, rostits, planxa, brasa. Introduint-los en un líquid calent, bullits, escaldats, guisats, fregits. Exposant-los a les ones electromagnètiques dels forns microones. Però: Les altes temperatures destrueixen alguns nutrients. Els enzims cel·lulars poden autodigerir els teixits. Els nutrients es dissolen en el líquid de cocció que després es llença.

Mètodes de calor sec Les altes temperatures destrueixen alguns nutrients, però enseguida es forma una crosta de proteïnes coagulades i sucres caramel·litzats que impedeix la sortida de substàncies

Mètodes de calor humit La carn i el peix s’estoven i moltes substàncies passen a l’aigua de cocció, per això perden sabor, però els caldos resulten molt saborosos. En el cas dels vegetals, la cel·lulosa també s’estova i el midó és més fàcilment atacat pels enzims digestius

La sortida de nutrients augmenta si: S’utilitza molta aigua El temps de cocció és molt llarg Els aliments es trossegen massa Els vegetals es pelen

Mètodes de cuinat amb grasses i olis Els greixos donen més suavitat i l’aliment no resulta sec. Ara bé, augmenta el seu valor calòric i pot fer-se més difícil de digerir. És convenient no mesclar diferents tipus d’oli, és recomanable l’oli d’oliva, i no portar-los al punt d’ebullició perquè produeixen mals olors i són indigestos.

Cuinar amb forn microones el calor es produeix a l’interior de l’aliment. Les ones que produeix el forn agiten les molècules de l’aliment que, al friccionar entre elles, generen calor. molts forns microones tenen una funció mixta de microones i forn tradicional o grill que dóna als aliments l’aspecte i sabors acostumats. En quant a les pèrdues de nutrients,no hi ha diferències significatives amb els mètodes tradicionals.

Els aliments crus Per evitar les pèrdues de nutrients convé: No pelar-los o trossejar-los molt abans del seu consum per evitar el contacte amb l’oxigen de l’aire. Amanir-los en l’últim moment. No deixar-los en remull Rentar-los abans de trossejar-los per evitar la dissolució de nutrients en l’aigua.