COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

LA PROGRAMACIÓ DE LLENGUA PER COMPETÈNCIES Equip Lic de L’Hospitalet de Llobregat Febrer 2008.
El desplegament del currículum per al desenvolupament de les competències bàsiques: LA PRESA DE DECISIONS ROSER CANALS CABAU Montcada, març-08.
DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER AL DESENVOLUPAMENT DE
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
El disseny curricular d’educació primària
El disseny curricular de l´educació obligatòria
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria a Catalunya
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
“Programar per gestionar la progressió dels aprenentatges”
Xarxa Productes de la terra
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El disseny curricular d’educació primària
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL
El currículum de l’ESO Novembre 2007.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Recursos Informàtics en Història
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
Eines per avaluar centres educatius
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Accés i ús de la informació.
Competències bàsiques en Educació Física
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El viatge de Primària a Secundària
C.R.P. CIUTAT DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT SETEMBRE 2008
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Un currículum competencial per a l’educació primària
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
LA PRESA DE DECISIONS PER AL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
La Presència Educadora
Coneixements i idees previs
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Decrets pels quals s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria Ponent: Joaquim Costa Inspector.
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA Comprensió lectora
El currículum a l’educació primària
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM Caps d’Estudis del Baix Llobregat-Nord Primària i Secundària Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

presentació Les competències. Les competències a la LOE. L’adquisició de les competències a l’aula.

les competències Saber Saber fer Saber ser Saber estar

les competències ús funcional dels coneixements i habilitats que tenim, en contextos diferents i implica comprensió, reflexió i discerniment, tenint en compte la dimensió social de cada actuació.

les competències acció funcionalitat transversalitat demanen comprensió, reflexió i discerniment. tenen una dimensió social

les competències Competències clau Competències transversals Competències específiques Competències bàsiques

les competències a la LOE Finalitat. Incorporació en la definició de Currículum. Definició de les Cb. Incorporació en el treball de les àrees: competències específiques de l’àrea, contribució de l’àrea en l’adquisició de les competències generals. Competències transversals.

les competències a la LOE Treball de caire competencial a cada cicle. Avaluació Promoció Avaluació diagnòstica Annex 1 Les Cb Currículum centrat en les Cb

les competències a la LOE Competències transversals: Les competències comunicatives: 1.Competència comunicativa lingüística i audiovisual  2.Competències artística i cultural  Les competències metodològiques: 3.Tractament de la informació i competència digital  4.Competència matemàtica 5.Competència d'aprendre a aprendre  Les competències personals: 6.Competència d'autonomia i iniciativa personal Competències específiques centrades en conviure i habitar el món: 7.Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 8.Competència social i ciutadana 

les competències a la LOE àrea 1 àrea 2 àrea 3 àrea 4 àrea…

les competències a la LOE àrea 1 Competència 1 Competència 2 Competència 3 Competència 4 Competència 5 Competència 6 Competència 7 Competència8 àrea 2 àrea 3 àrea…

les competències a la LOE Estructura de les àrees: Competències pròpies. Contribució de l’àrea a l’adquisició de les Cb. Objectius. Continguts. Continguts comuns a d’altres àrees. Criteris d’avaluació referència per valorar el grau d’adquisició de la competència.

l’adquisició de les competències a l’aula Eficàcia en la consecució de les Cb Bona coordinació entre totes les àrees. Elements claus: L’organització del centre i les aules. L’organització del professorat. La participació de l’alumnat:en el centre i en el propi aprenentatge. L’ús de determinades metodologies i recursos didàctics. El treball individual i el treball cooperatiu. La planificació d’activitats complementàries i extraescolars.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM Generalitat de Catalunya Departament d’Educació