Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
JORNADA DE PORTES OBERTES Curs
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Experimentam amb la ciència
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
Viatge a l’interior de la matèria.
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
Treball i energia. Potència. Calor.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Com introduir les Guies Docents
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Perfil dels enquestats
Tutora: Eloisa Lorente
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Ciència, tècnica i societat
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CRAI: Unitat de Docència
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
Projecte: Videojocs.cat
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Convivència i Mediació Escolar
ITINERARIS 4t d’ESO.
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
CICLES FORMATIUS.
REUNIÓ MARES I PARES OCTUBRE r de Batxillerat
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat La química s’ofereix com una matèria de modalitat de les ciències pures o aplicades. El currículum de química ha d’incloure els continguts que permetin abordar amb èxit estudis posteriors, donat que la química és una matèria que forma part dels estudis universitaris de caire científic i tècnic i és necessària per una ampli nombre de famílies professionals.

Competències específiques de la matèria La competència en la comprensió i capacitat d’actuar sobre el món físic implica apropiar-se dels conceptes fonamentals, dels models i dels principis de la química i dominar en un cert grau els mètodes i tècniques propis de la matèria. Aquests últims inclouen de manera especial l’ús d’eines matemàtiques adequades. La competència en la comprensió de la naturalesa de la ciència suposa que l’alumnat ha de desenvolupar alhora una comprensió de la naturalesa de la ciència i de la construcció del coneixement científic. La química ha d’ajudar a l’alumnat a identificar preguntes que es puguin respondre a través de la recerca científica i distingir explicacions científiques d’aquelles que no ho són. Aquesta comprensió és important per tal que els estudiants puguin discernir entre ciència i pseudociència. La competència en indagació i experimentació, molt relacionada amb la competència de recerca, es desenvolupa des de la química proporcionant als alumnes la capacitat d’adquirir les habilitats necessàries, com: identificar problemes; generar qüestions susceptibles de ser investigades; enregistrar i analitzar dades; treure conclusions a partir de les evidències; elaborar models; examinar les limitacions de les explicacions científiques.

Modulació de la matèria A primer curs: Bloc I: Característiques de la matèria Organització de la matèria Lleis fonamentals de la matèria Mescles i solucions Bloc II: Estructura de la matèria Estructura de l’àtom Enllaç químic Formulació i nomenclatura inorgànica Compostos del carboni

Modulació de la matèria Bloc III: Estudi de les reaccions químiques Reaccions químiques Energia de les reaccions químiques Cinètica i equilibri Tipus de reaccions químiques

Avaluació de la matèria S’avaluaran els diferents continguts previstos en cada una de les unitats didàctiques. Avaluació continua. Es farà un mínim de dues proves per trimestre, totes elles amb igual pes. Els alumnes hauran de presentar al final de cada unitat els procediments treballats a classe, indexats. La valoració dels diferents continguts es reparteix segons: Continguts conceptuals i procedimentals – 90% Continguts actitudinals– 10%