Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Fitxa cas.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Formació del Personal d’Administració i Serveis
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
III Jornada de transport sanitari
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Perfil d’arquitecta d’informació
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Presentació de Kickoff
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
El farmacèutic tutor: responsabilitat en la docència de Pràctiques Tutelades Dra. Marian March 8a Jornada de Desenvolupament de Competències pels Tutors.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Serveis de Formació.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
CRAI: Unitat de Docència
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Convivència i Mediació Escolar
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Presentació assignatura
Reunió centres 25 juny 2019.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació Facultat de Biblioteconomia i Documentació Jornada de bones pràctiques UB 5 de juny de 2018

1. El Pràcticum del grau d’IiD 240 hores 1 semestre

2. Impliacions del Pràcticum Integrar-se en un equip de professionals Comprendre l’organització i el funcionament de processos i serveis Conèixer els usos i les necessitats dels usuaris Assignatura centrada en l’aprenentatge individual Aprenentatge fora de l’àmbit acadèmic Amb exigències d’organització i calendari diferents Grau d’Informació i Documentació: Guia del Pràcticum. Curs 2016-2017

3. Com avaluem el Pràcticum? Tutor de centre – Avaluació de l’aplicació pràctica: Informe d’avaluació del centre de pràctiques (30 %) Alumne - Autoavaluació: Informe de valoració de l’experiència (15 %) Professor – Avaluació acadèmica: Treball de pràctiques (35 %) Participació en els seminaris de grup (20 %)

Avaluació del centre Pràcticum – Informe d’avaluació de l’estada 1r semestre 2017/18 Dades identificatives Alumne/a a avaluar ...................................................................................... Centre ...................................................................................................... Nom i càrrec del tutor (*) ............................................................................. Horari habitual de pràctiques ........................................................................ (*) El nom que poseu aquí serà el que apareixerà al certificat que la Facultat us enviarà Programa de l’estada de pràctiques A continuació indiqueu les tasques més rellevants del programa que ha desenvolupat l’alumne/a i el temps aproximat que ha dedicat a cada activitat. TASQUES TEMPS Valoració  de 0 a 10   Avaluació del centre

Avaluació del centre Avaluació de competències generals   Puntueu de l’1 al 6 l’actitud de l’alumne/a en cadascun dels aspectes següents: Comunicació Comunicació escrita Comunicació oral 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 Comunicació amb els usuaris Comunicació amb el personal / altres Observacions:    Compromís personal Assistència i puntualitat Responsabilitat Voluntat de servei Sensibilitat a les necessitats / Empatia Motivació i implicació personal Acceptació de crítiques i suggeriments Dinàmica de treball Iniciativa i proactivitat Independència / treball autònom Treball metòdic/sistemàtic Organització i planificació Treball en equip Flexibilitat / Adaptació a noves situacions Avaluació del centre

Avaluació del centre 2. Avaluació de competències professionals Puntueu de l’1 al 6 l’actitud de l’alumne/a en cadascun dels aspectes següents: Comprensió global del context (L’estudiant ha demostrat comprendre la missió i les funcions del centre, captar el context institucional, establir lligams entre les diferents activitats, ...) 1 2 3 4 5 6 Observacions: Tasques tècniques (L’estudiant ha demostrat habilitats en tasques de gestió, de processament dels documents o de gestió de la informació i el coneixement, d’ús de les eines tecnològiques aplicades al centre,...) Provisió de serveis (L’estudiant ha demostrat saber atendre a l’usuari, utilitzar les fonts i recursos d’informació per a resoldre consultes, intervenir en la formació d’usuaris o en altres activitats, ...) Avaluació del centre NOTA FINAL: (Doneu una nota global de 0 a 10 tenint en compte les valoracions anteriors)

Avaluació del centre Avaluació de la satisfacció de l’experiència En aquest apartat us demanem que valoreu –d’1 (gens) a 10 (molt)– l’actuació de la Facultat en els diferents aspectes del procés d’acollida d’alumnes de Pràcticum. Cal remarcar que aquestes valoracions són independents de l’avaluació de l’estudiant. La informació sobre el Pràcticum de la web de la Facultat us sembla adient? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 La gestió administrativa dels convenis per part de la Secretaria de la Facultat us sembla àgil? El model d’organització del Pràcticum us sembla adient? El seguiment de l’estada per part del tutor acadèmic us sembla adient? La preparació de l’alumne/a (coneixements i habilitats tècniques) us sembla suficient per al desenvolupament de les tasques al centre? La vostra valoració general de l’experiència del Pràcticum és positiva? Avaluació del centre Signatura del tutor/a Barcelona, de de 2018  

3. Com avaluem el Pràcticum? Informe de valoració de l’experiència: Relació de tasques (breu!) Reflexió autocrítica sobre les aportacions del Pràcticum al desenvolupament personal / professional

3. Com avaluem el Pràcticum? Treball de pràctiques: Consisteix en: Anàlisi del context DAFO Proposta de millora Es valora: L’estructura Relació de l’experiència amb els continguts apresos en cursos anteriors Comparació amb altres centres Participació en els seminaris de grup: Assistència obligatòria: 1 Abans de l’estada 3 Durant l’estada (guió amb els temes a tractar) 1 Al final: Seminari amb els professionals Activitats complementàries a través del fòrum del Campus Virtual

4. Avaluem l’avaluació del Pràcticum Funciona! Millorable Les reunions Els fòrums del Campus Virtual El seminari final amb els professionals L’avaluació final dels tutors de centre Formació Millora contínua: Informe autoanàlisi Rúbrica

Moltes gràcies! Aurora Vall Casas auroravall@ub.edu Coordinadora del Pràcticum Grau d’Informació i Documentació