Comunicació i Audiovisuals a Internet

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
Advertisements

EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Fem activitats amb vídeo!
Impress 3... Posa-hi un fons!
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Eines col·laboratives que conté Google Site
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Una experiència a sisè de Primària
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
MAPES CONCEPTUALS.
Generacions de llocs web
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
RACO Revistes Catalanes amb Accés Obert.
Comunicació Audiovisual
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Necessita Catalunya un nou finançament?
TEMA1: GESTIÓ D’ARXIUS I RECERCA DE INFORMACIÓ
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
EL CÒMIC.
Mitjà de Comunicació Local
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
Coneixements i idees previs
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
SISTEMA DUNAR.
Prof. Marta Fuentes Agustí
CRAI: Unitat de Docència
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Llengua catalana i literatura
Àrea d’Atenció a les Persones
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Gestió del coneixement
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Comunicació i Audiovisuals a Internet 29 de gener de 2007

“L’escola actual inverteix un temps desproporcionat i preciós a donar lliçons de fets i conceptes acadèmics, quan el fonamental és desenvolupar i consolidar les capacitats de les persones, estimular la curiositat i la cooperació, fomentar la creativitat i la investigació com a vies de generació d’estructures de pensament pròpies i d’esquemes d’interpretació de l’entorn d’informació. “ Ferran Ruiz Tarragó

“ Potser allò que ens permet entendre les coses globalment i classificar-les no és amb quin material estan fetes, ja siguin imatges o paraules, sinó amb quina funció estan fetes, per a què estan fetes. “ Vicenç Villatoro

“ Tú ” ets els personatge de l’any 2006, segons la revista “Time”, en un homenatge a milions de ciutadans i ciutadanes anònims,per la seva influència en la era global de la informació com a usuaris d’Internet

Fomenten l’aprenentatge actiu i el treball en xarxes col·laboratives PER QUÈ AMB LES TIC? Són eines de renovació metodològica que integren diversos mitjans Fomenten l’aprenentatge actiu i el treball en xarxes col·laboratives Són aplicables a totes les àrees i nivells educatius i s’adapten a la heterogeneïtat Són atractives per a l’alumnat, que les integra al seu entorn

PER QUÈ ELS AUDIOVISUALS? PART ESQUERRA  LÒGICA   Anàlisi Verbalitat Seqüencialitat Simbòlica Lineal PART DRETA CREATIVA   Imaginació Visualització Creativitat Intuició Sentiments L’audiovisual, un pont de comunicació

PODCAST És una emissió formada per un conjunt de fitxers de so integrats en un bloc que es difonen per subscripció

PODCAST Organització del discurs oral: és a dir, del pensament Fonamenta el debat, l’esperit crític: la comunicació Crea comunitat d’aprenentatge Fomenta el compromís i la responsabilitat.

FOTOBLOC I VIDEOBLOC Són blocs que contenen imatges fixes o en moviment que poden incloure comentaris dels autors i visitants. Poden descriure des d’un itinerari pedagògic fins a una experiència didàctica.

FOTOBLOC I VIDEOBLOC Alfabetitza audiovisualment: frena l’impacte quotidià dels mitjans Cada cop més, les informacions es vehiculen a través de la imatge i el so: textos impresos, materials d’ensenyament, nous entorns d’aprenentatge (tablet pc , pissarra digital), nous entorns lúdics (consoles),recursos web... La lectura i la presència del text a les pantalles han de ser compensades amb imatges cada cop més interactives

Bloc Presentada com a pàgina web interactiva està formada per articles classificats per temes (a través d’etiquetes o “tags”) o dates i que admet comentaris. Cada nou article escrit el podem compartir a través de les subscripcions o RSS.

BLOC Combina la tècnica amb la creació Ensenya a planificar el discurs escrit Propicia la integració de recursos molt variats Ajuda a treballar col·laborativament Facilita el pas de la formació com a receptor a la de productor de missatges a través de les fases: reflexió estructura i planificació recerca de recursos execució creació de xarxes de comunicació

CONSIDERACIONS GENERALS IMPORTANTS SOBRE LA JORNADA I EL SEU CONTINGUT La major part dels recursos i pràctiques depenen de la disponibilitat d’Internet Convé vigilar els continguts i drets de les imatges, perquè són espais oberts a tot el món i mentalitats Moltes de les webs que farem servir estan encara en versió Beta, però totalment funcionals Depenent de la demanda, algun servidor pot experimentar deficiències de servei, però sempre teniu planes alternatives Cal disposar de compte de correu electrònic per fer algunes de les pràctiques.

Durant la Jornada es proposa un itinerari a través d’unes pràctiques enllaçades que ofereixen una panoràmica global del tema de la publicació de so, imatge i vídeo als blocs Tot i això, a la plana de suport de la Jornada trobareu tota una sèrie de pràctiques i explicacions complementàries que van molt més enllà del temps disponible avui http://www.xtec.cat/audiovisuals/sav/jtec0607

Característiques comunes dels materials que treballarem Recursos fàcils i intuïtius, que tenen el grau de dificultat que s’adapta als nostres coneixements previs En xarxa o amb reforç de programari molt petit Adaptats a les demandes habituals Faciliten la comunicació i la relació entre comunitats d’aprenentatge S’adapten al maquinari dels centres El seu ús no implica despesa econòmica

Horari de la Jornada 9,30 – Presentació 10,30 – Descans 11,00 – Podcast 11,45 – Fotobloc 12,30 – Videobloc 13,30 – Dinar 15,30 – Blocs 16,30 – Pràctiques complementàries

PODCAST 1 Intro Itinerari 2 Materials 3 Editors so Podproducer 2,5 MB SpliceMusic 4 Editors Podcast Clickcaster Podomatic Razz 5 Complements Divicast

FOTOBLOC 1 Intro Itinerari 2 Bancs imatges Flickr Morguefile, Stock.xchng.... 3 Editors imatges Picasa Fastone, Snipshot, Pixer... 4 Complements Bubbleshare.... 5 Classificadors Col·lex

Videobloc Youtube Itinerari Bloc Blogger.com Sindicació Reader