“El perfil de mestre i professor”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

Josep Montané Capdevila
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Toca fusta FENT DECORATS
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Decret d’autonomia dels centres educatius
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
EduCaixa Des de l’Obra Social ”la Caixa”, a través d’eduCaixa donem suport a la formació dels més joves i apostem per una educació de qualitat que els.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
d'ensenyança-aprenentatge
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.

ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
de Transferència Educativa
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

“El perfil de mestre i professor” Boris Mir Maig, 2007

“El perfil de mestre i professor” - deu consideracions personals - Boris Mir Maig, 2007

1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.

1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.

1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.

1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva només de crear les condicions? perquè l’aprenentatge sigui possible.

On acaba el deure d’ensenyar i on comença la llibertat d’aprendre?

2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.

2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.

2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent s’està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.

2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent s’està prenent força la idea professió docent? en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.

És necessària també una vocació docent?

És necessària també una vocació docent?

3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.

3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.

3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.

3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor? o, fins i tot, a professor-autor.

És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?

És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?

És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?

És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?

4 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes.

4 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes.

3 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes?.

3 La relació amb els alumnes és purament professional?

3 La relació amb els alumnes és purament professional?

5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.

5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.

5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.

5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no cultura escolar?

Com encaixa una cultura escolar en un entorn més professionalitzat?

Com encaixa una cultura escolar en un entorn més professionalitzat?

6 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.

6 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.

5 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.

5 Els valors i les finalitats educatives 5 Els valors i les finalitats educatives? no es fonamenten en les competències professionals.

5 Els valors i les finalitats educatives, s’adquireixen?

5 Els valors i les finalitats educatives, com s’adquireixen?

7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica lligada a les finalitats i als valors de l’educació.

7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica lligada a les finalitats i als valors de l’educació.

7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica? lligada a les finalitats i als valors de l’educació.

7 La cultura pedagògica, l’aprenem a l’aula?

7 La cultura pedagògica, la donem per suposada?

7 La cultura pedagògica, la donem per suposada? La fomentem?

8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.

8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.

8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.

8 Probablement ens manca una Cultura escolar 8 Probablement ens manca una Cultura escolar? que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.

8 Existeix una cultura escolar específica en l’ensenyament públic?

8 Existeix una cultura escolar específica en l’ensenyament públic?

9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.

9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.

9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.

9 És necessària una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?

9 És necessària una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?

9 És possible una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?

9 És possible una reflexió pedagògica...igada a pràctiques efectives?

9 És possible una reflexió pedagògica lligada a pràctiques efectives?

10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.

10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.

10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.

10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.

10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.

10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.

Moltes gràcies per la vostra atenció

Aquesta presentació va posar punt i final a la conferència “El perfil de mestre i professor” a càrrec de Boris Mir, professor a l’IES Arraona de Sabadell