“El perfil de mestre i professor” Boris Mir Maig, 2007
“El perfil de mestre i professor” - deu consideracions personals - Boris Mir Maig, 2007
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva només de crear les condicions? perquè l’aprenentatge sigui possible.
On acaba el deure d’ensenyar i on comença la llibertat d’aprendre?
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent s’està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent s’està prenent força la idea professió docent? en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
És necessària també una vocació docent?
És necessària també una vocació docent?
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor? o, fins i tot, a professor-autor.
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
4 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes.
4 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes.
3 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes?.
3 La relació amb els alumnes és purament professional?
3 La relació amb els alumnes és purament professional?
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no cultura escolar?
Com encaixa una cultura escolar en un entorn més professionalitzat?
Com encaixa una cultura escolar en un entorn més professionalitzat?
6 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.
6 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.
5 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.
5 Els valors i les finalitats educatives 5 Els valors i les finalitats educatives? no es fonamenten en les competències professionals.
5 Els valors i les finalitats educatives, s’adquireixen?
5 Els valors i les finalitats educatives, com s’adquireixen?
7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica lligada a les finalitats i als valors de l’educació.
7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica lligada a les finalitats i als valors de l’educació.
7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica? lligada a les finalitats i als valors de l’educació.
7 La cultura pedagògica, l’aprenem a l’aula?
7 La cultura pedagògica, la donem per suposada?
7 La cultura pedagògica, la donem per suposada? La fomentem?
8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
8 Probablement ens manca una Cultura escolar 8 Probablement ens manca una Cultura escolar? que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
8 Existeix una cultura escolar específica en l’ensenyament públic?
8 Existeix una cultura escolar específica en l’ensenyament públic?
9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.
9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.
9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.
9 És necessària una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?
9 És necessària una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?
9 És possible una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?
9 És possible una reflexió pedagògica...igada a pràctiques efectives?
9 És possible una reflexió pedagògica lligada a pràctiques efectives?
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
Moltes gràcies per la vostra atenció
Aquesta presentació va posar punt i final a la conferència “El perfil de mestre i professor” a càrrec de Boris Mir, professor a l’IES Arraona de Sabadell