Gestió de les emocions PEX. SPR Curs 2012-2013 U B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escuela Normal Superior de Envigado
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Introducció i història de la PNL.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
PROGRAMA DE FORMACIÓ AFEDAP- PRESONS ANY
MAPES CONCEPTUALS.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
1 u n i t a t La comunicació.
L’Expressió escrita.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
PETITS REPORTERS Títol.
La teva contribució 1.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
CONVERSA EXPLORATÒRIA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Animació Intervinents a la maternal
Experiència amb el Google Sites
Les competències i la coeducació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Objectiu Educatiu Trienni
4. El problema de la moral: eudemonisme
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Organització i creixement
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Gestió de les emocions PEX. SPR Curs 2012-2013 U B

La comunicació intrapersonal determina l'estat afectiu amb el qual el formador afronta l'activitat formativa. Aquest estat afectiu és el que comunica els continguts actitudinals i modela la naturalesa de la relació entre el formador i els seus alumnes. Afrontar la formació en un estat de plenitud de recursos permet que els alumnes puguin copsar del model del docent i que aquest afronti la seva tasca amb seguretat, eficiència i satisfacció. La PNL es presentarà com un possible mitjà per aprendre generativament en aquest camp.

Punt clau 1: Estat emocional i aprenentatge L'estat emocional influeix poderosament en l’aprenentatge. D'una banda l'alumne ha de sentir-se implicat i segur emocionalment en el procés de formació, perquè aquest pugui complir els seus objectius. D'altra banda el formador ha de sentir un estat emocional de plenitud de recursos per dur a terme les seves competències formatives.

Punt clau 2: Què significa Programació neuro lingüística? La programació Neurolingística és bàsicament una tècnica de comunicació en el sentit més ampli del terme. La PNL ofereix un model de com les persones estructuren les experiències individuals de la seva vida en un marc complex i comunicatiu. Representa una actitud de la ment davant del món. Una actitud de comunicació.

Punt clau 3: Els estats directors Els pensaments són representacions perceptives amb què operem cognitivament. Cada persona té un sistema director que caracteritza el canal perceptiu pel qual s'elaboren i recuperen els pensaments. Si una persona és capaç d'identificar el seu sistema director i també el sistema director dels seus interlocutors serà més conscient a l'hora de modelar el seu comunicació intra i intepersonal Els sistemes directors són fonamentalment tres: el visual, el verbal o auditiu i el sensitiu o cinestèsic. Per identificar els estats directors ha unes pistes d’accés ocular, postural i lingüístic.

Punt clau 4: El control de les emocions a través de control dels pensaments. Ancoratge de recursos Com són els nostres pensaments? No tots pensem igual. En primer lloc s'ha de ser conscient de la nostra pròpia manera de pensar i manipular la realitat, és a dir, hem de ser conscients de les submodalitats del nostre pensament Les submodalitats són el vincle entre el nostre llenguatge interior i les nostres emocions. El calibratge és el terme que significa el procés de reconeixement dels diversos estats emocionals pels quals pot estar travessant una persona La inducció és el procés mitjançant el qual s'aconsegueix generar un estat emocional particular. L'ancoratge és el mètode pel qual podem induir i controlar les nostres emocions.

On obtenir més informació El papel de la percepción social en la interacción didáctica. Mª Purificación Perez. Revista de la Educación nº 296. Septiembre- Diciembre 1991 Introducción a la PNL. O’Conor,J. Seymour J. De. Urano. Barcelona.1995 La comunicación entre los profesores, un difícil laberinto y una vía de autorrealización. Zaragoza E. , Vera J. , Sacristán D Universidad Complutense de Madrid. 1996 PNL para formadores. O’Conor,J. Seymour J. De. Urano. Barcelona1996