“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Antecedents (el context) Centre IATIC
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Seminari d’Educació Especial
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Programa Centres Ecoambientals
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
les competències bàsiques
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Formació per als equips directius d’educació secundària
Treball cooperatiu “Els animals”
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
El Treball de Recerca.
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Descobrint el Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques
ITINERARIS 4t d’ESO.
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una gestió d’aula basada en el treball cooperatiu”

CONCRECIÓ El projecte, adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO, consisteix en la construcció d’una pàgina web o CD-ROM sobre CINEMA mitjançant un treball interdisciplinari i en grup cooperatiu.

OBJECTIUS Que l’alumnat hagi d’aplicar de forma pràctica coneixements i procediments adquirits amb anterioritat per resoldre les situacions plantejades Que l’alumnat utilitzi competències transversals Que l’organització dels grups per desenvolupar-les sigui el treball en equip cooperatiu Que les TIC siguin l’eina principal de treball tant en la recerca com en el disseny i la presentació del treball Que el treball serveixi per avaluar el grau d’assoliment de competències transversals.

TEMPORITZACIÓ En dues o més tutories es presentarà el crèdit i es formaran els grups Cinc dies de treball de grup i/o individual. Un dia d’exposició dels treballs

En el treball interdisciplinari l’alumnat treballarà amb dos agrupaments diferents: Grup base Grup recerca

ORGANITZACIÓ DELS GRUPS El grup base estarà format per dues parelles. L’alumnat s’organitzarà en parelles i el professorat triarà i n’ajuntarà dues amb criteris de diversitat. Aquestes s’hauran de posar d’acord en escollir un projecte. El grup treballarà en equip cooperatiu i cada component dins del grup tindrà una tasca assignada: Coordinador/a. Secretària/i Suport tècnic Suport tècnic informàtic

El grup base Tindrà dues funcions: desenvolupar el projecte escollit fer arribar al grup o grups que construeixen la pàgina web les informacions que cada alumne/a ha aconseguit en les seves recerques de cinema i el treball realitzat a partir del projecte escollit

El grup de recerca estarà format per unes dotze persones procedents dels diferents grups base. La seva funció serà realitzar les recerques de cinema necessàries perquè el seu grup pugui incloure-les a la web

PRIMERA PART DEL TREBALL: EL GRUP BASE Cada grup base haurà de triar un d’aquests projectes: Construcció d’artefactes òptics Reportatge en vídeo sobre el treball d’interdisciplinari Rodatge d’una presentació audiovisual per difondre els atractius turístics del poble o barri. Entrevista filmada a una persona relacionada amb el món del cinema: actor, director, etc. Vídeo promoció de l’institut Filmació d’un anunci publicitari Construcció d’una pàgina web sobre cinema amb els projectes duts a terme pels diferents grups i la informació recollida en les recerques. Reportatge i exposició amb fotografia digital del treball interdisciplinari Protocol d’organització de l’acte de presentació de la pàgina web i de les exposicions dels grups

SEGONA PART DEL TREBALL: EL GRUP DE RECERCA L’objectiu a aconseguir és que el grup base, al finalitzar el treball interdisciplinari, pugui posar a la pàgina web sobre cinema tota la informació recollida en aquests tres apartats: Història del cinema Cinema i tècnica Estudi sociològic

Història del cinema Chaplin Hitchcock Tarantino Cinema i tècnica Per facilitar la feina, l’alumnat escollirà d’entre un dels següents sis grups de recerca: Història del cinema Chaplin Hitchcock Tarantino Cinema i tècnica Zoòtrop DVD Estudi sociològic Smeagol

PEL.LÍCULES Durant el desenvolupament del treball, l’alumnat veurà dues pel·lícules: GATTACCA i Rebels del Swing, i les treballarà dins del grup base per, posteriorment, fer un debat

LLIURAMENT Al final del treball cada grup base lliurarà un CD que haurà de contenir: el projecte desenvolupat una introducció d’aquest en francès o anglès les informacions que cada alumne/a del grup hagi aconseguit en les seves recerques sobre cinema els treballs sobre les pel·lícules la memòria del treball

EXPOSICIÓ del projecte desenvolupat de les recerques de cinema Tots els grups base faran una exposició que inclourà: una breu valoració del desenvolupament del treball interdisciplinari la presentació: del projecte desenvolupat de les recerques de cinema Tots els treballs es posaran a la pàgina web, ara bé, a l’exposició de l’últim dia l’alumnat i el professorat conjuntament decidiran quina serà la primera proposta que visualitzarà el visitant a l’entrar a la pàgina web tant dels projectes com de les recerques.

AVALUACIÓ I: Àmbits d’avaluació Grup base. Tasca assignada dins el grup (coordinador/a, suport tècnic informàtic, etc.): hauríem d’avaluar el grau d’assoliment de les responsabilitats en el rol assumit dins el grup. Projecte. Responsabilitat en el projecte (tasques assignades diàriament en el si del grup): depenent del projecte farem un tipus de seguiment o un altre. Bàsicament, però, hauríem de poder esbrinar primer, si l’alumnat ha acomplert les seves responsabilitats dins el projecte i, desprès veure les competències que ha anat utilitzant durant el desenvolupament d’aquest.

AVALUACIÓ II: Àmbits d’avaluació Recerques (Smeagoul, Tarantino, DVD, etc.). Haurem de tenir en compte la utilització de les fons d’informació, de la utilització de l’ordinador, del format utilitzat, de la qualitat de la informació recollida, de l’elaboració d’aquesta informació, etc. Haurem de tenir especial atenció al grup Smeagol ja que, donades les seves especials característiques, valorarem uns ítems diferenciats: disseny de l’enquesta, treball de camp, buidatge, utilització del software, conclusions del treball, etc. Dossiers pel·lícules: S’haurà de valorar aquí el grau d’implicació en l’elaboració dels treballs. Exposició oral: Individual i de grup