Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
Advertisements

El pensament d’Immanuel Kant.
Competències ètiques en la formación universitària
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
EDUCACIÓ PER A LA IGUALTAT DE GÈNERE I LES NOVES MASCULINITATS
Comunicació dels resultats Autoritats públiques i empreses
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
El pensament de Karl Marx.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
1. La Segona Revolució Industrial
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Treball de síntesi EL VALOR DE LA PAU.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
UN MÓN MILLOR ÉS POSSIBLE
La immigració és un problema educatiu ?
CONCEPTES D'ESTAT I SOCIETAT DEL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
El viatge de Primària a Secundària
Internet HISTORIA INTERNET I SOCIETAT. INTERNET I LA SEVA EVOLUCIÓ.
Una història de la tecnologia
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Les TIC en educació?.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Història i Cultura de les Religions
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Jornada 10è Aniversari FCCSM
Síntesi (ordenació i unificació)
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
“EL PALIC, un model per a les illes”
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Joan Pons Solé Departament de Geografia – UAB 11 de març de 2015
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Guillermo López García Universitat de València
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
que necessites saber de la Biblioteca
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
PERIODISME INDEPENDENT I MOVIMENTS SOCIALS
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació PEDAGOGIA SOCIAL: Impacte de les tecnologies de la informació i la comunicació en la socialització Miquel Gómez Serra mgomez@ub.edu

PEDAGOGIA SOCIAL: Impacte de les tecnologies de la informació i la comunicació en la socialització GÓMEZ SERRA, Miquel Departament de Teoria i Història de l’Educació (THE) Facultat de Pedagogia Universitat de Barcelona Aquest document està subjecte a una Llicència Creative Commons



IMPACTE DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ (Tic) EN LA SOCIALITZACIÓ

INTERNET I ELS PATRONS D’IN- TERACCIÓ SOCIAL Visió crítica inicial (Castells, 2001) Dissociació entre localitat i sociabilitat Trencament i fragmentació de les relacions (aillament social) Identitats virtuals simulades

Normalització dels usos i desdramatització dels impactes (Castells, 2001) Usos instrumentals relacionats amb treball, família, amics i vida quotidiana Interaccions i relacions afegides, no substitutives Comportaments socioculturals similars

La noció de virtualitat en el temps, l’espai, la identitat i les relacions (Shapiro, 2003) Nova concepció del temps: temps real i temps virtual Espai físic i ciberespai no són móns diferents, són dimensions interdependents d’un mateix món real. El ciberespai com espai a integrar en el nostre univers físic

Universalització comunicació, impacte cultures específiques Universalització comunicació, impacte cultures específiques. Globalització i homogeneització La interactivitat de molts a molts i de forma immediata (Shapiro, 2003) Diferències entre telèfon, televisió i Tic (mail, plana web, xat...) Integració Tic en vida quotidiana. Els inicis de la ràdio o del telèfon

Tic I IGUALTAT D’OPORTUNI- TATS (DELORS, 1996): Societat: entre grups de població Internacional: entre regions Les Tic, factor d’inclusió o d’exclusió?

FACTORS CANVI PAUTES INTER- ACCIÓ SOCIAL (Castells, 2001) Les Tic en són un. Internet com a mitjà i no com a causa Virtualitat versus territorialitat. Revisió concepte de proximitat Integració espais virtuals versus espais territorials Vincles socials febles i forts

Xarxes substitueixen comuni- tats Individualisme en xarxa DIVERSITAT CREIXENT DE MO- DELS SOCIABILITAT I DE PA- TRONS D’INTERACCIÓ SOCIAL CONCEPTE D’ÈTICA DEL NO PODER

IMPACTE Tic EN DISSONÀNCIA COGNITIVA (Shapiro, 2003) Conceptes dissonància cogniti- va i exposició i rebuig selectius Resolució tradicional de la dissonància cognitiva Les Tic com factor potenciador dels bucles de retroalimentació

Dialèctica caos / control. El valor educatiu del caos i de l’atzar Reflexions crítiques pel que fa a la personalització i discrimina- ció selectiva de la informació Privatització de l’experiència Fragmentació social Dialèctica caos / control. El valor educatiu del caos i de l’atzar

USOS SOCIALS DE LES Tic Relació entre biblioteca familiar, ordinadors i televisió (Pérez- Díaz et al., 2001) Identitats personals, xarxes socials i noves generacions (Rifkin, 2002)

INTERROGANTS DE FUTUR Temps real (Tic) versus temps diferit (Ed.) Valor educatiu del caos, de l’ atzar, del descontrol... Sobreestimulació sensorial Canvis ontogènics (Sartori)

Aquest document està subjecte a una Llicència Creative Commons