Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
PROJECTE D’INTERCANVI Des Ambrois OULX (Itàlia) Josep M
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Antecedents (el context) Centre IATIC
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
La consciència fonològica a P-4
Un currículum competencial per a l’educació primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
Programa Gràcies Programa de català adreçat a tots els estudiants no catalans acabats d’arribar que tenen un coneixement nul de la llengua catalana.
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Formació per als equips directius d’educació secundària
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
CRAI: definició i estructura
El currículum a l’educació primària
Manifest de Girona pels drets lingüístics
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
28 gener 2010 El Prat de Llobregat
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Lenguas. Frances.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Transcripción de la presentación:

Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe El MELvives està fonamentat Neurolingüística Geoingüística Sociolingüística El MELvives està enginyat Termòmetre Lingüístic (TL) Apunta Models A, B, C Orienta decisions i accions Els docents han de fer: Itineraris personalitzats Agrupaments funcionals Plurilingüisme i Multiculturalitat R + D+ I

PRINCIPIS Oralitat Musicalitat D’interllengua a doble llengua Discriminació auditiva i articulació fonètica Aprenentatge simultani Transferència d’aprenentatge Interferència lingüística Toles les llengües dels alumnes Descentrament de la llengua materna Acollir cada infant en la seva llengua Competència en les lengües pròpies Accés a més llengües: promoció social

Català, llengua territorial i de cohesió social FINALITATS Català, llengua territorial i de cohesió social Totes les llengües reconegudes, minoritàries també Repertori lingüístic ampli, divers i pràctic Cada alumne la seva competència lingüística màxima Aptitud social i bagatge cultural Marc europeu comú de referència de llengües: aprendre, ensenyar, avaluar. (Consell d’Europa, 2002)

Llengua d’aprenentatge – llengua familiar TENSIONS (equilibris) Llengua d’aprenentatge – llengua familiar Immerisió linüística – conjunció lingüística Llengua territorial – llengües familiars minoritàries Llengua estrangera – llengües: L1 i L2 de cada alumne Tractaments diferenciats segons L1 de l’alumne Llengua estàndard – parles dialectals i locals Unitat de la llengua – diversitat de parles genuïnes Participació de l’alumne – directivitat del docent

Termòmetre Lingüístic REFERENTS El professor de llengua, també és aprenent. Llengües familiars dels alumnes i llengua de l’escola. Prestància i correcció lingüística del mestre. Grau de desenvolupament de la llengua familiar L1 Presència de llengua estrangera en l’ambient familiar, en l’entorn. Activació de la llengua estrangera a l’escola. Repertoris de recursos no formals, lúdics. Mestres competents en llengües estrangeres. Temps total setmana d’ús de llengua estrangera Diagnòstic pedagògic de competència lingüística  TL Progrés contrastat d’avaluació. Termòmetre Lingüístic

MODELS Aprenentatge simultani de francès i d’anglès. Aprenentatge de l’anglès amb incorporació posterior del francès. Aprenentatge del francès amb incorporació posterior de l’anglès. . PROJECTE Artesanal, de cada institució escolar. Segons alumnes i professors. ITINERARIS Segons cada alumne. Actualitzant agrupaments segons progrés. AGRUPAMENTS Segons itineraris dels alumnes actualitzables cada curs o període.

DECISIONS ACCIONS CULTURA

Agraïm la vostra atenció i confiem en feu difusió. Presentació «L'ensenyament plurilingüe a l'Europa romànica. Termòmetre Lingüístic i Marc d'Ensenyament de Llengües Vives (aportacions de la SCP)» a la Universitat Catalana d’Estiu 2015 Per tal d’impulsar a les escoles de llengua catalana i de llengua occitana l’adopció de projecte plurilingüe Prada de Conflent, 22 d’agost de 2015 Agraïm la vostra atenció i confiem en feu difusió.