Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
Advertisements

e-health i terciarisme
Impress 3... Posa-hi un fons!
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Una experiència a sisè de Primària
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Jornades de Docència Alguns aspectes de l’adaptació a l’EEES: Tutories, planificació d’activitats fora de l’aula i avaluació. 16 de juny de 2008 Jordi.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Societat Catalana de Pedagogia
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
Creació d’un mapa personalitzat
TFC - Antoni Romanos Arasa
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Una història de la tecnologia
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
SALVEM FANDEMA!!!!!! 26/12/2011.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
LES CIMERES MEDIAMBIENTALS
MODELS DIDÀCTICS d’aplicació de les TIC a l’aula
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
CURS
Presentació Cadena de Valor
Els Políedres.
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Objectiu Educatiu Trienni
valors humans i socials
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
TECNOLOGIA.
Coneixements i idees previs
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Les taules de multiplicar
EXPLOTACIÓ INFANTIL?.
Què passa amb ’examen final?
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Assessorament de la Formació en Competències
Llengua catalana i literatura
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Presentació assignatura
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

Seymor Papert, un dels "gurus" de la informàtica actual, l'any 1996 posava el següent exemple...

Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...

i ara els tornéssim de nou a la vida.

El cirurgià entraria a la sala d'operacions...

i no reconeixeria ni el lloc ni els objectes i se sentiria totalment impossibilitat per actuar.

Què passaria amb el mestre?

Segurament reconeixeria l'espai com una classe i encara trobaria un guix i una pissarra amb la qual començar a ensenyar.

AULES SEGLE XIX

AULES SEGLE XX

ARRIBEN ELS ORDINADORS!!! AULES SEGLE XXI ARRIBEN ELS ORDINADORS!!!

L'escola integra, en el millor dels casos, la tecnologia per fer el mateix que feia: buscar informació, realitzar exercicis repetitius, etc.

Es pot utilitzar la tecnologia per fer les mateixes activitats que sempre. Nosaltres considerem que l'objectiu no és usar la tecnologia sinó adaptar l'educació a les necessitats actuals.... i, per tant, es necessita un canvi metodològic.

Només pot integrar-se la tecnologia si canviem la metodologia d'aprenentatge i, sens dubte, es revisen molts dels continguts del currículum.

L'apropiació de la tecnologia passa per l'ús personalitzat però també pel treball col·laboratiu, la negociació, el treball amb estudiants i professors més enllà del propi centre i de la pròpia aula, el desenvolupament de competències comunicatives, de disseny i de creació de materials. No es tracta només de consultar informació sinó també de crear nous materials i construir els coneixements

COMUNITAT CATALANA DE WEBQUEST