Introducció i objectius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tallers d’intercanvi d’experiències
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Jornades del DEE sobre l'EEES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Secció Campus Castelldefels - EEL
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
JORNADA A L’ I.C.E 6 de novembre de 2008
Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”
Una experiència a sisè de Primària
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Què hem estat fent aquests anys?
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Recursos Informàtics en Història
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
Com reestructurar una assignatura en aprenentatge cooperatiu ?
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
Experiència amb el Google Sites
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana,
Què passa amb ’examen final?
Autor(s): Francesc J. Sànchez; Josep Jordana
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Programem les activitats Presentació
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
MATERIAL MULTIMEDIA PARA LA AUTOEVALUACIÓN DE ASIGNATURAS DEL GRADO EN QUÍMICA  Jorge Verdú, Rosa Herráez, Yolanda Moliner, Carmen Molins, María Llobat,
Gestió Intel.ligent de l’autoaprenentatge
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Introducció i objectius AVALUACIÓ BASADA EN EL PORTAFOLI ELECTRÒNIC DE L’ESTUDIANT EN L’ASSIGNATURA DE CIRCUITS I SISTEMES DIGITALS DE L’EPSC Francesc J. Sànchez, Josep Jordana Departament d’ Enginyeria Electrònica Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC) Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) francesc.josep.sanchez@upc.edu, jordana@eel.upc.es, http://digsys.upc.es/ed Jornada d'Innovació Docent UPC (JID-RIMA) - 1 i 2 de juliol 2010 Circuits i Sistemes Digitals (CSD) s’imparteix en el quadrimestre 2A del segon curs dels estudis de grau en Enginyeria de Telecomunicacions de l’EPSC Integració de l’aprenentatge dels continguts específics amb 6 de les competències genèriques: CE 14. Capacitat d’anàlisi i disseny de circuits combinacionals i seqüencials, síncrons i asíncrons, i d’utilització de microprocessadors i circuits integrats. CE 15. Coneixement i aplicació dels fonaments de llenguatges de descripció de dispositius de maquinari (HDL) C3. Tercera llengua (anglès) C4. Comunicació eficaç oral i escrita C5. Treball en equip C7. Aprenentatge autònom C8. Utilització eficient d'equips d'instrumentació C9. Gestió de projectes Introducció i objectius Mètode instruccional sistemàtic centrat en l’estudiant: Problem-Based Learning + Cooperative Learning Recursos per aprendre continguts i practicar habilitats genèriques de l’assignatura CSD Documents de qualitat Google docs permet realitzar treballs en grup cooperatiu Google sites permet implementar portafolis amb facilitat Discussió http://digsys.upc.es/ed La web docent facilita l’accés a tota mena de recursos de l’assignatura Esquema d’avaluació (formativa i sumatòria) La correcció de documents electrònics amb targeta gràfica facilita el feedback Rúbriques publicades per realitzar exercicis amb qualitat i corregir ràpidament Autoavaluació i coavaluació entre companys Fins un 70% de la qualificació s’obté en grup El portafoli del grup reflexa el procés d’aprenentatge: treballs realitzats, feedback del professor, reflexió del grups, control del temps d’estudi, presentacions orals i altres recursos Exemple d’e-Portfolio amb Google Sites Implementar l’assignatura CSD dels nous estudis de grau usant avaluació autèntica amb e-Portfolio i metodologies actives Problem-Based Learning (PBL) + Cooperative Learning (CL) és molt efectiu. El curs es professionalitza en tots els sentits. El disseny instruccional sistemàtic basat en el seguiment dels objectius d’aprenentatge garanteix la qualitat. No hi ha classes separades de teoria i laboratori amb exàmens clàssics, sinó sessions per planificar i resoldre problemes amb treball en grup continu dins i fora de l’aula. Cada grup proposa les seves solucions preparant documents tècnics de qualitat. Cada professor té un grup complet de classe: la millor solució per avaluar què ha après cada estudiant. Els problemes (tipus projecte del món real) amb múltiples solucions i respostes obertes permeten desplegar continguts específics usant eines comercials i seqüències de disseny estàndard al mateix temps que es treballen les competències genèriques. L’evidència de fins on han arribat els estudiants es visualitza a través del portafoli del grup cooperatiu, l’ús del qual determina l’organització: materials d’estudi, procediments per resoldre activitats, rúbriques, recursos, organització dels professors i les classes, etc. El portafoli d’aprenentatge esdevé una eina determinant a l’hora de facilitar el seguiment i avaluació del curs, tant intern com extern. Els estudiants valoren positivament el treball en grup, l’anglès, i la utilització de materials i programaris comercials. Conclusions La programació de l’assignatura inclou el calendari dels lliuraments, correccions i terminis de millora (avaluació formativa) La càrrega de treball (150 h) s’anirà ajustant en cursos successius a partir de l’experiència Diversos tipus d’enquestes durant el curs recullen l'opinió dels estudiants per facilitar el pla de millora Gràfica de control de temps d’estudi