Situacions Simuladores Preferencials (SSP)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Com fer una presentació de diapositives
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’aula de Tecnologia. Eines i operacions
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
APRENENTATGE MULTINIVELL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Writer 4... mira’t bé la pàgina
L’Expressió escrita.
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Potències de nombres racionals
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
DE LA DURADA AL RITME.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
La gestió per processos
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
Matemàtiques 3er E.S.O..
Què existeix i què no existeix.
Situacions creades a partir dels materials naturals
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Presentació BATXILLERAT
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Sòlids Líquids Gasos Plasma
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Gestió participativa dels projectes de centre
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
Continuació: el temps II
L’HANBOL.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Assessorament de la Formació en Competències
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Estils i Plantilles Ms Word.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Miquel Navarro i Oriach.
Transcripción de la presentación:

Situacions Simuladores Preferencials (SSP)

Què són les SSP? Situacions que simulen accions específiques del joc i amb incidència en una de les estructures del subjecte de manera preferent. Formen part de l'Entrenament Estructurat --> Seirul·lo Entenem com Entrenament Estructurat aquell que permet optimitzar totes les estructures del jugador. El jugador és el punt de referència. S'aconsella fer a partir de cadets i com a molt dues demarcacions (oposades) o bé dues línies Treball d'assessorament d'empreses especialitzades

Què són les SSP? Les SSP permeten entrenar Fonaments Individuals per Demarcació (FID) i Fonaments Col·lectius. Els FID's s'extrauen a partir d'una estadística on és calcula el percentatge d'èxit de cadascuna de les respostes d'un jugador davant d'unes situacions concretes del joc. Fonaments Col·lectius: no corresponen a cap demarcació i impliquen més d'un jugador. Podem trobar dos tipus: per línia o universals.

Característiques generals de les SSP Segons Julen Castellano ( 2005) : "tota tasca que vulgui entrenar SSP el més semblants possibles a les situacions reals de joc ha de complir els següents paràmetres: - Duel col·lectiu - Ús simultani de la pilota - Seqüència lliure de possessions - Espai polaritzat - Suport de marca" També s'ha de tenir en compte altres elements com: nº jugadors, normatives, característiques espais etc.

Tipus de SSP Cognitiva: destinada a treballar aspectes tècnico-tàctics d'una demarcació (FID). Exemple: marcatge individual dels defensors dins l'àrea (en centrades) Coordinativa: aspecte coordinatiu a nivell individual (motriu) o entre els jugadors de la mateixa línea. Exemple: adoptar una bona orientació corporal per identificar la marca / centrals coordinar els seus desplaçaments defensius intrapersonals i interpersonals Condicional: treball condicional específic de la situació. Exemple: establir zona per treballar la força de lluita

POSADA EN MARXA SSP

POSADA EN MARXA SSP

POSADA EN MARXA SSP

Parts i evolució de la SSP 1. INPUTS (fase prèvia a la SSP). Ha d’existir una situación prèvia a la que volem treballar. En aquesta fase és poden utilizar comodins. Per exemple un servei de banda, servei de porteria, falta etc. 2. . SSP fase on es desenvolupa allò que ens em marcat abans d'iniciar la tasca. En aquest fase no és pot donar la utilització de comodins, així com ha de quedar clar quina estructura volem treballar de manera preferent (diferents tipus de SSP). 3. Durant la realització de la SSP la informació al jugador va evolucionant amb la finalitat de que l'aprentatge sigui el més significatiu. Trobem les seguents fases: -FASE 1 no és diu cap tipus d’informació, únicament s'anomena l'objectiu genèric de la tasca -FASE 2 s’explica el FID de la demarcació a treballar + explicació de la resta dels moviments per condicionar el comportament en les diferents situacions -FASE 3 Li donem tota la informació a la demarcació que volem treballar: ON? QUAN? COM?

Com el·laborar una SSP Document explicatiu Exemple sessió Visionat vídeo