La consciència fonològica a P-4

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
APRENENTATGE MULTINIVELL
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
TIPUS D’ALUMNAT.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
La consciència fonològica a P-3
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
ELS ALUMNES SORDS A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Curs d’Introducció a l’Ultimate
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Continuació: el temps II
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Transcripción de la presentación:

La consciència fonològica a P-4 Ruth Blanco Anna Llacer

La consciència fonològica a P-4 Justificació. A qui va dirigida. Temporització. Àrea de referència. Objectiu general.

La consciència fonològica a P-4 Justificació: El propòsit de la unitat d’intervenció és facilitar activitats concretes que estimulin el desenvolupament de la consciència fonològica a l´Etapa Infantil. Es basa en un programa original desenvolupat i validat per LUNDBERG, FROST I PETERSEN (1988) a Suècia i Dinamarca. I adaptat per Enriqueta Garriga Ferriol: “La conciència fonològica en els nens: un programa de classe”. Aquesta habilitat per analitzar les paraules en sons és exactament l’habilitat que garanteix l’èxit en el procés de lectoescriptura en el CI. L´equip de mestres de l´etapa, va considerar oportú portar a terme aquest programa específic de conscienciació fonològica a 2on cicle d’Educació Infantil i 1er d’Educació Primària. Per detectar i preveure les necessitats educatives (fonològiques) que puguin presentar els alumnes, incidint en els alumnes amb retards i/o trastorns de llenguatge, comunicació i parla. Per fer un seguiment de l´evolució respecte el desenvolupament de consciència fonològica. Millorar el procés d´aprenentatge de lectoescriptura.

La consciència fonològica a P-4 A qui va dirigida: Alumnes de P-4. Alumna amb S.D, alumne amb Retard de Parla i l’alumna amb TGD. Temporització: A partir del mes de novembre (5 setmanes) 20 sessions d’uns 15-20 minuts cada sessió. Àrea de referència: Intercomunicació i Llenguatges. Llenguatge verbal i musical. Objectiu general: Afavorir l’organització del sistema fonològic partint de l’estimulació de l’atenció auditiva i la pràctica articulatòria.

La consciència fonològica a P-4 Objectius didàctics. Continguts de procediments. Continguts d’Actituds, valors i normes. Metodologia.

La consciència fonològica a P-4 Recursos Materials: País de Xauxa (làmines i CD) Imatges 112 accions del SEDEC Làmines Nathan Materials de suport visual (cançoner), Recursos TIC: Videoclip “La masovera. Edu.365 Poema: La tardor. Edu.365 Gravadora digital Recursos Personals: La tutor/a, la M.E.E, la mestra de reforç i la M.A.LL.

La consciència fonològica a P-4 Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment.

Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: JOCS D´ESCOLTAR “JOC DEL TELÈFON” SESSIÓ 3 i 4: PARAULES RIMADES SETMANA 2 SESSIÓ 5 I 6: RECORDA SESSIÓ 7 i 8: FEM RIMES AMB FRASE! SETMANA 3 SESSIÓ 9 I 10: LA FRASE SESSIÓ 11 I 12 : POEMA DE LA TARDOR SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: LA PARAULA SESSIÓ 15 I 16: CANÇÓ DE LA MASOVERA SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18 : PARAULES CURTES-LLARGUES SESSIÓ 19 i 20: LA SIL·LABA ELS CUCS FAMOLENCS i EL REI

SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: JOCS D´ESCOLTAR “JOC DEL TELÈFON” SESSIÓ 3 i 4: PARAULES RIMADES

SETMANA 2 SESSIÓ 5 I 6: RECORDA SESSIÓ 7 i 8: FEM RIMES AMB FRASE!

SETMANA 3 SESSIÓ 9 I 10: LA FRASE SESSIÓ 11 I 12 : POEMA DE LA TARDOR

SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: LA PARAULA SESSIÓ 15 I 16: CANÇÓ DE LAMASOVERA

SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18 : PARAULES CURTES-LLARGUES SESSIÓ 19 i 20: LA SIL·LABA ELS CUCS FAMOLENCS i EL REI

Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment. Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). 1.- Identificar rimes. 2.- Comparar la llargada de les paraules. 3.- Comptar síl·labes. Avaluació formativa: Cada 2 mesos s’anirà avaluant el nivell dels alumnes. Avaluació final: al final del curs s’avaluarà a l’alumne segons els objectius de cada nivell.

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Identificar rimes

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comptar síl·labes.

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Aparellar el so inicial.