Educational Technology Department at San Diego State University.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Ciència, tècnica i societat
Les entrevistes: Segona part
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Alimenta el teu cos.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
LA TARDOR Cicle Inicial.
I transforma un llibre en un nou lector
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS CONTRACTES DE TREBALL
Recordem què vol dir ser adolescent
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
La gestió per processos
Matemàtiques 3er E.S.O..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Els corriols Piu i Piua.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Un animal en perill d’extinció
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
L’ ELEFANT.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Aula Oberta IES Arnau Cadell
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
Màster d’Aplicacions Multimèdia
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
ECOSISTEMES FORESTALS A LES SALINES
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Educational Technology Department at San Diego State University. WEBQUEST El model de Webquest fou desenvolupat per Bernie Dodge en 1995 que el va definir com una activitat orientada a la investigació en el que tota o quasi tota la informació que s’utiliza procedeix de recursos de la web La web de Bernie Dodge http://webquest.sdsu.edu/webquest.html Educational Technology Department at San Diego State University.

Característiques Una WebQuest es construeix en torn d’una feina atractiva que ha de provocar processos de pensament. Es tracta de treballar amb la informació. El pensament pot ser creatiu o crític o implicar la resolució de problemes. La feina no ha de consistir just en contestar simples preguntes o reproduir el que ja hi ha a la pantalla.

Elements Formulació Estableix el marc de l’activitat i aporta informacions claus. Motivació Tasca Explica quina feina s’ha de fer: presentar un document word, un ppt, explicació oral, treball de grup, debat, etc. Procés Estableix els passos a seguir per a fer l’activitat Recursos Dóna als estudiants un conjunt de pàgines web a consultar on hi trobaran la informació Avaluació Estableix com es farà l’avaluació del treball. És molt transparent. (aspecte molt positiu de wq) Conclusions Es recorda tots el que s’ha après i obri nous camins per continyar amb l’aprenentatge.

Tortugues, sargantanes i altres parents                         Tortugues, sargantanes i altres parents "Una aproximació al món dels rèptils" : 16 de juliol de 2006

Introducció "Els rèptils són un grup de vertebrats difícils de definir, on hi podem trobar a les tortugues, els saures, les serps o els cocodrils, fins i tot, els extingits dinosaures. Van aparèixer fa 320 ma i gràcies al tenir el cos recobert d'escates i a reproduir-se mitjançant l'ou amniota es van poder independitzar del medi aquàtic i colonitzar nous tipus d'hàbitat, sense vertebrats fins a aquell moment“ Però, us heu preguntat mai en què s'assemblen una tortuga i una sargantana? I quines diferències existeixen entre una serp i un llangardaix? Sabeu si existeixen serps verinoses o tortugues marines als Països Catalans? O per què tots aquests vertebrats tenen els cos recobert d'escates, o bé qualsevol altre cosa relacionada amb els rèptils? Si és així, us animen a fer un clic sobre el botó Tasca, doncs som-hi !!!   

Tasca Formeu part d'un col·lectiu de científics i de persones interessades en la conservació de la natura, i un dels vostres objectius és fer arribar a la gent un missatge perquè conegui i protegeixi la natura,… Per aconseguir els vostres objectius, haureu d'elaborar una sèrie de materials divulgatius, que donin a conèixer que són els rèptils, quines espècies podem trobar als Països Catalans i quins són els seus principals problemes de conservació. Tot aquest material, es farà mitjançant el treball en petits grups, en els quals el treball de cada component serà essencial… Per realitzar aquest treball disposeu de 4 hores de classe, les tres primeres realitzareu les activitats proposades i la darrera, finalitzareu les feines pendents i en preparareu l'exposició, una roda de premsa que fareu davant dels vostres companys. Anem per feina ...

Procés Activitat 1 Abans de començar a conèixer els secrets més amagats dels rèptils, heu d'esbrinar que és un RÈPTIL. Per això, la primera activitat que us proposem és que elaboreu un mural amb les característiques principals del rèptils. En concret, cerqueu informació de les característiques que els diferencien d'altres vertebrats, per exemple, com és la seva pell, com es reprodueixen, com són els seus òrgans intens; cor, pulmons, ... Podeu trobar molta informació a ... http://ca.wikipedia.org/wiki/Rèptil http://www.damisela.com/zoo/rep/taxa.htm http://www.zoobaq.org/zoo/ http://html.rincondelvago.com/reptiles.html http://www.webs.ulpgc.es/reptilia/

Procés, 2 Activitat 2 Ara que ja sabeu que és un rèptil i que n'existeixen de diferents tipus, us demanem que elaboreu una presentació (PowerPoint), amb nombroses fotografies, sobre els diferents tipus de rèptils i de les espècies que podem trobar als Països Catalans o als entorns del vostre lloc de residència. A més de les adreces anteriors, podeu trobar informació a les següents pàgines d'Internet: http://www.herpetologica.org/ http://www.geocities.com/soccatherp/reptils.html http://biodiver.bio.ub.es/biocat/homepage.html http://www.gnosona.com/elsreptils.htm http://www.mediterranea.org

Procés, 3 Activitat 3 En darrer lloc, igual que succeeix en moltes altres espècies animals i vegetals, les diferents espècies de rèptils estan sotmesos a nombroses amenaces que afecten a la seva conservació, que influeixen en la seva supervivència, o en el pitjor dels casos la seva extinció. Com que els problemes que afecten a les diferents espècies són molt diferents i dispars, us encomanem que confeccioneu una dossier per la premsa, mitjançant un processador de textos, sobre els principals problemes de conservació que afecten a les tortugues. Podeu escollir entre les tortugues marines, aquàtiques o terrestres, és dir amb problemes com la pesca indiscriminada, la comercialització d'espècies protegides i el comerç de tortugues terrestres com a animals de companyia, o la introducció d'espècies foranies, com ara la tortuga de Florida, als seus hàbitats naturals. Expliqueu també, quines campanyes s'estan portant a terme per la seva conservació. Trobareu informació a ... http://www.jmarcano.com/biodiverso/endanger/ http://www.gobmenorca.com/campanyes/testudo http://www.crarc-comam.net/ http://www.tortugues.org/ http://www.diba.es/parcsn/newsletter http://www.wwf.es/operaciontortuga/home.html http://www.cram.org/

Avaluació Fluix Acceptable Bon nivell Excel·lent Total Participació en la recerca i recollida de la informació Participa poc. Recull mínima informació relacionada amb el treball. Participa. Recull força informació relacionada amb el treball. Participa molt. Recull força informació relacionada amb el treball. Transmissió de la informació recollida No transmet cap informació recollida al grup. Transmet poca informació al grup i de forma inadequada. Transmet molta informació al grup de forma adequada. Transmet tota la informació al grup de forma adequada i sintetitzada

Conclusions FELICITATS A TOTS els components de l'equip, heu aconseguit fer arribar un bon missatge a la població. Ara la gent ja coneix què són els rèptils, quins són els seus principals problemes de conservació i quines coses està fent la societat per a la seva conservació. Durant aquest procés heu descobert coses del món que us envolta, els seus problemes, i a més, a aprendre a utilitzar els recursos que tenim a l'abast per obtenir informació. Ara, per acabar us demanen una reflexió global de tot aquest procés, des de què heu après fins a com ho heu fet, passant per les dificultats que heu tingut. Però això no s'acaba a aquí, si voleu conèixer més coses sobre les tortugues, les sargantanes i altres parents rèptils de la Península Ibèrica, podeu visitar les següents pàgines: http://www.vertebradosibericos.org http://www.herpetologica.org/