Som nois i noies de 5è de l’escola Seat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
i les seves observacions fa 400 anys
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
La Terra.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
REUNIÓ INFORMATIVA.
Tema 4. La Terra i la Lluna Introducció
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS MOVIMENTS DE LA TERRA I LA LLUNA
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
La carta formal.
La Terra el nostre planeta
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
Per què el Sol escalfa més a l’estiu que a l’hivern?
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Què hi ha a l'Univers?.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ACTIVITATS D’ORIENTACIÓ A LA CLASSE
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
Plaça del rei (Barcelona)
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Els Políedres.
Medició del radi terrestre
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
CAÇADORS D’OMBRES.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
XIII a Setmana de la solidaritat
Les taules de multiplicar
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
La Terra i la Lluna.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
ECLIPSI ANULAR DE SOL Dilluns, 3 d’octubre de 2005
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
MERCURI MART PLUTÓ SATURN VENUS NEPTÚ JÚPITER URÀ TERRA
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Som nois i noies de 5è de l’escola Seat de Barcelona, al barri de la Marina.

“D’on surt la nostra ombra?” A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers: “D’on surt la nostra ombra?”

Vàrem elaborar diverses hipòtesis i un dibuix de com crèiem que es produïa La meva ombra surt perquè el Sol ens enfoca, nosaltres tapem la llum i surt la nostra ombra. La nostra ombra és una cosa negra que fa la nostra silueta. Depèn de la posició del Sol és més llarga o més curta.

Quan la llum del Sol dona directament a una persona, animal o cosa, com la llum no ho pot travessar i es fa una part quasi sense llum. L’ombra surt per la llum del Sol. Quan tapem la llum surt l’ombra.

Si fa sol, el terra es veu il·luminat, per tant, si nosaltres ens col·loquem davant d’un espai amb sol, la nostra silueta es veurà dibuixada al terra. Això és l’ombra i així surt.

Varem sortir al pati, per comprovar-ho, a diferents hores, per veure si es produïen canvis en les nostres ombres.

Conclusió L’ombra es produeix per la llum del Sol, aquesta no pot travessar el nostre cos i dibuixa la nostra silueta al terra del pati. Segons la posició del Sol, la nostra ombra té una forma diferent, al migdia és més curta que al matí. També succeeix el mateix amb la direcció de la nostra ombra, encara que siguem al mateix lloc l’ombra no.

Observació del recorregut al llarg del dia del Sol, respecte al pati i el menjador de l’escola Varem decidir fer aquesta observació per comprovar el motiu en el canvi de posició i forma de les nostres ombres. L’arbre del pati de l’escola va servir com a referència.

Sortíem al pati cada hora i assenyalàvem en una fotografia de l’escola la posició del Sol i anotàvem l’hora

Construïm un Gnòmon i el situem al pati Al fer les observacions, després de les 15:00 hores, l’ombra de l’arbre era tapat per l’edifici de l’escola. Per aquest motiu es van construir diversos Gnòmon i es van colocar a diferents llocs del pati on sempre feia sol. El Gnòmon és un pal vertical que permet veure el moviment i la longitud de les ombres al llarg del dia.

Al voltant del Gnòmon posem un paper i cada hora pintem l’ombra que produeix el pal i anotem l’hora.

Conclusió Després de l’observació directa del Sol i després amb el Gnòmon, hem arribat a la conclusió que el Sol surt pel costat esquerra del menjador i es pon pel costat dret.

Conclusió Al matí i a la tarda el Sol està mes baix i les ombres són més llargues. Al migdia està situat més alt i l’ombra és més curta. Les ombres sempre es troben situades en direcció contrària a la posició del Sol. El recorregut es una mitja circumferència.

Comprovació amb llum solar i artificial Vàrem simular la posició i moviment del Sol amb l’ajuda d’una lot i el Gnòmon. Els resultats són similars als obtinguts amb l’observació exterior encara que és necessari respectar un cert angle d’inclinació del focus de llum.

Com es produeixen el dia i la nit Hem comprovat a la classe que la Terra gira al voltant del Sol (moviment de translació), aquest moviment dura aproximadament 365 dies (un any). La Terra també fa un moviment de rotació, que fa que diferents zones del planeta queden exposades alternativament a la llum del Sol, la qual cosa fa que es succeeixin els dies i les nits.

Prenent com a referència el menjador de l’escola, vàrem mesurar els diferents angles del recorregut del Sol amb els resultats obtinguts en les diferents observacions horàries.

La llum com a eix principal Durant tot el procés d’observació hi havia un seguit de paraules recurrents, les quals no en teniem coneixements suficients i les anotàvem a la pissarra, amb la finalitat d’aprendre més o d’ampliar la nostra investigació. Tot seguit afegim una petita mostra del que hem estat treballant envers la llum.