1a XARXA PAC06 ORDRE DEL DIA: 1. Calendari previst

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
PAC09 2a Reunió de XARXA Pla Estratègic-Pla Anual
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
de qualitat a l’administració local
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La gestió per processos
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
Seminari d’Educació Especial
Presentació BATXILLERAT
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
un camí cap a la convivència i el diàleg
Resultats dels compromisos de qualitat adquirits amb els usuaris de la UGAD Període (1r semestre)
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Interpretació estadística dels indicadors de centre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

1a XARXA PAC06 ORDRE DEL DIA: 1. Calendari previst 2. Tancament del cicle 2007-2011: tractament de les dades QCI-A i QCI-R i orientacions per a la memòria final. 3. Renovació del cicle ? 4. Plantejament de les comissions de seguiment

durada de l’acord a l’art. 2.4 i 4.4 del D.132/2001 QCI/A del 1r i 2n curs d’aplicació del pla QCI/R del 1r i 2n curs estimat d’aplicació del pla QCI/A del 1r curs d’aplicació del pla Avaluació del pla Redisseny i nou acord Aplicació del pla Rendició de comptes Formació, disseny del pla i acord Curs 2011/2012 2010/2011 2009/2010 2008/2009 2007/2008 2006/07 Fases durada de l’acord a l’art. 2.4 i 4.4 del D.132/2001

1. Calendari previst

2. Tancament del cicle 2007-2011 Normativa de referència: RESOLUCIÓ EDC/889/2006, de 5 d’abril de convocatòria pública per a l'autorització de plans estratègics per a la promoció de l'autonomia dels centres docents públics … 8. La memòria que el centre presentarà al Departament d’Educació durant el curs 2009-20101, contindrà la informació aportada per l’avaluació global diagnòstica i l’anàlisi dels indicadors d'avaluació i progrés del pla estratègic que figuren en el document que estableix l'apartat 6.4 d'aquesta Resolució.. 6.4 El Departament d'Educació i el centre faran constar en un acord triennal d'aplicació del pla estratègic: els objectius i les estratègies del pla estratègic, els compromisos, els recursos acordats, el grau d'autonomia de gestió, el procés de seguiment i els indicadors d'avaluació i de progrés a partir dels quals s'establirà el control de compliment del pla. EDU/2716/2007, de 14 d’agost, de publicitat dels centres PAC 06 i de la creació de les comissions de seguiment….. 1Resolució EDU/28/2008 de 3 de gener…..que han formalitzat una addenda sobre la durada del Pla. Resolc…ampliar la durada dels centres relacionats en la Resol EDU/2716/2007, de 14 d’agost, al curs 2010-2011 2010 -2011

2. Tancament del cicle 2007-2011 Tractament de les dades i orientacions per a la memòria final La normativa preveu que el centre haurà de presentar una memòria que contingui informació sobre: El grau de compliment de l’aplicació i qualitat de les estratègies i activitats i El grau d’assoliment dels objectius. La comissió durà a terme el seguiment i l’avaluació de l’execució de l’acord amb la informació que subministraran el centre educatiu i la inspecció La MEMÒRIA FINAL contindrà: 1/ La documentació generada per les eines de què disposa: QCI-A i QCI-R i la valoració dels recursos associats al pla estratègic. 2/ L'anàlisi raonada des resultats obtinguts i dels diferents paràmetres del pla estratègic.

2. Tancament del cicle 2007-2011 Tractament de les dades i orientacions per a la memòria final MEMÒRIA FINAL / 1: documentació Informes del grau de compliment de l’aplicació i qualitat de les estratègies i activitats, QCI-A : Informes dels 4 cursos d’aplicació Informe global Informes del grau d’assoliment dels objectius, QCI-R Síntesi de tots els indicadors del centre Síntesi per objectius i cursos Informes sobre la valoració dels recursos addicionals associats al PAC: Rendició de comptes dels recursos econòmics. Valoració dels llocs singulars, responsabilitats addicionals, marges d’autonomia...

Tractament de les dades QCI-A QCI-R: Anàlisi MEMÒRIA FINAL / 2: documentació Anàlisi de les dades: Comentari raonat dels resultats Evidències de la millora aconseguida Aspectes més reeixits Aspectes en què no s’obté la millora esperada Aspectes que cal consolidar Variables que han incidit positivament o negativament en l’aplicació del Pla i en l’assoliment dels objectius proposats cada curs.

Tractament de les dades QCI-A QCI-R: Anàlisi Aspectes orientatius per fer l’anàlisi: 1. Sobre el context: ha variat la situació de context des de l’inici del pla fins al moment del tancament? Aspectes que caldria destacar (descriptors si escau) 2. Sobre la satisfacció de la comunitat educativa: si cal destacar alguna variació significativa des de l’inici. 3. Sobre les estratègies seleccionades per assolir els objectius: breu comentari amb valoració explícita de les més significatives. Han ajudat a augmentar la qualitat global del centre? S’han incorporat estratègies o activitats per prevenir l’abandonament escolar? Evidències 4. Sobre les activitats: quines han tingut un impacte més alt i les heu continuant implementant al llarg del pla? S’han incorporat activitats vinculades a les tutories, tutories d’orientació…? 5. Sobre la planificació estratègica: està integrada com a eina de gestió al centre, s’ha generalitzat, per exemple, en les coordinacions de cicle o departaments? En quins àmbits s’estima la millora dels resultats educatius? 6. Sobre la millora: s’han anat incorporant les recomanacions de millora que han proposat les diferents comissions de seguiment? ...

Q C I . A Q C I . R Tractament de les dades QCI-A QCI-R: Anàlisi SÍNTESI DE L’APLICACIÓ Millors resultats educatius Q C I . A Q C I . R Activitats amb millor qualitat Millors resultats de cohesió social Activitats amb major impacte sobre els resultats Millors resultats objectius propis del centre

MEMÒRIA I

MEMÒRIA II

MEMÒRIA III

MEMÒRIA IV

MEMÒRIA V

MILLORA Tractament de les dades QCI-A QCI-R Recordatori: Millora Primària MILLORA

MILLORA Tractament de les dades QCI-A QCI-R Recordatori: Millora Secundària MILLORA

Tractament de les dades QCI-A QCI-R Recordatori: Objectius propis del centre Per als objectius propis del centre, s’hauran de determinar els indicadors i els punts de millora que el centre vol aconseguir en els 4 cursos d’aplicació del pla. Recordar que: s’ha de definir com a mínim un indicador per a cada ensenyament. SECUNDÀRIA: (ESO, Batxillerat, CFGM...CFGS…) - Taxa de preinscripció en estudis d’ESO: alumnes preinscrits/places ofertades - Taxa d’assistència de famílies d’ESO a les reunions del centre: Famílies assistents/ alumnes: Taxa d’assistència de famílies de 1r d’ESO a les reunions del centre: Famílies assistents/ alumnes: Taxa d’assistència de famílies de 2n d’ESO a les reunions del centre: Famílies assistents/ alumnes: Taxa d’assistència de famílies de 3r d’ESO a les reunions del centre: Famílies assistents/ alumnes: Taxa d’assistència de famílies de 4t d’ESO a les reunions del centre: Famílies assistents/ alumnes: - Taxa de satisfacció dels alumnes que superen el batxillerat - Taxa d’alumnes de batxillerat que superen les PAU - Taxa de participació dels alumnes del CFGM de ...en activitats del municipi: Activitats en les que es participa/ activitats pertinents organitzades. - Taxa de satisfacció dels alumnes que acrediten el CFGS de …. Exemples indicadors Objectiu 3. Millora de la imatge del centre PRIMÀRIA (un únic ensenyament) : - Taxa de preinscripció: alumnes preinscrits/places ofertades - Taxa de satisfacció de les famílies - Taxa d’assistència de famílies a les reunions del centre: Famílies assistents/ alumnes. - Taxa de satisfacció dels alumnes universitaris en pràctiques …/...

Tractament de les dades QCI-A QCI-R Planificació de la millora Partim de la situació inicial i dels punts a millora mínims que hem d’assolir (segons el tipus d'indicador) Valorem cada curs quin és el nombre màxim de punts que el centre vol millorar en funció del marc d’aquest indicador, tenint en compte que: sempre volem millorar no podem planificar per a l’objectiu d’un indicador (Io) un valor inferior al punt de partida (a excepció dels indicadors en negatiu: taxa de dispersió, taxa d’abandonament…) no podem planificar un objectiu Io inferior a un objectiu anterior, encara que els resultats obtinguts siguin inferiors a l’objectiu esperat. els centres amb uns indicadors de resultats educatius situats, inicialment, per sobre d'un 90%, tindran com a objectiu mantenir-se entre el 90 i el 100%

Tractament de les dades QCI-A QCI-R Valoració Es valora com a satisfactori i molt satisfactori l’assoliment dels objectius de millora, quan el grau d’acompliment d’aquests objectius està per sobre del 75 %. Es valora com a millorable quan el grau d’acompliment està per sota del 75 % Es tindrà en compte el millor dels dos graus d’acompliments següents: a) el grau d’aplicació de les estratègies i activitats acordades en el pla. b) l’acompliment global dels objectius de millora

Tractament de les dades QCI-A QCI-R Recordatori: QCI-A Com s’interpreten els valors de síntesi que proporciona el QCI-A?

Tractament de les dades QCI-A QCI-R: Anàlisi QCI-R

Tractament de les dades QCI-A QCI-R: Recordatori Com s’interpreten els valors de síntesi que proporciona el QCI-R? % Co: (% de compliment) Aquest valor respon a la fórmula: [(Ir-Ii)/(Io-Ii)]*100 i expressa en quina mesura el valor obtingut Ir s’apropa a l’objectiu Io Serà superior a 100% quan superem amb escreix el valor objectiu Io, és a dir allò que ens proposem obtenir. Índex Aquest valor respon a la fórmula: (Ir/Ii)*100 i expressa la millora respecte a la situació inicial. Serà superior a 100% si Ir>Ii, és a dir si millorem.

3. Renovació del cicle ¿? S’està tramitant una resolució que: a) doni publicitat dels centres PAC 05 que aquest curs 2009-2010 finalitzaran el cicle de planificació estratègica i que podran dissenyar-ne un de nou b) estableixi els requisits per a la renovació del nou pla estratègic per als cursos 2010-2014: - Tancament del cicle, amb la rendició de comptes i la documentació que li sigui requerida per la comissió de seguiment, segons els termes que recull el punt 4 de la Resolució EDU/2344/2006, d’11 de juliol - Proposta raonada, per part de la Comissió de seguiment, de renovació del nou pla estratègic - Aprovació, per majoria qualificada de dos terços del claustre i del consell escolar del centre, de la voluntat de participar en la renovació del pla estratègic . El centre enviarà al seu Servei Territorial certificat de les actes amb el resultat de les votacions. c) fixi el calendari per a la formalització del nou pla, orienti el seu disseny i defineixi el suport de l’administració.

Tancament - ÚLTIM TRIMESTRE 3. Renovació del cicle ¿? Tancament - ÚLTIM TRIMESTRE - Xarxes i acompanyament orientades a la rendició de comptes - Revisió dels QCI/R que els centres PAC 05 han enviat i devolució. - Informació dels recursos addicionals per al nou cicle a finals d’abril. - S’orientarà els centres per a l’elaboració de la memòria final, que el centre hauria d’enviar a la comissió abans de la seva realització: abans de la rendició de comptes. - El centre haurà de lliurar la manifestació de voluntat de renovar el cicle al ST adjuntant el certificat de les actes amb el resultat de les votacions del claustre i del consell escolar, abans de final de curs. En cas que el centre no vulgui renovar el cicle igualment ho haurà de comunicar al ST. - Per acceptar la seva renovació caldrà que: la comissió de seguiment faci la proposta raonada: abans del 8 de juliol l’aprovació del claustre i del consell escolar sigui per majoria qualificada de dos terços, de la voluntat de participar en la renovació del pla estratègic.

Renovació - 1r TRIMESTRE curs 2010-11, per tal de: 3. Renovació del cicle ¿? Renovació - 1r TRIMESTRE curs 2010-11, per tal de: - Garantir un seguiment orientat a la rendició de comptes i a la presa de decisions. - Conèixer les condicions amb temps per decidir la renovació. - Considerar, si escau, les recomanacions de la Comissió de seguiment per al nou pla. - Compartir el disseny del nou pla amb la comunitat educativa, garantint un procés participatiu. - Garantir la qualitat del disseny del pla estratègic (plantejament institucional, DAFO, matriu, mapa estratègic, desplegament d’estratègies i activitats per al curs 2010-2011, distribució de responsabilitats, establiment de dinàmiques de coordinació i participació, elaboració de plans de treball…) - Garantir l’acompanyament de l’administració en aquest redisseny (una reunió d’acompanyament durant el primer trimestre) i poder considerar tota la informació que proporcionarà al centre elements per reflexionar i prendre decisions de millora: informe de l’AGD final, actes de la comissió de seguiment, informes del QCI/A i del QCI/R, la pròpia memòria final, proves de 6è, auditories… - Elaborar el nou acord de coresponsabilitat amb un acompanyament de qualitat.

4. Plantejament de les comissions de seguiment La comissió de seguiment té, entre d’altres, la funció de: Dur a terme el seguiment i l’avaluació de l’execució de l’acord a partir de la informació que subministraran el centre educatiu i l’inspector del centre amb aquesta finalitat. Analitzar el grau d’assoliment dels objectius de millora establerts i el compliment de l’aplicació i qualitat de les estratègies i activitats a través dels indicadors d’aquestes. El centre i la inspecció educativa hauran d’aportar a la comissió els elements més rellevants que informin sobre l’execució de l’acord. El centre hauria d’anar documentat per explicar i evidenciar allò que aquesta demani en relació al plantejament del pla.