ANTECEDENTS I OBJECTIUS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Advertisements

LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Toca fusta FENT DECORATS
“Els Diumenges de la …”.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Estudi per a la identificació de
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Recordem què vol dir ser adolescent
LA FAULA.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
Experimentam amb la ciència
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Guillermo Martí Nomdedeu
8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Teatre a INFANTIL.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Estudi sobre la salut, estils de vida i condicionants acadèmics dels estudiants de medicina de Catalunya La salut de l´estudiant de medicina Carlos Garcia.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UD1- L’activitat científica
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
INTERVENCIÓ EN TABAQUISME DINS LA CONSULTA PEDIÀTRICA
Què existeix i què no existeix.
Perfil dels enquestats
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
CONCURS.
Descobreix la seva paraula.
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
Un animal en perill d’extinció
HABILITATS COMUNICATIVES
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
La vulneració dels drets socials
Coneixement del medi natural
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
un camí cap a la convivència i el diàleg
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

ANTECEDENTS I OBJECTIUS IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar Enfermera escolar: Sin prima de riesgo para la salud. 17, 18 y 19 de octubre de 2013. Girona. INFLUÈNCIA DE L'EDUCACIÓ SANITÀRIA EN TABAQUISME ALS ADOLESCENTS DE L’ESO Peral Cabot, F Xavier; Rodríguez Martínez, Vanessa; Colomer Roura, Anna; ; Comí Rebollo, Núria, Montserrat Munera, Leonor . . EAP Arenys de Mar. Institut Català de la Salut. MATERIAL I MÈTODE ANTECEDENTS I OBJECTIUS Disseny:S'ha fet un estudi descriptiu retrospectiu Subjectes d'estudi i ambit:l'estudi s'a fet amb una mostra de 367 adolescents dels quatre cursos de l'ESO de dos instituts de la zona. Les seves edats estan compreses entre 12 i 17 anys. Metodologia: Els resultats s'han obtingut mitjançant una enquesta que es va repartir a cada un dels estudiants. Aquestes enquestes es van fer arribar als instituts mitjançant l’infermera del programa Salut i Escola (personal sanitari referent dels estudiants de l'institut). L'enquesta consta de 17 preguntes amb múltiples respostes. En aquesta es pot diferenciar un apartat que és general per a tots els estudiants i un altre a respondre per els adolescents fumadors.Amb el resultats obtinguts compararem ho comparem. El consum del tabac i altres substàncies en els adolescents de la nostra societat és un problema existent. Aquesta ha estat la raó que ens ha motivat a investigar la situació real dels estudiant d'ESO de dos dels institus de la nostra zona, ja que creiem que són les edats més vulnerables per iniciar el consum. També és important conèixer l'entorn social i familiar de l'adolescent, ja que és la base del seu desenvolupament. A part, compararem les dades obtingudes d’un estudi anterior per valorar la influència de l’educació sanitària. OBJECTIUS PRINCIPALS: Conèixer si l’educació sanitària ha influït en la seva decisió de fumar o no respecte l'estudi anterior. Avaluar si l’entorn social i familiar de l'adolescent influeix en l'inici de l'hàbit. OBJECTIUS SECUNDÀRIS: Saber la seva opinió sobre la Llei antitabac. Conèixer el consum d’alcohol i drogues. Identificar la font de subministrament de tabac dels adolescents fumadors. RESULTATS Gràfic 2 .Consum alcohol i drogues Gràfic 3 Edat d inici en consum tabac del adolescents Gràfic 1. Adolescents fumadors y no fumadors Gràfic 5 influencia del entorn Gràfic 4 .Qui els i proporciona el tabac? CONCLUSIONS -L’edat d’inici ha disminuït respecte els resultats obtinguts a l'estudi anterior, ara són més el que comencen a fumar amb 12 anys. Però cal destacar que ha disminuït considerablement en altres edats (13 i 14 anys) després de les xerrades antitabac. Els resultats obtinguts post intervenció evidencien que amb la formació varen ser positius ja que abans de l’intervenció hi havia un 36% d’errors i després un 10% -L'entorn social i familiar fumador pel que podem dir que té una forta influència sobre la seva decisió de fumar o no. -Els adolescents estan d'acord i coneixen la llei antitabac -La tercera part dels adolescents enquestats reconeix prendre alcohol i un tant per cent força inferior ha provat alguna altre substància -Un tant per cent molt elevat del adolescents aconsegueix el tabac ell mateix; seguit d’una xifra inferior que diuen ser els amics qui els dóna el tabac . Pocs són els que ho fan a través d’altres fonts o dels pares mateix.