Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Advertisements

Informática (34159) Presentación del curso Grado en Matemáticas
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Presentación del curso Grado en Ingeniería Informática
Presentación del curso Grado en Ingeniería Informática
Presentación del curso Grado en Ingeniería Informática
Fundamentos de Programación (36411)
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
sisOpe Presentación Curso 18/19
Sistemes microinformàtics i xarxes
Introducció a la Geografia del Turisme
Presentación del curso Grado en Matemáticas
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Presentación del curso Grado en Matemáticas
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PRESENTACIÓ DEL CURS GRAU EN MATEMÀTIQUES CURS
ES:E - Objectius Donar una visió inicial de l’Enginyeria del Software
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Introducció i objectius
Enginyeria del software II
Grups interactius a L’Esquitx
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Què passa amb ’examen final?
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Curs Presentació Assignatura
CRAI: definició i estructura
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Funcionament intern d’un ordinador
Llengua catalana i literatura
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Presentació assignatura
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació Informàtica (34805) Presentació del curs Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació 2017-2018

Curs 2016-17 Ricardo Ferrís Castell Despatx: 2.3.4 Nou edifici de l’ETSE Tutories: Dimecres 18:00 a 19:00 Divendres 10:30 a 11:00, 12:00 a 13:00, 17:00 a 17:30 Tutories electròniques: Ricardo.Ferris@uv.es Per favor, NO utilitzeu els missatges de AulaVirtual

Horaris i professors Coordinadors: Javier Martínez, Ricardo Ferrís Profesors pràctiques: Nuria Ortigosa – B1L Santiago Ezpeleta – B2L Profesor teoria/problemes: Ricardo Ferrís – Grup B 3

Volum de treball Volum de treball: 150 hores 60 horas presenciales Sessions teòriques: 30 hores Sessions pràctiques: 20 hores Pràctiques en aula: 10 hores 90 horas de trabajo autónomo Elaboració de treballs en grup: 5 hores Elaboració de treballs individuals: 5 hores Estudio i treball autònom: 10 hores Lectures de material complementari: 5 hores Preparació d’activitats d’avaluació, classes teòriques i pràctiques: 20 hores Resolució de casos pràctics: 10 hores El volum de treball total entre totes les assignatures és de 8 hores diaries 4

Volum de treball 10 Hores/setmana 6 Hores/setmana ACTIVITAT Hores/curs ACTIVITATS PRESENCIALS ASISTENCIA A CLASSES TEÒRIQUES 25 ASISTENCIA A CLASSES PROBLEMAS 10 ASISTENCIA A CLASSES DE LABORATORI 20 ASISTENCIA A EXÀMENS TEORIC-PRÀCTICS 5 TOTAL CLASSES PRESENCIALS 60 ACTIVITATS NO PRESENCIALS PREPARACIÓ CLASSES TEÒRIQUES 15 PREPARACIÓ CLASSES DE PROBLEMES PREPARACIÓ CLASSES DE LABORATORI PREPARACIÓ EXÀMENS ELABORACIÓ DE TREBALLS A LLIURAR RESOLUCIÓ DE CASOS PRÀCTICS TOTAL CLASES NO PRESENCIALES 90 TOTAL VOLUM DE TREBALL 150 Hores de treball setmanals 10 Hores/setmana Hores de treball autònom a la setmana 6 Hores/setmana 5

Objectius Aprendre els coneixements bàsics de què és un ordinador, quins són els seus components bàsics, usos potencials i les seues limitacions. Introduir a l’alumne en el coneixement i maneig del sistema operatiu, així com la descripció i l'ús de la xarxa com a part fonamental en la comunicació d'informació entre ordinadors. Donar un coneixement bàsic de diferents eines informàtiques, aixina com una xicoteta introducció al concepte de base de dades. Introduir a l’alumne en un coneixement suficient del disseny d'algorismes mitjançant programació estructurada, així com de les estructures de dades fonamentals. 6

Competencies Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies que el capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i tecnologies, així com que el dote d'una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions. Coneixements bàsics sobre l'ús i la programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria. 7

Resultat de aprenentatge Tindre un coneixement bàsic sobre l'estructura interna d'un ordinador tant en l'àmbit físic (CPU, memòria,...) com en l'àmbit lògic (sistema operatiu, programes,...), de manera que es pugua comprendre el funcionament intern de l'ordinador. Conèixer i manejar les eines informàtiques bàsiques a nivell de sistema operatiu. Utilitzar les eines bàsiques per a la gestió d'arxius en xarxa. Entendre el funcionament d'una base de dades i realitzar tasques senzilles sobre ella. Analitzar problemes, dissenyar i preparar algoritmes per resoldre'ls mitjançant la utilització de l'ordinador. Conèixer els tipus de dades, variables, constants, estructures de control i estructures de dades que tenen els llenguatges de programació procedurals per desenvolupar programes. Utilitza el paradigma de programació procedural per a resoldre problemes mitjançant un ordinador. Aprendre a codificar algorismes senzills en un llenguatge de programació estructurat. Raonament lògic. Anàlisi i síntesi de problemes. Expressió oral i escrita. Capacitat del treball personal. Capacitat del treball en grup y lideratge 8

Programa de teoria Introducció Xarxes d’ordinadors Programació en llenguatges d'alt nivell Programació estructurada Programació modular Tipus de dades estructurats Fitxers i bases de dades 9

Programa de prácticas TOTAL Projecte final 13… Tema Titol de la sessió de Laboratori Setmana Hores presencials Hores no presencials 2, 3, 4 Pr1: Xarxes i Internet. Introducció al entorn de treball Dev-C++. Tipus, Expresions aritmètiques i Entrada/Eixida. Estructures condicionals 7 3 0,5 4 Pr2: Estructures de repetició Bucles 9 1,5 5 Pr3: Funcions en C++. I Pas per valor 10 2 Pr4: Funcions en C++. II Pas per referència 11 6 Pr5: Vectors y matrius Agrupacions d’informació I 12 Pr6: Strings (Cadenas de caracteres) i Registres Agrupacions d’informació II 14 Pr7: Fitxers 15 Projecte final 13… 4 (+6) TOTAL 21 20 10

L M X J V S D Septiembre Diciembre Octubre Enero Junio Noviembre 1 2 3   1 2 3 Septiembre Diciembre TT 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 P 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Octubre Enero InfIng Junio Noviembre

Software utilitzat Programació en C++ Entorn dev-c++ Versió actual: http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html Versió actual: Dev-C++ 5.11.? Orwell Dev-C++ con MinGW32 4.9.2 http://orwelldevcpp.blogspot.com.es/ 12

Atres TOTAL Tema Tarea Hores presencials Hores no presencials 1,8 / 3,4,5,6 Trabajo / Boletines 18 3,4,5,6,7 Proyecto de programación 6 (+4) Controles 3 1 1,2,3,4,5,6,7,8 Examen Final 2 9 TOTAL 5 34 13

Material del curs El material del curs estarà disponible en aula virtual aulavirtual.uv.es Recursos: Apunts del professor, presentacions i exercicis. Enunciats de pràctiques de laboratori i fitxers necessaris. ¡¡Atentos al correu electrònic!! 14

Nota Final = 10% N_Continua + 70% N_Examenes + 20% N_Practicas Avaluació Avaluació continua: asistencia regular a les activitats presencials previstes i la resolució de qüestions i problemes proposats (N_Continua). Prova objectiva individual: controls al llarc del quadrimestre, i un examen final (N_Examenes). N_Examenes = 50% Controles + 50% Examen Final El valor de tots els controls serà el mateix Avaluació de les activitats pràctiques: consecució de objectius en les sesions de laboratori, i l’elaboració de treballs/memories (30%), incluit el projecte final (70%) (N_Practicas). La asistencia a prácticas es considera obligatoria. Nota Final = 20% N_Continua + 50% N_Examenes + 30% N_Practicas Serà necessari obtindre, al meys 3,5 sobre 10 en cada una de les parts per poder fer la mitjana de les notes. Existeix possibilitat d’una Avaluació Alternativa Nota Final = 10% N_Continua + 70% N_Examenes + 20% N_Practicas 15

Avaluació En segona convocatoria només es tindrà en compte l'examen realitzat en aquesta convocatòria. Copies: Si es detecta que un estudiant ha copiat o plagiat qualsevol de les activitats d'avaluació, o que no ha respectat les normes establides al respecte, obtindrà la qualificació de Suspens per a l'avaluació completa i es notificarà a l'autoritat acadèmica per a què procedisca a adoptar les mesures sancionadores que es consideren oportunes. 16

Bibliografia Bibliografia bàsica: ¡¡Apunts propis!! Apunts i trasparencies de l’assignatura. [G. Beekman (2005)]. Introducción a la informática (Prentice-Hall). [W. Savitch (2007)]. Resolución de problemas con C++. El objetivo de la programación (Prentice-Hall). [H. Korth, A. Silberschatz (2006)] Fundamentos de bases de datos (MacGraw Hill) Bibliografia complementaria: [H.M. Deitel, P.J. Deitel (2009)]. C++ como programar (Prentice-Hall). [L. Joyanes (2006)]. Programación en C++: Algoritmos, estructuras de datos y objetos (MacGraw Hill). [L. Joyanes, I. Zahonero (2001)]. Programación en C: Metodología, algoritmos y estructuras de datos (MacGraw Hill). Recurs per internet http://arco.esi.uclm.es/~david.villa/pensar_en_C++/ 17