L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

ESCOLA CASCAVELL ESCOLA CASCAVELL Actividad extraescolar
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
Edició 2017 Reunió amb famílies.
IES Josep Maria Quadrado
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
ESCOLA GRAS I SOLER.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Jornada Cloenda Esports
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
I transforma un llibre en un nou lector
ESCOLA ANTONI TÀPIES PRESENTACIÓ EDUCACIÓ FÍSICA.
PROJECTE DE MOBILITAT SOSTENIBLE
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PRESENTACIÓ EDUCACIÓ FÍSICA.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Jornada Cloenda Esports
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Objectiu Educatiu Trienni
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
Nou model d’esport escolar
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
un camí cap a la convivència i el diàleg
No hi ha raó sense emoció
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Índex 1. Què és el “Semàfor dels Valors”?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport Carles Ventura i Vall·llovera IES Celestí Bellera Universitat Autònoma de Barcelona Jornada “Desenvolupament personal i ciutadania” Barcelona, 24 d’octubre de 2007

SUMARI Educa en valors l’educació física i l’esport? Projectes pel desenvolupament dels valors cívics a través de l’educació física i l’esport a l’IES Celestí Bellera: Àrea d’educació física Esport al Pati: “Juguem per divertir-nos” Associació Esportiva Escolar Celestí Bellera Conclusions

Quins valors es treballen mitjançant l’Educació Física i l’Esport? TOLERÀNCIA COL·LABORACIÓ RESPECTE AJUDA SOLIDARITAT RESPONSABILITAT PARTICIPACIÓ ESFORÇ

A partir de quins projectes es treballen els Valors a l’IES Celestí Bellera? PRÒPIA ÀREA D’ED. FÍSICA ESPORT AL PATI “JUGUEM PER DIVERTIR-NOS” ACTIVITATS ESPORTIVES EXTRAESCOLARS FINALITAT Desenvolupament integral, autònom i crític de l’alumnat mitjançant l’educació física i l’esport per tal d’assolir un esperit cooperatiu, col·laborador, participatiu i respectuós vers els altres

ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA TEMES CONSUMISME ESTÈTICA I SALUT MULTICULTURALITAT VIOLÈNCIA I FAIR-PLAY GÈNERE POLÍTICA FINALITAT MATERIALS DE TREBALL Desenvolupar un pensament crític i reflexiu entre l’alumnat ACTIVITATS NOTÍCIES ANUNCIS PEL·LÍCULES ALTRES (programes TV..) DEBATS REFLEXIONS ESCRITES POWERPOINTS FITXES DE TREBALL PÒSTERS NTIC ETC…

ESPORT AL PATI: “JUGUEM PER DIVERTIR-NOS” Objectius Potenciar l’autoorganització. Fomentar la responsabilitat. Facilitar la relació i comunicació. Desenvolupar la col·laboració. Incrementar la pràctica esportiva. Disminuir els índexs de conflictivitat.

ESPORT AL PATI: “JUGUEM PER DIVERTIR-NOS” Cada grup-classe fa diferents equips esportius (mixtes a ser possible) A cada equip hi ha un capità/na. Aquest és el màxim responsable del seu equip (arbitratge, recordatori de partits als jugadors/es) El professor d’educació física fa un reglament i un calendari esportiu i organitza reunions periòdiques amb els capitans/nes. L’arbitratge dels partits és a càrrec d’un capità/ana d’un equip diferent als dos equips que competeixen en un dia concret. Davant qualsevol discussió, problemàtica són els capitans dels equips i l’àrbitre els responsables de trobar-hi una solució.

ACTIVITATS ESPORTIVES EXTRAESCOLARS ASSOCIACIÓ ESPORTIVA ESCOLAR CELESTÍ BELLERA OBJECTIUS IMPLICAR ALUMNAT EN L’ORGANITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT D’UNA ASSOCIACIÓ ESPORTIVA AUGMENTAR ELS ÍNDEXS DE PRÀCTICA ESPORTIVA EXTRAESCOLAR (PRINCIPALMENT EN LES NOIES I ALUMNAT IMMIGRANT) DESENVOLUPAR VALORS CÍVICS I DE PARTICIPACIÓ

ACTIVITATS ESPORTIVES EXTRAESCOLARS FASES DE TREBALL 1. CONÈIXER MOTIVACIÓ RESULTATS 2. JUNTA DIRECTIVA (professorat/pares-mares/alumnat) L’alumnat: S’implica i participa activament en les tasques organitzatives de l’associació. Realitza una major pràctica esportiva fora de l’horari lectiu (principalment les noies i l’alumnat immigrant). Adopta els valors positius de l’esport (respecte, tolerància, fair-play, etc.) 3. MÀRQUETING 4. LOGOTIP 5. LOGÍSTICA PERSONAL 6. PREMI FAIR-PLAY 7. ALTRES

QUO VADIS, EDUCACIÓ FÍSICA? CONCLUSIONS L’esport com a referent de valors cívics (vivència). És possible desenvolupar els valors cívics positius mitjançant l’educació física i l’esport: respecte, participació, igualtat, tolerància, …. Es fa necessari d’un treball d’àrea i a nivell extraescolar. Importància de la implicació de l’alumnat i del professorat. QUO VADIS, EDUCACIÓ FÍSICA?