1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
1 u n i d a d La función comercial de la empresa.
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
En aquest tema veurem els apartats següents:
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
UNITAT 2 ELS AGENTS ECONÒMICS
En aquest tema veurem els apartats següents:
Que és el Couponing. Són vals d’ofertes o descomptes de productes o serveis que ajuden a vendre un gran volum d’uns determinats articles a un preu molt.
En aquest tema veurem els apartats següents:
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
El mercat i els sistemes d’organització industrial
El Comerç Just com a model econòmic solidari
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Anàlisi econòmica i financera
1.9. Nivells d’organització
Materialisme històric
L’empresa i el seu entorn
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
En aquest tema veurem els apartats següents:
Gerard Solé Carbonell Joel Tortosa Fortúnez
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Unitat 1 La idea de negoci.
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
Jornada de portes obertes
En aquest tema veurem els apartats següents:
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
La funció d’aprovisionament
Margin Management Concept
Capitalisme i liberalisme
Els sous de les dones a CATALUNYA
Presentació de la Guia per a la identificació i
El sector terciari. Concepte de sector terciari
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
TEMA 2: L'EMPRESA I L'ENTORN
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Laura Gómez Ramón Cap del Servei d’Assistència en RRHH
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
L’empresa com a sistema organitzat
Unitat 10. El món empresarial.
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Nou servei de Prodeca adreçat a les entitats i les empreses del sector de la fruita de Catalunya
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Serveis de Consultoria
Organització i creixement
EL SISTEMA ECONÒMIC.
En aquest tema veurem els apartats següents:
expansió internacional
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
El patrimoni empresarial.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Promoció de la salut i programació sanitària
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
El departament de Recursos Humans
Transcripción de la presentación:

1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa

L’empresa És l’organització encarregada de produir i comercialitzar els béns i serveis necessaris per satisfer necessitats i assolir un objectius propis definits. Característiques de l’empresa Altres objectius de l’empresa Crear ocupació Funciona d’acord amb unes normes establertes Dinamitzar la societat Finalitat: generar productes i serveis Contribuir al desenvolupament Créixer en dimensions i presència Principal objectiu: obtenció de rendibilitat econòmica Assolir prestigi

Titularitat del capital Tipus d’empresa Petita Mitjana Gran Dimensions Local Regional Nacional Internacional Multinacional Global Àmbit d’actuació CRITERI Individual Societat Forma jurídica Pública Privada Mixta Titularitat del capital Productora Comercial De serveis Activitat

L’empresa comercial Factors Funció Objectius És la unitat econòmica que, a partir de la combinació de diferents factors humans, materials i funcionals, compra béns i serveis als productors amb la finalitat de posar-los al mercat per satisfer les necessitats dels consumidors i obtenir beneficis econòmics. Unitat econòmica Recursos humans Recursos funcionals Recursos materials Factors Posar a disposició del mercat béns i serveis per satisfer les necessitats dels clients. Funció Facilitar als clients les necessitats. Objectius Obtenir benefici.

Organització d’una empresa comercial Nivell jeràrquic Primer Direcció general Financer Administració Segon Departaments Comercial Personal Compres Tercer Vendes Logística

El departament comercial La seva funció bàsica és la gestió de la compravenda i les existències. Àrees en què s’ha d’estructurar: Compres Aprovisionament per el funcionament de la empresa. Vendes Intercanvi dels productes i serveis en el mercat. Logística Transport i emmagatzematge dels productes. Marketing Promoure la venda de productes i serveis. ETAPES Compra-aprovisionament Venda-comercialització Precompra Negociació comercial Compra Prevenda Venda Postvenda

Els tres nivells del mercat És la confluència de compradors que tenen necessitats i recursos, així com de venedors que ofereixen productes i serveis a canvi del pagament d’un preu. Número de compradors possibles. Número d’unitats de producte que es poden vendre. Demanda Factors del mercat Persones físiques o jurídiques legalment establertes que presenten ofertes comercials. Competència Oferta comercial Productes i serveis capaços de satisfer les necessitats de la demanda. Persones que compra un determinat producte a una empresa concreta en un moment determinat. Mercat actual Els tres nivells del mercat Número de compradors als quals desitja arribar una empresa. Mercat objectiu Mercat potencial de compradors sensibles a l’oferta d’un determinat producte.

Estructura de la competència Tipus de mercats Existeixen diferents tipus de mercats, segons el criteri de classificació. Tipus de comprador Tipus de producte Mercat de béns Mercat de consum Mercat de serveis Mercat industrial Estructura de la competència Mercat institucional Àmbit geogràfic Monopoli d'oferta Mercat local Monopoli de demanda Mercat regional Oligopoli d'oferta Mercat nacional Oligopoli de demanda Mercat internacional Competència perfecta Competència monopolística

La demanda La competència Quantitat de producte que els compradors estan disposats a adquirir en unes determinades condicions de preu. La renda disponible i la seva distribució. El comportament del consumidor. Depèn de: El preu del producte. El preu dels altres béns. La competència Conjunt d’empreses que ofereixen productes similars en el mateix mercat. Qui són els competidors? Analitza Com és la competència? L'estudi La quota de mercat de cada empresa Recull La posició en el mercat