STAC Seminaris de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Advertisements

Impress 3... Posa-hi un fons!
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Recursos Informàtics en Història
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
COM PRESENTAR UN TREBALL
Treballant de tot i treballant plegats
PETITS REPORTERS Títol.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Informació i sensibilització
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Interacció escola - entorn.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Estils i Plantilles Ms Word.
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

STAC Seminaris de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement

NOU CATÀLEG DE PUNTS ABANS D’ACABAR EL TRIMESTRE!!! ÍNDEX CALENDARI PLA TAC DE CENTRE LA PISSARRA DIGITAL INFORMACIONS: MIXBOOK, LEER.ES, MICRONAUT, EDUCAT 1X1, MUNDO POCOYÓ, PREMIS CAC, MATHEMATICAL MOMENTS… INTERCANVI, DUBTES... NOU CATÀLEG DE PUNTS ABANS D’ACABAR EL TRIMESTRE!!!

CALENDARI 30 NOVEMBRE 25 GENER 22 MARÇ 26 ABRIL JORNADES TÈCNIQUES Jornada tècnica Heura (per als qui no van fer la 1ª) Jornada tècnica Ràdio (per a escoles amb el Kit)

PLA TAC DE CENTRE http://www.xtec.cat/recursos/tac/platac.pdf Teniu ja la Comissió TAC constituïda al vostre centre? Heu pensat que el president/a de la Comissió TAC sigui el membre de l’Equip Directiu amb més competència/predisposició digital i els seu membres siguin elements de “pes” i posicionament “favorable” al tema dins el Claustre? Heu pensat d'establir un calendari de reunions que segueixi allò de “sin prisa pero sin pausa”, per exemple quinzenal? Heu previst de tenir preparades les reunions amb un ordre del dia clar i desenvolupable en el tems que tingui la sessió? Heu pensat que aquesta fase, diagnosi, és fonamental perquè ha de marcar els objectius finals, i heu de ser especialment ambiciosos/es? Heu previst de marcar, acabada la diagnosi inicial, una temporització adequada i realista? Heu pensat que és molt possible que des de l’Equip Directiu es vulgui que el Coordinador TAC lideri la digitalització dels processos d’ensenyament-aprenentatge? Penseu que és convenient oposar-s’hi?. O és millor entomar la responsabilitat però, a la vegada, exigir un compromís de suport, col·laboració, implicació i participació? Podria ser interessant que cada mestre/a omplis la seva diagnosi? Millor anònima? Creieu interessant també dissenyar la graella/qüestionari entre tots/es? Pot ser l’objectiu de la propera sessió STAC? Veieu el cicle com l’àmbit més adequat per assegurar una participació més generalitzada?

LA PISSARRA DIGITAL AVANTATGES I USOS Realització de treballs col·laboratius pissarra interactiva canó de projecció correcció col·lectiva d'exercicis videoconferència amb escoles agermanades conferències de l'alumnat racó de l'ordinador I tu, què en penses? Si vols saber-ne més…

INFORMACIONS I RECURSOS És una aplicació que permet construir un llibre en línia. S’hi poden incloure fotografies i imatges de tot tipus. Una vegada el llibre està fet es pot incorporar a un bloc o a una pàgina web d’una manera senzilla. http://www.mixbook.com/ És un projecte que té com a objectiu fomentar la lectura l’aprenentatge a través de la lectura. El portal té diverses seccions, entre elles una dedicada a les famílies i una al món docent. A la secció Docents trobareu un banc de recursos amb: Materials classificats per nivell educatiu, d’infantil a batxillerat. http://leer.es/ Fantàstica perspectiva de la vida a través d’un microscopi d’efecte túnel amb el qual s’obtenen imatges digitals a les quals posteriorment es dóna color. http://www.micronaut.ch/

+ INFORMACIONS I RECURSOS El Projecte EduCat 1x 1 disposa d’una pàgina d’acompanyament i formació que combina accions presencials i accions a través de la xarxa. S'hi ofereixen orientacions sobre els aspectes docents i de gestió d’aula amb pissarres digitals, ordinadors portàtils i continguts digitals. Projecte EduCAT 1x1 S'ha convocat la VII edició dels Premis el CAC a l’escola. Tenen com a objectiu fomentar una lectura crítica i creativa dels mitjans audiovisuals entre els infants i els adolescents. És un espai on s’ofereixen 21 miniclips, d’un minut de durada, en els quals s’expliquen mitjançant un diàleg entre una persona adulta i un nen o nena 20 drets inclosos en la Convenció dels Drets dels Infants. Els teus drets Món virtual interactiu pensat per a nens i nenes de 3 a 6 anys i les seves mares i pares, basat en els personatges de la sèrie de televisió. http://mundopocoyo.com/

+ INFORMACIONS I RECURSOS Aplicació interactiva que permet conèixer els instruments de l’orquestra. Inclou informació bàsica de cada instrument, imatges i exemples d’audio. http://www.garritan.com/audition/ És una col·lecció de pòsters divulgatius editats per la American Mathematical Society per promoure el coneixement i el paper rellevant de les matemàtiques en la ciència, la natura, la tecnologia i la cultura. Pissarra magnètica amb la qual es creen paraules que es poden desplaçar sobre la pantalla. Presenta una col·lecció de jocs i exercicis amb autocorrecció. http://www.emathematics.net/usu/

+ INFORMACIONS I RECURSOS Aplicació per crear documents en pdf amb el text per copiar (amb tipus de lletra massallera o MeMima) i pauta Montessori, línia simple o quadrícula. Generador de fulls de cal·ligrafia L’edu365 estrena materials didàctics adreçats a alumnat d’infantil i a l’atenció precoç, que han estat agrupats a una nova secció anomenada Petits passos Web amb jocs de memòria. Lumosity

INTERCANVI, DUBTES...