L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
Reflexions al fil de l’Euneos
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Eines per avaluar centres educatius
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Presentació de la Guia per a la identificació i
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Jornades de reflexió d’equips directius. Castelló, 27 de març de 2009
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Les Franqueses, setembre 2007
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Anna Ciraso Tutora: Roser Viladot Tutora docent: Pilar Pineda
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI? V Jornada: Els centres educatius com a organitzacions que aprenen 1r. INFORME DE RESULTATS IES Josep Brugulat (Banyoles) 16 de febrer de 2008

Contingut de la Jornada Introducció Reflexions conceptuals prèvies entorn a l’escola com a organització i els models de direcció amb l’objectiu de centrar i enriquir el debat posterior Tenint com a objectiu que els centres escolars disposin d’uns equips humans de qualitat professional excel·lent (preparats,motivats,etc) … ASPECTES POSITIUS ASPECTES A MILLORAR ¿Quins aspectes contribueixen en l’actualitat a aconseguir aquest objectiu? ¿Quins aspectes dificulten aconseguir aquest objectiu als Centres Escolars Propostes de millora ¿Quines accions de millora concretes se podrien implementar als centres escolars per millorar la qualitat dels seus equips professionals? Propostes segons els diferents nivells de responsabilitat per a realitzar-les ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA DIRECCIÓ DE CENTRE EQUIP DOCENT i PROFESSIONALS Compromisos personals

Presentació En aquest document es presenta el resultat de la V Jornada “Els centres educatius com a organitzacions que aprenen” realitzades a l’IES Josep Brugulat de Banyoles el dia 16 de febrer de 2008 en el marc del projecte EDU 21 amb un total de XXX participants. Els objectius de la sessió són: Ampliar la visió de l’escola com a organització considerant: El valor estratègic de les persones i la professionalitat efectiva La satisfacció i motivació professional La dinàmica organitzativa Els models de direcció Avaluar la situació actual de l’organització de centres Realitzar propostes de millora: Envers una organització que aprèn Envers un lideratge/direcció de les organitzacions que aprenen A continuació es presenten les idees sorgides i les propostes de millora, així com un breu registre gràfic de la jornada

Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN … Equips docents excel·lents Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN … Diàleg i comunicació, l’espai de comunicació i debat, els bons canals d’informació, bon clima de relació entre el professorat, bona sintonia entre el professorat i l’alumnat, i entre el professorat i l’equip directiu, vetllar per algunes “comoditats” del professorat (28 vots) Professionals motivats (24 vots) Coneixement de l’entorn (9 vots) Compartir bones pràctiques (7 vots) Flexibilitat, “llibertat de càtedra” (crear, donar marge…), autonomia a l’aula, fàcil accés a material divers (1 vot) Formació al centre Formes democràtiques de certes decisions Rol definit dins l’equip directiu El Consell Escolar Indefinició objectius (o poc clars) (27 vots) No motivació... Però em quedo!, desmotivació i rutina (12 vots) Reconeixement social (7 vots) Avaluació deficient (interna) (6 vots) Formació inútil, manca de formació (4 vots) Reunions rutinàries, “espais per compartir”, temps i espais mal organitzats o desaprofitats, treball en equip inexistent! (3 vots) Comunicació desorganitzada, manca de comunicació, comunicació unidireccional, “safareig i passadís” (3 vots) Desenvolupament professional insuficient (3 vots))

Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN … Equips docents excel·lents Aspectes que CONTRIBUEIXEN … Aspectes que DIFICULTEN … Por (dels recursos humans), individualisme i conformisme (2 vots) Burocratització. Eines de gestió (1 vot) Manca de col·laboració de les famílies (1 vot) No escoltar “dintre”. Desconeixement del potencial dels recursos humans (1 vot) Regne d’allò implícit! “Egocentrisme”, autosuficiència, “escolacentrisme”, indefinició de tasques i responsabilitats Poder de decisió limitat, presa de decisions no compartida, distància administració, incoherència en decisions.

Propostes de millora a ... Administració Que les direccions puguin decidir sobre el propi organigrama del centre Un millor repartiment equitatiu de l’alumnat amb necessitats educatives tot cobrint el cost real del concert de l’escola concertada Més autonomia curricular amb actualització de les competències bàsiques i amb l’adequada formació del professorat Que l’Administració estigui al servei de les escoles i no a l’inrevés (i emprenyar poc) Força més inversió econòmica amb rendiment de comptes i autonomia Avaluació rigorosa, i tenint en compte el context i la situació de partida, de l’eficiència dels recursos Coneixement de les realitats concretes i flexibilitzar els procediments administratius Autonomia per a decidir les modalitats de l’alumnat (espai/temps) Una llei estable, consensuada i desideologitzar l’educació

Propostes de millora a ... Equips Directius Projecte de centre compartit Valoració i reajustament continu Coordinació entre Primària i Secundària Gestió dels recursos humans i materials Distribució horària Desenvolupament professional del professorat, professionals externs, renovació i canvi d’equip directius previstos Pla de formació segons projecte de centre Objectius clars, avaluables i a l’abast Dissenyar estratègies d’avaluació i seguiment Compromès, motivat i motor, transparent, participatiu, humil. Que vetlli pels resultats, partir de la realitat Obert a l’entorn, obrir canals de comunicació (família, ajuntament...) Estratègies d’inclusió

Equips docents i professionals Propostes de millora a ... Equips docents i professionals Visió de centre, compromís amb el projecte educatiu Lectura i revisió crítica del currículum (massa llibre de text?), obrir-se/sortir de l’aula i mirar el nostre entorn Implicació, compromís professional, capacitat per a canviar, autoavaluació Programació de la docència, professionalitat diversa, flexible i amb prioritats Formació aplicada (en i des del centre), reciclatge i formació i que s’apliqui (iniciativa personal per formar-se) Experimentació en l’aula: “innovar - investigar” Potència de les TIC Reflexió conjunta (organitzar-la) Capacitat i ganes per compartir experiència (i problemes) Treball en equip (competències) + actitud Bon clima a l’aula (líder recursos humans) Relació positiva amb les famílies

Registre gràfic de la Jornada

Registre gràfic de la Jornada