La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008

Presentaciones similares


Presentación del tema: "IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008"— Transcripción de la presentación:

1 IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008
II JORNADES PROVINCIALS DE REFLEXIÓ D’EQUIPS DIRECTIUS DE CENTRES DOCENTS IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008

2 INDEX FUNCIONS BÀSIQUES DEL DIRECTOR MODELS DIRECTIUS EUROPEUS
FUNCIÓ DIRECTIVA EN LA LOE LIDERATGE PEDAGÒGIC DIRECCIÓ EN EL BROCH I LLOP

3 FUNCIONS BÀSIQUES DEL DIRECTOR
Representant de la Administració (1) Gestor Gestor dels recursos(3) del currículum (4) Líder del centre (2) (Segons J. Estruch)

4 MODELS DIRECTIUS EUROPEUS
Model britànic Líder del centre + Gestor dels recursos Model francès Representant de l’Administració + Gestor dels recursos Model escandinau Líder del centre + Gestor del currículum

5 La funció directiva a la Llei de Qualitat
Incentiva i dignifica la funció directiva. Canvia el procés de selecció del director. Perfecciona la formació inicial del director. Estabilitza la direcció . Fa més viable l'exercici de la direcció. Introdueix alguns elements de carrera docent. És una proposta semiprofessionalitzadora

6 POSSIBLES PERFILS EDUCATIUS
Modalitat burocràtica. Modalitat corporativista. Modalitat dinàmica: lideratge pedagògic

7 LIDERATGE PEDAGÒGIC No es tracta d’un director que interfereix en l’autonomia didàctica dels professors: vetlla perquè el conjunt del projecte educatiu del centre sigui coherent i orientat a la millora dels resultats dels alumnes un director que estimula la innovació pedagògica, avalua internament la qualitat del centre pren les decisions necessàries per millorar-la periòdicament ret comptes de la seva gestió...

8 És un tipus de direcció que transforma el centre
Està orientada cap a la millora de la seva qualitat educativa té com a objectiu fonamental l’impulsa del projecte autònom del seu centre. Estem parlant d’un projecte de centre arrelat al seu entorn, estretament vinculat al seu context social, cultural i territorial.

9 CONCLUSIÓ La principal virtut d’aquesta Llei, pel que fa a la funció directiva, no es troba tant en el que estableix explícitament, sinó sobretot en el que permet fer.

10 PROJECTE DIRECCIÓ IES BROCH I LLOP DE VILA-REAL
Una bona direcció és capaç d’incentivar el canvi i provocar la innovació, facilita la consecució de les metes i els objectius que el centre educatiu es proposa com a institució, pot arribar a crear un clima de treball en el que molts professors es desenvolupen professionalment i aconsegueixen motivar-se. L’estil de direcció no pot plantejar-se des d’una perspectiva únicament personalista; per a ser més exactes, l’estil de direcció no és un concepte unívoc, és altament complex i hi ha que entendre’l i estudiar-lo dins de les diferents cultures organitzatives en que es desenvolupa. .

11 El director/a, dintre de la concepció més clàssica, és aquella persona que posseeix un conjunt de col·laboradors als que pot assignar tasques que condueixen a l’obtenció de resultats. L’acció directiva fa referència segons, Everard i Morris (1990), a: establir objectius, planificar l’acció dels demés, organitzar i distribuir els recursos disponibles (personals, materials i funcionals) per a aconseguir els objectius, controlar el procés de l’acció que han de realitzar els subordinats respecte als plans previstos, introduir correctius si fora necessari i ordenar plans de millora per reconduir l’acció. La direcció posseeix autoritat institucional reconeguda formalment per la institució i pels seus col·laboradors

12 Integrar suposa que tots els membres d’un equip docent s’identifiquen en projectes educatius que són els que donen coherència a tot el procés d´ensenyament-aprenentatge. Integrar és crear estils de participació i de treball en equip en els que el procés de presa de decisions es duga a terme mitjançant l’educació i el consens. Integrar implica també motivar, incentivar i facilitar recursos de tot tipus per a que la gent aconseguisca els seus objectius, crear un clima agradable en el que les relacions humanes siguen gratificants. Integrar és fer créixer.

13 PROCEDIMENTS D’AVALUACIÓ DE LA GESTIÓ DIRECTIVA
L’avaluació és, probablement, el mecanisme regulador més important i l’objectiu és descriure, valorar i reorientar l’acció dels agents que operen en el marc d’una realitat educativa específica. A més de l’avaluació trianual, l’equip directiu haurà de realitzar una avaluació anual que presentarà al Claustre i al Consell Escolar i que reflectirà uns plans de millora per al curs següent.

14 QUALITATS A AVALUAR EN GESTIÓ DIRECTIVA: criteris lideratge EFQM
1.L’equip Directiu és accessible i escolta al personal. 2.L’equip Directiu es preocupa per la satisfacció del personal. 3.El Director/a, com a president/a dels òrgans col·legiats del centre, promou l’elaboració participativa dels Projectes Institucionals. 4.El Director/a, com president/a del Consell Escolar, promou l’elaboració i revisió, participa del Projecte Educatiu de Centre. 5.L’equip Directiu coordina l’ elaboració dels Projectes Curriculars d`Etapa.

15 6.L’equip Directiu dóna importància a les relacions del professorat amb els alumnes i les famílies.
7.L’equip Directiu afronta els possibles conflictes derivats de l`equilibri entre els distints grups (de pares i alumnes i d’aquests amb el personal). 8.L’equip Directiu recull les opinions del personal. 9.L’equip Directiu reconeix el treball de les persones i els equips. 10.L’equip Directiu reconeix els èxits del professorat obtinguts fora del centre educatiu

16 11.L’Equip Directiu agraeix els esforços suplementaris del personal per situacions extraordinàries
12.L’Equip Directiu té en compte, en l’assignació de responsabilitats i tasques, l’ esforç realitzat. 13.L’Equip Directiu facilita al personal l’ús de les instal·lacions i dels materials del centre educatiu.

17 AUTOAVALUACIÓ: L’autoavaluació és un examen global, sistemàtic i regular de les activitats i resultats d’una organització, comparats amb un model d’organització de resultats satisfactoris. Permet a les organitzacions discernir clarament els seus punts forts i les àrees de millora, i culmina en accions de millora planificades i en el seguiment del progrés realitzat.

18 ESQUEMA DE L’AUTOAVALUACIÓ
Punts forts Consolidar les pràctiques Adquirir seguretat Presentar-se al Premi Àrees de millora Priorització Pla d’acció REVISIÓ

19 REUNIONS SETMANALS TUTORS-DO-DIRECCIÓ
OBJECTIUS Organitzatius i funcionament del centre Sessions d’avaluació Reunions dels tutors amb el s pares Orientació Programació de les classes de tutoria Seguiment alumnes amb ACIS Seguiment alumnes amb conducta disruptiva Temes puntuals

20 METODOLOGIA Grup de treball coordinat pel CEFIRE per la planificació i programació de les tutories Informació i coordinació continuada amb els tutors

21 En el departament d’orientació
MEMBRES DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ:psicòloga i professorat de PT DIRECCIÓ COORDINADORS D’ESO I BATXILLERAT EDUCADORA LLOC En el departament d’orientació

22 www. Brochillop.com

23

24

25

26


Descargar ppt "IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008"

Presentaciones similares


Anuncios Google