REUNIÓ D’INICI DE CURS 2012-2013 ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE INICIAL CURS 2016/2017
REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE SUPERIOR CURS 2016/2017
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BENVINGUTS 6é de Primària
REUNIÓ DE PARES P-4 7 de setembre de 2017
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
BENVINGUTS I BENVINGUDES
REUNIÓ INICI CURS CURS
Reunió explicativa famílies
Reunió famílies Curs 2016/2017 ESCOLA SANT ÀNGEL.
Reunió famílies Curs 2017/2018 ESCOLA SANT ÀNGEL.
REUNIÓ INFORMATIVA.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
Reunió famílies Curs 2015/2016 ESCOLA SANT ÀNGEL.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
REUNIÓ DE PARES 3r de Primària
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
REUNIÓ PARES/MARES CEIP “ESCOLA MODERNA”
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
BIENVINGUTS 5é B de Primària
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
REUNIÓ PARES I MARES CURS
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2013.
Ignasi Melé i Farré Curs è.
3r de Primària Escola Pau Casals Sabadell
Cicle Superior, 5è Curs
BENVINGUTS!.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE INICIAL CURS 2018/2019
CEIP Marià Galí Guix Preinscripció
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
REUNIÓ D´AULA P4 CURS
Benvinguts a tercer.
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
Sortida de Colònies a Llançà 14, 15, 16 de Maig
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
IES CAN PUIG CURS
BENVINGUTS A FORMIGUES!
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
El currículum a l’educació primària
2n de primària Curs Escola La Serreta.
ESCOLA ELS QUATRE VENTS Sant Jaume dels Domenys ETAPA: PRIMÀRIA Els nens i nenes de 5è CICLE SUPERIOR.
P-5 Curs
REUNIÓ DE PARES I MARES CICLE MITJÀ.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
CURS r.
BENVINGUTS !!!!.
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
REUNIÓ PARES I MARES CURS
Transcripción de la presentación:

REUNIÓ D’INICI DE CURS 2012-2013 ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ

REUNIÓ D’INICI DE CURS: PRIMER DE CICLE INICIAL-CURS 2012-2013 ● MESTRES 1r A: Janina Jaime 1r B: Anna Puigdevall Música: Mº Helena Ribas Religió: Elvira Villagrasa Alternativa: Janina Jaime/Àngela Fernández Educació Física: Isaac Vilamitjana Llengua anglesa: Àngels Martínez Educació Especial: Joan Duch Aula d’acollida: Ester Lloveras Suport: Mestres del cicle ● HORARI I CALENDARI: El curs s’ha iniciat el 12 de setembre en horari de 9 a 12:30h i de 15 a 16:30h. Les classes acaben el 21 de juny. La jornada intensiva serà del 10 al 21 de juny (ambdós inclosos).

MESTRES DE CICLE INICIAL Joan Elvira Janina Anna Gemma Montse Àngels Mª Helena Isaac Àngela

● INFORMACIONS GENERALS: -Relació amb el tutor/a: Es farà com a mínim una reunió amb les famílies per curs. Els pares/mares poden demanar entrevista amb el tutor/a sempre que ho considerin necessari. Horari d’atenció a les famílies: 1A: divendres de 12:30h-13:30h - 1B: divendres de 12.30h 13.30h *Si sorgeix algun problema, sempre cal parlar amb el tutor/a o el/la mestra afectat/a. -Esmorzars: Recomanem portar l’esmorzar dins la carmanyola amb el nom i sense embolicar amb paper d’alumini. Recomanem no portar productes alimentaris industrials. El dimecres seguirem fent el dia de la fruita. -Autorització medicaments: No es pot donar cap medicament sense l’autorització escrita dels pares i la recepta del metge. El full d’autorització es recollirà a consergeria. Recordeu que els pares/mares d’alumnes amb malalties cròniques han d’actualitzar les dades del tractament.

-Aniversaris: A primària no se celebren els aniversaris -Aniversaris: A primària no se celebren els aniversaris. Només es repartiran invitacions si són per a tota la classe. -Mocadors de paper: Els alumnes han de portar una capsa de mocadors de paper d’un sol ús. -Simulacre d’incendis: Durant el curs es farà un simulacre d’incendis sense avís previ. -Roba: Cal portar tota la roba marcada amb el nom del nen/a. Les jaquetes i abrics cal que portin una veta llarga per poder-les penjar. L’escola no es pot fer responsable de les peces de roba que es perden.

-Organització de l’aula: Càrrecs: Els/les alumnes realitzaran tasques setmanals dins l’aula. Deures i estoig: Cada divendres els/les alumnes s’emportaran la carpeta (ja la subministra l’escola) amb els deures i s’haurà de tornar el dilluns. L’estoig també se l’emporten el cap de setmana per revisar-lo i tornar-lo el dilluns. Agenda: S’utilitza a l’aula com a eina de treball i també com a via de comunicació entre la família i l’escola. S’hi apuntaran els deures i també és important justificar-hi les faltes d’assistència. Servei de préstec : Es farà un servei de préstec de llibres de la biblioteca d’aula cada setmana. Maletes viatgeres: S’emportaran dues maletes, una d’endevinalles i una d’entre-teniments. -Bibliopati: Cada dimecres a l’hora del pati els nens i nenes de Cicle Inicial poden anar a la biblioteca a llegir contes i llibres.

● CONTINGUTS I ÀREES A TREBALLAR DURANT EL CURS: -Llengua catalana: Lectura silenciosa i oral: Adquisició de velocitat i fluïdesa. 30 minuts de lectu-ra diària. Comprensió lectora de paraules, frases i petits textos. Es comença amb lletra lligada i s’acaba el curs amb la lletra d’impremta. Expressió escrita: Escriptura de paraules, frases i petits textos. S’insisteix en l’escriptura de paraules sense deixar-se cap lletra ni confondre sons, en la separació correcta de les paraules dins la frase i en els petits textos. Inici de l’aplicació de l’ortografia treballada. Traç: treball de l’escriptura amb lletra lligada (recorregut i espai dins la pauta Montessori). Expressió oral: Memorització de refranys, endevinalles, poemes, etc. Expli-cació de vivències i opinions amb coherència.

-Llengua castellana: Comprensió oral a partir d’audicions de cançons i textos descriptius. Expressió oral utilitzant el vocabulari treballat. Lectura de petits textos de diverses tipologies. -Llengua anglesa: Comprensió i expressió oral: Es treballa a partir d’audicions (cançons, contes...) i frases fetes (presentacions, demandes, preguntes, fórmules de cortesia, d’intercanvi, etc.). Vocabulari: Colors, numeració, dies de la setmana, mesos de l’any, parts del cos, sentiments, fruites, animals, el temps, la família, el poble, el treball, el transport, festes típiques angleses, i tot allò que s’avingui amb els seus interessos (activitats de classe, sortides, etc.).

-Matemàtiques: Numeració fins a 100: concepte de desena i unitat. Càlcul: Resta de dues xifres sense portar-ne. Sumes de dues xifres portant-ne. Resolució de problemes senzills de suma i de resta i introducció de problemes de doble i meitat. Càlcul mental: Es realitzen les sèries del quinzet per anar agafant, progressivament, agilitat en el càlcul i la numeració. Figures planes i cossos geomètrics: Introducció a l’estudi de les principals característiques. Mesura: Mesures arbitràries de longitud, pes i capacitat, el centímetre, el rellotge (l’hora en punt i els 2/4, i introducció de l’equivalència amb el rellotge digital). Estadística: Lectura i interpretació de gràfics de barres.

-Música: Lectura i escriptura musicals: Notes: sol, mi, la i do al 3r trimestre. Audició: Audicions d’autors clàssics del llibre. Cançó i veu: Exercicis d’escalfament i respiració i cançons de l’estació de l’any, de les festes (castanyada, Nadal, carnestoltes). Ritme, moviment i dansa: Exercicis de moviment per treballar i comparar els ritmes, alguna dansa que surt al llibre i alguns ritmes (negra, silenci de negra i corxeres. ). -Coneixement del medi social, natural i cultural: Temes que es treballaran: l’escola, les estacions, el nostre cos, els sentits, el reciclatge, les plantes i l’hort escolar, el carrer, el poble, la ciutat i els oficis, els mitjans de transport i els animals.

-Educació física: -Habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs, llançaments, recepcions i maneig d’objectes), Cos, imatge i percepció (equilibri i desequilibri, lateralitat, espai-temps, tensió-relaxació, respiració), Joc (senso-motrius, multiculturals), Activitat física i salut (hàbits higiènics, alimentaris i posturals), Expressió cultural (emocions...). *És obligatori portar xandall, calçat esportiu i necesser amb sabó i tovallola petita. Cal avisar dels possibles problemes físics. Es recomana portar el xandall de l’escola. Aquest any, durant el tercer trimestre, es farà un curset de piscina de 9 sessions i es realitzarà dins d’aquesta àrea.

-Educació artística visual i plàstica: Explorar i percebre (a partir dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic), interpretar i crear. S’haurà de portar una bata o samarreta vella per no embrutar-se. -Treball interdisciplinar: Durant el curs es treballarà la vida i obra de Salvador Dalí a través de les àrees d’educació artística, visual i plàstica, àrees de llengua, coneixement del medi i matemàtiques. -Religió: Els valors de la família i de l’amistat a través de la religió catòlica. -Alternativa: L’objectiu principal és treballar la lectura, la comprensió lectora (competència comunicativa), i l’expressió oral i escrita a través dels valors i contes i afavorir la reflexió personal. -Tutoria: Canvi de càrrecs. Resolució de conflictes, cohesió de grup i cooperació, treball d’hàbits, valors i normes i educació emocional.

●AVALUACIÓ: Les notes finals seran Excel·lent, Notable, Bé, Suficient o Insuficient, i s’obté de la valoració del treball que es fa diàriament a l’aula i de les fitxes d'avaluació. Aquestes fitxes es portaran corregides a casa i es retornaran signades. Al final de curs es posaran a l'àlbum. ● SORTIDES: Es recomana portar el xandall de l’escola en totes les sortides. Sortides de natura: Es realitzaran dues sortides de natura. Sortides locals: Puntualment, es faran sortides pel poble. Es comunicaran a través de l’agenda. Els pares han de signar un únic full d’autorització per totes les sortides locals. Sortida a Figueres: Visita al museu Dalí el 18 de gener (Projecte Dalí). *Pagament: Es fa mitjançant un full nominatiu i es farà efectiu en el compte indicat durant el termini que marca el full. Si algú paga fora de termini no podrà anar a la sortida. Només s’acceptaran pagaments fora de termini quan el/la tutor/a en tingui coneixement. *Comportament: En cas de mal comportament d’un alumne, ens reservem la decisió de no portar-lo a la sortida.

HORARI 1r A Hora Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres 9:00-10:00 Català Educació física Matemàtiques Música 10:00-10:30 English Religió/Alternativa 10:30-11:00 PAI Lectura 11:00-11:30 PATI 11:30-12:30 Castellano Medi 12:30-13:00 SEP DINAR 15:00-16:00 Tutoria Plàstica 16:00-16:30

HORARI 1r B Hora Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres 9:00-10:00 Tutoria Matemàtiques Educació Física English Català 10:00-10:30 Música 10:30-11:00 Castellano 11:00-11:30 PATI 11:30-12:30 PAI Religió / Alternativa Medi Lectura 12:30-13:00 SEP DINAR 15:00-16:00 Plàstica 16:00-16:30