Classificació i elements constructius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El motor térmico. Clasificación y elementos constructivos
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
MÀQUINES TÈRMIQUES El motor Stirling
objectiu de la Tecnologia
L´energia.
LES ENERGIES.
BORJA SÁNCHEZ NOGUERO JAUME UREÑA GARCÍA VICENTE FERNÁNDEZ SANZ
Marc Càliz Cuervas Alex Carruesco Llorens Ricard López Mitjà
TREBALL I ENERGIA.
César Bertomeu 1 DE FEBRER DE 2006
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L’electricitat:l’energia més versatil.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE PROTONS
Central solar (parque El Coronil)
BOMBA DE CALOR D’ALTA TEMPERATURA NH3
TEMA 9 ENLLAÇ QUÍMIC Tema 9:Enllaç Químic.
Seminari de Física i Química
Mecanismes 3er ESO.
La politja Una politja és una roda amb un eix central al voltant del qual pot girar i que, a la part exterior, té col.locada una corda o cable.
Mecanismes 1er ESO.
Coneixement del Medi 4t. de Primària Les màquines.
Tema 6: L’ENERGIA.
Joakim,Lucas,Adrian,Arnau.
LES MÀQUINES SIMPLES.
Mecanismes de transmissió del moviment
Reaccions químiques.
L’aula de Tecnologia. Eines i operacions
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
EXPLOTACIÓ D’ENERGIES RENOVABLES: SOLAR I EÒLICA
L’equilibri en les reaccions químiques
Tot el que ens envolta és matèria, però...
DINÀMICA.
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
CALES DE L’ESCALA.
La funció de relació en els vegetals
PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS
LA MÀQUINA DE VAPOR.
L’ecosistema és el nivell d’integració dels organismes amb el medi
LA SOSTENIBILITAT I L’ENSENYAMENT DELS ACCIONAMENTS ELÈCTRICS
TIPUS D’OPERADORS..
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
MOTORS Motors elèctrics Motors tèrmics
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Energia i velocitat de les reaccions químiques
L’aparell respiratori
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Què hi ha a l'Univers?.
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
MANTENiment: vàlvules i canonades
PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Gèneres Musicals.
Tema 5: Nombres naturals i enters
Generació d’energia elèctrica
L’electricitat i el circuit elèctric
Adrià Briceño Muñoz 4rt B Ciencia aplicada
TREBALL I ENERGIA 1. CONCEPTE DE TREBALL
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Els sistemes materials
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
Quin canvi!!!!.
6è C Escola Pla de l’Avellà Maig de 2012
TREBALL DE L’ENERGIA PER: YOUSSEF.
Transcripción de la presentación:

Classificació i elements constructius 1 u n i t a t El motor tèrmic. Classificació i elements constructius

Classificació dels motors en funció de l’energia que transformen Un motor és tota màquina capaç de transformar qualsevol tipus d’energia en energia mecànica.

Motors tèrmics de combustió Els motors tèrmics cremen combustible per aprofitar l’energia alliberada en forma de calor i transformar-la en energia mecànica o moviment.

Motors de combustió interna (MCI) En els motors de combustió interna, el fluid que realitza el treball és el mateix que experimenta la combustió.

Motors volumètrics de combustió interna En els motors volumètrics de combustió interna, el treball és realitzat per un fluid que actua sobre elements mòbils que ocupen un volum variable, sempre acotat per un valor màxim i un altre de mínim. Avantatges dels rotatius Inconvenients dels rotatius – Mida reduïda per a igual potència. – Produeixen menys vibracions. – No hi ha canvis en el sentit de gir, per la qual cosa els esforços mecànics són menors. – Problemes per controlar les emissions d’escapament. – Elevats costos de producció. – Problemes d’estanquitat que deriven en un elevat manteniment. – Elevat consum d’oli.

Motors alternatius de combustió interna Els motors alternatius són els motors de combustió interna amb més aplicacions perquè són molt versàtils, abracen potències des de 0,1 kW a 32 MW, tenen un rendiment bastant acceptable i poden usar combustibles d’un alt poder calorífic. Automoció Altres usos – Transport per carretera. – Maquinària agrícola i d’obres. – Trens i vaixells. – Petits avions. – Generació d’energia elèctrica. – Accionament industrial: bombes, compressors, cintes transportadores, etc.

Motors alternatius de combustió interna

Motors alternatius de combustió interna La refrigeració dels motors és necessària per mantenir dins d’uns marges acceptables els límits de temperatura dels materials, el greixatge de les peces i les dilatacions tèrmiques.

Motors alternatius de combustió interna

Motors volumètrics alternatius

Classificació dels elements constructius del motor

Elements estructurals o fixos del motor Els elements estructurals o fixos del motor són peces que serveixen d’allotjament, suport i guiatge a les parts motores del motor.

Elements estructurals o fixos del motor

Elements estructurals o fixos del motor La culata és la peça que tanca el bloc per la part superior. La culata i el bloc van units per les superfícies perfectament planes amb interposició d’una junta, anomenada junta de culata, que es caracteritza pel seu disseny tecnològic. Estan units per uns perns roscats que asseguren l’estanquitat entre culata i bloc.

Elements estructurals o fixos del motor La tapa de culata o de balancins és la que s’encarrega de fer el tancament estanc de la part alta de la culata.

Elements estructurals o fixos del motor El càrter és la tapa que tanca el bloc motor per la seva part inferior de forma estanca. Té la missió de fer de dipòsit d’oli, refrigerant-lo lleugerament. Allotja el tap de buidatge per realitzar el canvi d’oli i pot allotjar sensors de temperatura, nivell d’oli, etc.

Tren alternatiu El tren alternatiu està format pels elements mòbils del motor. Són els encarregats de transformar l’energia química del combustible en energia mecànica.

Tren alternatiu: pistó o èmbol

Tren alternatiu: segments

Tren alternatiu: boló El boló és l’eix a través del qual s’uneixen el pistó i el peu de la biela. S’hi transmet tota la força de la combustió.

Tren alternatiu: bieles La biela és la peça que transmet la força del pistó al cigonyal i és clau en la transformació del moviment lineal alternatiu del pistó en un moviment de rotació del cigonyal.

Tren alternatiu: cigonyal El cigonyal és un arbre motor, on s’allotgen tants colzes com cilindres tingui el motor. La força de la combustió que rep a través de les bieles es converteix en un parell que fa girar el cigonyal.

Tren alternatiu: casquets de fricció o semicoixinets Els casquets de fricció o semicoixinets són elements que s’interposen entre les monyequetes de bancada del cigonyal i la bancada pròpiament dita i entre les monyequetes de biela del cigonyal i les bieles. La seva missió és reduir el coeficient de fricció entre aquestes peces i, en conseqüència, eliminar temperatures elevades i desgastos.

Tren alternatiu: volant motor El volant motor és la peça encarregada d’emmagatzemar energia cinètica de les carreres de treball o motores i cedir-la a les carreres no motores. Per això, ha de tenir una massa important.

Mecanismes i circuits auxiliars

Mecanismes i circuits auxiliars

Circuit de greixatge

Circuit de refrigeració