La internacionalització de la distribució com a estratègia d’ especialització i modernització del comerç.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Advertisements

I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
Ciència, tècnica i societat
Què és la tecnologia?.
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Polítiques d’Ordenació Comercial
I transforma un llibre en un nou lector
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
El Comerç Just com a model econòmic solidari
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
Recordem què vol dir ser adolescent
En aquest tema veurem els apartats següents:
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Introducció: Models i principals fires internacionals
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Evolució dels perfils professionals a logística
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Com podem ser solidaris d’una manera pràctica?
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
Un instrument per aconseguir clients.
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Aparcaments de rotació a Sabadell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com preparar una unitat per a l’avaluació
TECNOLOGIA.
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
IV JORNADES DOCTORIALS
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
Global Cook Service.
Xarxa de Custòdia del Territori
Consum per substàncies per any (últim mes)
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
En aquest tema veurem els apartats següents:
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
expansió internacional
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Transcripción de la presentación:

La internacionalització de la distribució com a estratègia d’ especialització i modernització del comerç

Programa de la jornada 09:00 Lliurament de la documentació 09:15 Presentació de la jornada Marià Galí President de la Cambra de Comerç de Terrassa. Rafael Casulleras, Director de zona de Caixa Terrassa Maria Costa, Tinent d’ Alcalde i Regidora de Comerç, Mercats i Fires. 09:30 Expansió de conceptes en retail: factors d’ èxit, oportunitats i tendències. Montse Tarridas. Màster Esade. Experta en distribució comercial. 10:30 Pausa – cafè 10:50 Presentació experiència: Sra. Glòria Canals, CASA REX. Tradició i evolució d'una empresa familiar. 11:20 Els dilemes de la internacionalització. Enrique Clarós, Ex-directiu de Tea Shop, Pans & Company, Sophie Noël, Purificación Garcia. 12:05 Expectatives per al segon semestre en el comerç al detall. Jordi Goula, Economista. Periodista de La Vanguardia i col.laborador de RAC 1. 12:50 Debat entre tots els ponents 13:15 Cloenda Sr. Jordi Torredemer, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme de la Cambra de Terrassa. Sr. Enric Aloy, Secretari General del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya. 13:30 Finalització de la jornada

Conclusions de la jornada Expansió de conceptes en retail: factors d’ èxit, oportunitats i tendències. (I) L’ activitat comercial, actualment, està internacionalitzada. Als carrers de les diferents ciutats, hi ha botigues que tenen presència internacional. Es tracta principalment de grans cadenes de distribució comercial i de franquícies de diferents sectors. També el consumidor s’ ha internacionalitzat, donat el fenomen de la immigració, per una banda, i el turisme, per una altre.

Conclusions de la jornada Expansió de conceptes en retail: factors d’ èxit, oportunitats i tendències. (II) La internacionalització de l’ activitat comercial pot ser: Comprar a altres països, per tal de diferenciar el producte a oferir. Processos: Per la subcontractació d’ una part del procés de venda a països estrangers. (Contractació de tele-venedors a països amb menor cost de personal) Proveïdors: Per la recerca d’ alternatives en el subministrament i/o per aconseguir eliminar intermediaris. Per suposat, la implantació a l’ estranger.

Conclusions de la jornada Expansió de conceptes en retail: factors d’ èxit, oportunitats i tendències. (III) El procés d’ expansió nacional d’ un negoci és molt similar al procés d’ expansió internacional. En els dos casos s’ ha de tenir en compte: El públic al qual va dirigit el producte. Oferir solucions que cobreixin necessitats no cobertes o parcialment cobertes. Saber la percepció que el públic objectiu té del que s’ ofereix i del concepte d’ establiment.

Conclusions de la jornada Expansió de conceptes en retail: factors d’ èxit, oportunitats i tendències. (IV) El procés d’ internacionalització s’ ha d’ iniciar després d’ un procés de reflexió previ en el que s’ analitzi: Quin concepte de botiga/negoci es té? És exportable, aquest concepte? Saber el concepte de botiga/negoci es té, vol dir que es coneix el públic objectiu, que s’ ofereixen solucions que cobreixen necessitats reals i que la imatge que s’ ofereix de l’ establiment és la adequada i s’ adapta a les expectatives del públic objectiu del lloc de destinació.

Conclusions de la jornada Expansió de conceptes en retail: factors d’ èxit, oportunitats i tendències. (V) És exportable, aquest concepte? Per saber si un concepte de botiga/establiment és exportable, cal saber prèviament si al lloc de destinació existeix el segment de públic objectiu al que ens dirigim i si hi ha massa crítica suficient d’ aquest públic objectiu. També cal aportar un tret diferencial a la oferta que existeix en el moment de la implantació. En qualsevol cas, és important adaptar-se a la realitat local, ja sigui en el territori nacional o a l’ estranger.

Conclusions de la jornada Presentació experiència: CASA REX. Tradició i evolució d'una empresa familiar. (I) Empresa fundada l’ any 1973, dedicada a la comercialització d’articles generals per a la llar. L’ any 1984, s’ especialitza en la venda d’ articles de cuina. Actualment té dues botigues, 9 treballadors contractats i s’ ha incorporat la tercera generació a la gestió de l’ empresa.

Conclusions de la jornada Presentació experiència: CASA REX. Tradició i evolució d'una empresa familiar. (II) Després de 15 anys, neix la inquietud pels mercats internacionals. S’ inicia la visita a fires internacionals, a més de les fires nacionals que ja es visitaven. La implantació de grans superfícies obren la necessitat de oferir la millor qualitat al millor preu i fomentar l’ atenció personalitzada al client.

Conclusions de la jornada Presentació experiència: CASA REX. Tradició i evolució d'una empresa familiar. (III) Per seguir millorant el preu dels articles, es fa necessari suprimir intermediaris i, per tant, realitzar les compres directament als fabricants. Per negociar amb fabricants, era necessari tenir volum de compres. Per això es va contactar amb altres comerços del mateix sector per proposar-li crear una central de compres.

Conclusions de la jornada Presentació experiència: CASA REX. Tradició i evolució d'una empresa familiar. (IV) La central de compres es va crear amb 4 socis. Un cop creada i després de les primeres operacions (principalment amb Corea), s’ inicien contactes amb altres països. Actualment les operacions d’ importació d’ articles són habituals, no exemptes de riscos, i s’ ha aconseguit oferir qualitat al millor preu.

Conclusions de la jornada Els dilemes de la internacionalització. (I) El creixement d’ una empresa ha de ser el motor de la seva expansió, ja sigui nacional o internacional. La internacionalització és una estratègia de creixement. El creixement és una estratègia de supervivència. Tot el que no creix, acaba per desaparèixer. El creixement ha de ser sostenible, el que vol dir fer-ho amb una actitud positiva, amb ambició i valentia. Fer-ho amb una perspectiva amplia –saber què s’ està fent afora–, observant l’ entorn per identificar noves oportunitats i, un cop decidit, provar. Malgrat tot, les proves no estan exemptes de riscos.

Conclusions de la jornada Els dilemes de la internacionalització. (II) Fases de l’ estratègia de creixement: Planificar les diferents etapes d’ evolució. Planificar els nous horitzons del negoci. És important l’ ordre. Sense una adequada planificació, el procés de creixement pot ser un caos i pot esdevenir el fracàs. Desenvolupar capacitats per les noves iniciatives de forma escalonada. Aplicar a cada etapa els recursos i els coneixements necessaris. Valorar la massa crítica necessària per a que el procés d’ expansió tingui èxit. Valorar la necessitat de tenir un soci local.

Conclusions de la jornada Els dilemes de la internacionalització. (III) Malgrat tot, existeixen molts exemples d’ empreses de reconegut prestigi amb experiències negatives de creixement i expansió internacional. Els fracassos van ser conseqüència, principalment, de no comptar amb la planificació necessària per afrontar el procés de creixement.

Conclusions de la jornada Expectatives per al segon semestre en el comerç al detall. (I) Evolució fins a l’ actualitat 10 últims anys d’ alt creixement del consum. Evolució dels tipus d’ interès a la baixa. Les famílies han gaudir d’ efectiu, gràcies a la capacitat d’ endeutament. Alt creixement del sector de la construcció. Evolució que és difícilment repetible.

Conclusions de la jornada Expectatives per al segon semestre en el comerç al detall. (II) Situació actual Evolució a la baixa del creixement del consum. Això no afecta al creixement de l’ economia, per la bona evolució del sector exterior. Perill actual: La disminució del ritme de creació de llocs de treball. És important que la renda familiar disponible es mantingui i que aquesta segueixi sent motor del consum actual.

Conclusions de la jornada Expectatives per al segon semestre en el comerç al detall. (III) Per que la renda familiar disponible es converteixi en consum ha d’ haver-hi “ganes de comprar”. Per això és necessari que hi hagi seguretat i estabilitat laboral. Per tenir “ganes de comprar” és important “sentir-se ric”. L’ evolució del mercat immobiliari ha ajudat a “sentir-se ric” ja que ha donat poder d’ endeutament.

Conclusions de la jornada Expectatives per al segon semestre en el comerç al detall. (IV) Evolució del mercat immobiliari S’ allarguen els terminis de venda. Disminueix el volum de contractació d’ hipoteques. Els preus tendeixen a estabilitzar-se. Els preus dels habitatges (als centres de les ciutats) difícilment baixaran. Les segones residències poden baixar de preu. Això pot fer que l’ efecte riquesa disminueixi i, per tant, tingui efectes a la baixa sobre l’ evolució del consum.