Inauguració tram L9 Sud Aeroport T1- Zona Universitària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
Advertisements

Perllongament d’FGC a Sabadell 12 de setembre de 2016.
La qualitat, garantia de millora.
Estudi dels hàbits de consum dels catalans fora de la llar
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Pla Director Urbanístic per a la concreció i delimitació de la reserva
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Millores de transport públic a la Garrotxa
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Europa aposta pel ferrocarril
Writer 4... mira’t bé la pàgina
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
VIATGE FINAL D’ETAPA ESO CURS
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Creació d’un mapa personalitzat
I ARA, QUÈ PUC FER?.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
GRUP PARLAMENTARI D’ERC
Projecte de perllongament de l’L3
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
PRI Enllumenat ( 2017 – 2020) Ecologia Urbana
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Santa coloma de gramenet
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
DISC DUR Dispositiu encarregat d’emmagatzemar informació de forma permanent al nostre ordinador.
REUNIÓ PARES I MARES CURS
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
Tesis Doctorals en Xarxa
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Montbau + Accessible.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
TREBALL I ENERGIA 1. CONCEPTE DE TREBALL
Ciències socials, geografia i història Primer curs
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Condicionament de la Travessia de Jesús
GROSSA DE CAP D’ANY 26 de setembre de 2013.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Noves Sortides d’Emergència Túnel Sants-Sagrera
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
REUNIÓ PARES I MARES CURS
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Inauguració tram L9 Sud Aeroport T1- Zona Universitària Barcelona, 12 de febrer de 2016

Posada en servei tram L9 Sud Aeroport T1 – Zona Universitària Dades generals L9 Sud en servei: Febrer 2016 Inversió: 2.899 M€ Tram: Aeroport T1 – Zona Universitària En servei, 20 km de via i 15 estacions Ramal de via única, connexió a tallers o cotxeres A banda, es posaran en explotació (no en servei) 3 km de viaducte i 3,3 km de túnel del tram II per a l’accés a tallers i al dipòsit de trens de Zona Franca Es creen 6 nous intercanviadors Es preveuen 23 milions d’usuaris anuals 1

L9 Sud: algunes dades d’interès 11 estacions són del tipus convencional (andana central o dues andanes paral·leles) i 4 del tipus pou (andanes superposades, integrades en un túnel de dos nivells) Interestació mitjana: 1.416 metres Interestació màxima: 3,5 km entre Aeroport T1 i Aeroport T2 Accessibilitat: 100% d’estacions adaptades i espais reservats als trens per a persones amb mobilitat reduïda Ascensors: 50 Escales mecàniques: 133 Màquines de venda de bitllets: 74 Vies d'evacuació als túnels i sortides d'emergència en totes les estacions Velocitat comercial: 37 km/h 2

Nivells del servei L9 Sud Posada en servei tram L9 Sud Aeroport T1 – Zona Universitària Nivells del servei L9 Sud TMB disposarà de 14 trens: 9 trens per carrussel 4 trens de reserva 1 tren per manteniment en hora punta Freqüència de 7 minuts. Serà de 4 quan hi hagi esdeveniments que generin un gran impacte en la mobilitat Temps de recorregut: Aeroport T1 – Zona Universitària: 32 minuts 3

Característiques dels trens Dades generals Cotxes: 5 (4 motors i 1 remolc) interconnectats Longitud: 85,86 metres Estructura: alumini i acer Potència de tracció: 1.920 kW Velocitat màxima: 80 km/h Portes: 20 per costat, de doble full Capacitat de cada tren: 975 persones 4 places per a persones amb mobilitat reduïda Videovigilància, megafonia i interfonia de seguretat Porta i rampa d’evacuació d’emergència en els frontals Fabricació: Alstom 2006-2011 4

Horari de servei (comú a la resta de la xarxa) Dades De dilluns a dijous: de 5.00 a 24.00 h Divendres i vigílies de festiu: de 5.00 a 2.00 h Dissabtes i vigílies de Sant Joan, Cap d’Any i altres festius especials: a partir de les 5.00 h i servei continu tota la nit Diumenges: fins a les 24.00 h Festius entre setmana: de 5.00 a 24.00 h 5

Bitllet aeroport Consideracions generals Per accedir a qualsevol de les dues terminals de l’aeroport (T1-T2) amb l’L9 del metro caldrà adquirir un bitllet senzill de metro, anomenat bitllet aeroport, que incorpora un recàrrec en el preu per aquest servei, com acostumen a tenir els serveis de transport públic als aeroports. Aquest bitllet aeroport està pensat per als turistes i usuaris poc intensius del sistema de transport públic. Els usuaris recurrents, en canvi, podran arribar a les dues terminals amb qualsevol dels títols socials de l’àmbit integrat, sense cap recàrrec. És a dir, podran utilitzar la T-50/30, la T-Mes, la T-Jove, la T-Trimestre, la Targeta Rosa o la T-4, entre d’altres, sense cap canvi de preu en el títol ni necessitat d’adquirir el bitllet aeroport. Les estacions de metro de l’Aeroport T1 i T2 estaran tancades d’entrada i sortida, per la qual cosa s’haurà de validar el bitllet tant per accedir-hi com per sortir-ne. 6

Bitllet aeroport Característiques Preu del bitllet aeroport És un bitllet senzill no integrat de Metro específic per entrar i sortir de les estacions d’Aeroport T1 i T2 de l’L9. Es pot adquirir a totes les màquines de venda automàtica de Metro en el moment d’accedir a la xarxa de Metro. S’habilitaran màquines de venda a la sortida de les estacions d’Aeroport T1 i T2 de l’L9 per a aquells usuaris que arribin fins aquestes estacions amb la targeta T-10 o el bitllet senzill normal de Metro. Preu del bitllet aeroport El preu que abonarà l’usuari és de 4,50 €, que correspon a dos conceptes: bitllet senzill normal 2,15 € + recàrrec aeroport 2,35 € Els treballadors de l’aeroport disposen d’una targeta multiviatge a preu de T-10 per accedir al seu lloc de treball. 7

L9/L10. Cronologia Maig 2001 13 de desembre de 2009 18 d’abril de 2010 Aprovació inicial del Pla Director d'Infraestructures 2001-2010 (PDI) de la Generalitat de Catalunya, on apareix per 1a vegada l’L9. Una “línia perimetral que, a més de cobrir zones no servides al Barcelonès Nord i al corredor Hospitalet – Zona Franca – Aeroport, potenciï l’efecte xarxa en connectar amb totes les línies ferroviàries existents a través de potents intercanviadors” Entrada en servei tram Santa Coloma (5 estacions, 4 km): Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo i Can Peixauet 18 d’abril de 2010 Entrada en servei del tram Bon Pastor – Gorg 26 de juny de 2010 2002 Entrada en servei del tram Sagrera – Bon Pastor Els consellers Felip Puig i Artur Mas col·loquen la primera pedra a Badalona i Santa Coloma. Inici de les obres Entrada en servei de l’estació de Santa Rosa, al tram de Santa Coloma, entre les estacions de Fondo i Can Peixauet Octubre 2005 Inici de les obres de l’L9 tram I 12 de febrer de 2016 Entrada en servei del tram Zona Universitària - Aeroport T1 8

Característiques de l’L9/L10 Nova infraestructura 50 km i 55 estacions (inclosa L4) L9: 38,1 km i 39 estacions L10: 26,1 km i 33 estacions L4: 2,8 km i 3 estacions 17 intercanviadors Pressupost: 5.942 M€ (IVA exclòs) Tram comú L9/L10: 16,4 km

Tipus d’infraestructura de via Solució convencional Solució L9 Túnel amb vies al mateix nivell 16,8 km Viaducte (inclou Polígon Pratenc) 4,2 km Túnel amb vies a diferent nivell 26,8 km Les dades no inclouen túnel executat L4

Execució dels túnels Túnel en mina Túnel de diàmetre 9,40 m. Superfície d’excavació :72 m2 Vies superposades a dos nivells en el Tram I Superfície d’excavació: 69 m2 Doble via a nivell en el Tram I Superfície d’excavació: 112 – 114 m2 Doble via a dos nivells en els Trams II, III i IV

Tipologies de les estacions Tipologia Estacions Tipologies de les estacions Pou o ‘L9’ 31 Convencionals 16 Viaducte 5 Total 52 Solució convencional Túnel Estació Solució L9

Tipologies de les estacions 13

Arquitectura i instal·lacions de les estacions Arquitectes de renom i prestigi han participat en el disseny de les estacions Objectius: construir estacions arquitectònicament modèliques i diverses, funcionals i fàcils de mantenir

L9/L10 Nord en servei Tram en servei Inversió: 1.470 M€ 11 km 12 estacions El túnel i estació de L9/L10 de la Sagrera discorre per la futura L4 L9 opera entre La Sagrera i Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) L10 opera entre La Sagrera i Gorg (Badalona) 8,2 milions d’usuaris anuals