INDICADORS INDICADORS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jornadas Vedruna para los equipos de dirección y gestión Vic (Barcelona) 10 a 13 de julio de 2012.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
e-health i terciarisme
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
LGAI TECHNOLOGICAL CENTER S.A.
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Planificació financera
UD 7 EL MEDI NATURAL.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Anàlisi econòmica i financera
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Noves metodologies formatives
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
@sebastiani64.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
COMENTARI DE GRÀFICS.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
La funció d’aprovisionament
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Margin Management Concept
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
La gestió per processos
Enginyeria del software II
Carta d’un infant als seus pares.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
L’empresa com a sistema organitzat
XIII a Setmana de la solidaritat
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Introducció Al posicionament Web.
Continuació: el temps II
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
la gestió hospitalària a través dels processos
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Promoció de la salut i programació sanitària
Presentació de resultats
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

INDICADORS INDICADORS

Alícia en el país de les meravelles. «Si us plau, podria indicar-me el camí que he d’agafar?», va preguntar l’Alícia. «Be, això depèn en gran mesura de cap on vulguis anar», va contestar el gat. «En realitat, no m’importa massa cap a on...». «Llavors..., tampoc importa massa el camí que agafis», va dir el gat. LEWIS CARROLL, Alícia en el país de les meravelles. albert@gelpi.net

Indicador: dades o conjunt de dades que ajuden a mesurar objectivament l’evolució d’un procés o d’una activitat. albert@gelpi.net

PROCÉS: “conjunt d’activitats mútuament relacionades o que interactuen, les quals transformen elements d’entrada en resultats". albert@gelpi.net

Processos estratègics: aquells processos que estan vinculats a l’àmbit de les responsabilitats de la direcció i, principalment, al llarg termini. Es refereixen fonamentalment als processos de planificació i altres que es considerin lligats a factors clau o estratègics. Processos operatius: aquells processos lligats directament a la realització del producte i/o la prestació del servei. Són els processos de "línia". Processos de suport: aquells processos que donen recolzament als processos operatius. Se solen referir a processos relacionats amb recursos i mesuraments. albert@gelpi.net

Enfocament al client: Les organitzacions depenen dels seus clients i, per tant, haurien de comprendre les necessitats actuals i futures dels clients, satisfer els seus requisits i esforçar-se a excedir les expectatives d’aquests clients. Lideratge: Els líders estableixen la unitat de propòsit i l’orientació de l’organització. Són ells qui haurien de crear i mantenir un ambient intern, en el qual la persona pugui arribar a implicar-se totalment en l’assoliment dels objectius de l’organització. Participació del personal: El personal, a tots els nivells, és l’essència d'una organització i el seu compromís total fa possible que les seves habilitats siguin usades per al benefici de l’organització. albert@gelpi.net

Enfocament basat en processos: Un resultat s’assoleix de manera més eficient quan les activitats i els recursos relacionats es gestionen com un procés. Enfocament de sistema per a la gestió: Identificar, entendre i gestionar els processos interrelacionats com un sistema contribueix a l’eficàcia i l’eficiència d’una organització en l’assoliment dels seus objectius. Millora contínua: La millora contínua del rendiment global hauria de ser un objectiu permanent de l’organització. albert@gelpi.net

Enfocament basat en fets per a la presa de decisions: Les decisions eficaces es basen en l’anàlisi de les dades i la informació. Relacions mútuament beneficioses amb el proveïdor: Una organització i els seus proveïdors són interdependents, i una relació mútuament beneficiosa augmenta la capacitat d’ambdós per crear valor. albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

Cabina d’un avió a reacció Pregunta: em sorprèn veure que vostè condueix l’avió amb l’ajut d’un sol instrument. Què mesura? Resposta: La velocitat àrea. En aquest vol, vull treballar sobre la velocitat a l’espai. P: Be. La velocitat sembla important. Però, que passa amb l’altura? No l’ajudaria un altímetre? R: Durant els darrers vols vaig treballar l'altitud i soc bastant bo en això. Ara he de concentrar-me en una adequada velocitat. P: Però... Ara veig que no te ni un indicador de combustible... No seria útil tenir-ne un? R: Te raó; el combustible és important però no puc concentrar-me en fer moltes coses be al mateix temps. En aquest vol em concentraré en la velocitat fins que sigui bo en això... En el proper vol miraré de ser bo en el combustible...

albert@gelpi.net

4 perspectives que cal mesurar: Robert Kaplan i David Norton: Cuadro de mando integral. Ed. Gestión 2000 4 perspectives que cal mesurar: Les perspectives financeres La perspectiva del client La perspectiva del procés intern La perspectiva de formació i creixement

Lliurament puntual de les comandes Resultats Finances Fidelitat del client Clients Lliurament puntual de les comandes Processos interns Qualitat del procés Cicle temporal del procés Habilitats del personal Formació i creixement

Altres possibles perspectives...

FICHA DEL INDICADOR Código PAT02 Nombre Porcentaje muebles reasignados según ofertados. Período y fechas de actualización Período semestral. Fechas de actualización: Enero y Julio. Descripción Con este indicador se mide el porcentaje de muebles de segunda mano que se han reasignado, en función del número de muebles ofertados en la página web. Cálculo Nº de muebles reasignados x 100 /Nº de muebles ofertados. Nivel de desagregación No se desagrega. Fuente Hoja de cálculo propia. Método de comprobación / evidencia Datos extraídos de la hoja de cálculo. Grado de fiabilidad Fiabilidad total. Históricos No existen. Unidad generadora Unidad de Patrimonio. Responsable Jefe de la Unidad de Patrimonio. Versión 1/2.008 Fecha 25/02/2.008

4. IMPLANTACIÓ D’UN SISTEMA D’INDICADORS. albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

5. EXPLOTACIÓ DE LA INFORMACIÓ albert@gelpi.net

albert@gelpi.net

tr@tallerderecursos.com Albert Gelpí 639130793