Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Advertisements

Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
IOGA IYENGAR PER A NENS.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
L’Expressió escrita.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
PSICOMOTRICITAT.
de qualitat a l’administració local
Noves metodologies formatives
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
La gestió per processos
3. TOTS SOM DIFERENTS..
SALUT MENTAL.
ENTRAR AL COTXE I CONDUIR
Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Cicle de Born-Haber pel NaCl
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Objectiu Educatiu Trienni
SALUT MENTAL.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Interacció escola - entorn.
Projecte d’Itineraris Formatius
Continuació: el temps II
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Propostes de millora en el GIR
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona.
Convivència i Mediació Escolar
Transcripción de la presentación:

Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal ) CENTRE DE NEUROREHABILITACIÓ Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal ) 15 de Gener de 2011 1

ATAXIA Dificultat per a realitzar moviments sincrònics, coordinats i mesurats Categories : Sensitiva Vestibular Cerebelosa

CONCEPTES Estimulació Basal Rehabilitació interdisciplinar Estrategia Terapèutica Global

PERQUÈ ESTIMULACIÓ BASAL COM A BASE DEL PLA TERAPÈUTIC Visió Holística Actuació interdisciplinar Definició positiva de la Pluridiscapacitat

IDEES CLAUS DE L’ESTIMULACIÓ BASAL “Durant la vida és possible la creació de nous processos de desenvolupament” Concepte de plasticitat cerebral: “No puedes activar ni desactivar la plasticidad. Sólo puedes plantearte cómo guiarla” (Dr. Pascual-Leone)

SISTEMES I PERCEPCIÓ Somatosensorial : Propioceptiu / extereoceptiu Vestibular : reaccions laberíntiques de reedreçament Cerebel : reajusta, equilibra, coordina Visual Somàtica percepció de la unitat i límit corporal Vestibular : integració de canvis en relació al jo i a l’espai Vibratòria : percepció interna del cos

PLANTEJAMENT TERAPÈUTIC DEL MODEL MULTIDISCIPLINAR AL INTERDISCIPLINAR-TRANSDISCIPLINAR Preguntes: Realment som com una orquestra? Remem tots cap al mateix objectiu? Quins són els objectius importants? Els del metge? Els del fisioterapeuta? Els del pacient? Els de la família? NECESSITATS – QUÈ POT FER I COM HO FA?

JO Entorn Necessitat d’interacció, canvi i moviment. La percepció ens ajuda a identificar un món exterior, l’organitza activament Entorn JO 9

OBJECTIUS TERAPÈUTICS Mòdul 1 OBJECTIUS TERAPÈUTICS Afavorir un entorn estable Augmentar la consciència corporal Donar experiències motrius i sensorials Estabilització i Adaptació Estrategies compensadores adequades Optimitzar la funció Concepte de Feedback I feedforward Aquesta diapositiva s’hauria de treure per no repetir-nos massa

COM ENS APROPEM ALS OBJECTIUS? Respiració fluida i tranquil·la. Actitud i consciència corporal, del jo i del meu entorn. Modulació del to. Adaptació als canvis Anàlisi i Control postural Equilibri estàtic i dinàmic Activitats amb propòsit Coordinació Marxa Ritme Relaxació

CONTROL POSTURAL Eixos Corporals Nivell plantar Pelvis Escapules Mirada Cap

A TENIR EN COMPTE No provoca fatiga ni esforços Evitar moviments que provoquin inseguretat o interrupció de la percepció. Disminuir el grau de fixació. Evitar retraccions i compromisos articulars Disminuir l’habituació sensorial i degenerativa Observar F càrdiaca.

Hidrocinesiterapia Facilita els moviments Ofereix resistència Les mobilitzacions són menys doloroses Millora l’equilibri i la coordinació Ajuda a normalitzar el to muscular Millora la consciència de l’esquema corporal Diversificació dels moviments Afavoreix la relaxació i el benestar psicològic i emocional

CONCEPTE DE QUALITAT DE VIDA Benestar : Físic – Emocinal – Social Espai entre expectatives i els propis guanys

CENTRE DE NEUROREHABILITACIÓ TECNOFISIO S.L. c/ Gran de Sant Andreu 291 entr. 1er. · 08030 BARCELONA · Tel.: 932 742 494 · Fax: 932 742 417 · informacio@tecnofisio.com