Gèneres teatrals..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

ELS LLENGUATGES VISUALS
BORJA SÁNCHEZ NOGUERO JAUME UREÑA GARCÍA VICENTE FERNÁNDEZ SANZ
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
Superfícies.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Joakim,Lucas,Adrian,Arnau.
El comentari de text.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
i el que no es pot avaluar
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
EL CONTE UNITAT 2 Llengua i valencià 1 1
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Tècniques de representació gràfica
Tot el que ens envolta és matèria, però...
L’Expressió escrita.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
En aquest tema veurem els apartats següents:
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Quan l’amor fa mal.
Literatura catalana medieval. Prosa
LES CATEGORIES GRAMATICALS
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Què hi ha a l'Univers?.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
DE LA DURADA AL RITME.
L´assaig de postguerra
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
UNITAT 6 MALALTIA I SALUT. IMMUNOLOGIA.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Gèneres Musicals.
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
Comèdia: Plaute i Terenci
4. El problema de la moral: eudemonisme
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
Com preparar una unitat per a l’avaluació
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Quins nervis! Unitat 1.
Proposta 8.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Les Avantguardes (principis segle XX)
En aquest tema veurem els apartats següents:
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
Forma substancial (essència)
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
Transcripción de la presentación:

Gèneres teatrals.

Comèdia Els personatges són, complexos, comuns i corrents que encarnen els defectes i vicis dels éssers humans, el conflicte que es presenta és possible i probable en la vida real, si bé el seu contingut s'exagera o ridiculitza en l'intent per provocar el riure del receptor.

Tragèdia Hi ha personatges il·lustres, amb la finalitat de produir una crisi, és a dir, una purificació del receptor (lector o espectador) i que culmina en moltes ocasions amb la destrucció social o física del protagonista.

Drama Es representa una situació de la vida real que resulta complexa i difícil però amb un final favorable o feliç, es caracteritza per tenir personatges comuns i complexos que s'enfronten a situacions límit de la seva vida i que acaben per reconèixer encara que això no necessàriament generi un canvi intern en el protagonista.

Melodrama Les anècdotes complexes on els personatges són simples és la característica fonamental d'aquest gènere. Busca que l'espectador tingui una resposta emocional superficial davant els successos de l'escena. Els personatges tenen reaccions emocionals exacerbades davant les accions dels altres personatges.

Tragicomèdia El personatge protagonista és simple, generalment un arquetip, està a la recerca d'un ideal: l'amor, l'amistat, la fraternitat, etc. L'anècdota és complexa. No és la unió de tragèdia i comèdia.

Teatre de l'absurd Les característiques peculiars del teatre de l'absurd són l'abandonament deliberat d'una construcció dramàtica racional i el rebuig del llenguatge lògic conseqüencial.

Obra didàctica Caracteritzada per presentar-se en forma de sil·logisme que convida a la reflexió de l'espectador i que a partir d'ella tingui un aprenentatge. Els personatges són simples i l'anècdota complexa.

Farsa La característica principal rau en la unió d'una substitució de la realitat (de llenguatge, de lloc, etc.) I que uneix elements de qualsevol dels altres sis gèneres. per això no és un gènere pur. 

Pantomima Els mims són actors que no utilitzen el llenguatge parlat en les seves actuacions i, sovint, prescindeixen de qualsevol so o objecte per fer-se entendre. Té elements de connexió amb la dansa i el circ.

Musical Combina música, cançó, ball i diàlegs. El contingut emotiu de la història (humor, pathos, amor, ira...), així com la pròpia història, és transmesa mitjançant les paraules, la música, els moviments i els aspectes tècnics de l'espectacle com a una unitat integrada. Els tres components principals d'un musical són la música, les lletres i el llibret.

Òpera És un drama total o parcialment musicat que s'escenifica cantant i amb acompanyament orquestral, i amb els elements escènics habituals del teatre (decoracions, vestuari).

Teatre de titelles Els personatges són ninots anomenats titelles. Acostumen a mostrar-se en uns teatrets especials, anomenats teatres de titelles. El seu moviment s'efectua amb l'ajuda de molles, cordes, guants, filferros, fils, pals i altres estris adaptats a cada tipus de titella.

Perfomance És una actuació artística en directe on hi ha una important posada en escena, on habitualment l'artista (conegut com performer) es comporta d'una manera particular per a altre grup de gent (públic o audiència). Tot sovint, la "línia" invisible que divideix l'artista del públic s'esvaeix, com en el teatre actiu, on els membres del públic s'impliquen en la producció.

Teatre de avantguarda En lloc de personatges ben caracteritzats, d'una estructura lògicament construïda i de diàlegs brillants, les «antipeces» del nou teatre presenten el reflex d'un món de malson i una reflexió sobre el llenguatge feta d'absurditat i incongruència.