Què hem estat fent aquests anys? Objectius específics i transversals de l’assignatura L’estudiant ha de ser capaç de .... (en diversos quadrimestres) Millora del procés Programació d’activitats i control del temps d’estudi Enquestes Implicació en altres assignatures Coordinació horitzontal i vertical Coherència ECTS Dins i fora de l’aula Projecte d’aplicació Exercicis Metodologies actives Avaluació contínua Aprenentatge cooperatiu (AC), PBL, etc. Carpeta de grup Mínims individuals Els cursos de l’ICE i l’adaptació a l’EEES
Aprendre al segle XXI és una activitat complexa Exemple, model de Huitt (2003) [http://chiron.valdosta.edu/whuitt/materials/tchlrnmd.html] La idea és aplicar a la docència (instrucció) un mètode sistemàtic resultat d’estudis científics apliquem d’una vegada a la docència els resultats de la recerca en aprenentatge dels últims 100 anys!
Exemples de models instruccionals (ADDIE Gagné (1975, 2005) 1. Analysis: Overall goals and scope. 2. Design: User characteristics, specific objectives, learning & media strategies 3. Development: Production of instruction 4. Implementation: Conducting the course 5. Evaluation: Evaluating success and collecting data
Exemples de models instruccionals: Dick and Carey (1978, 2004)