La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El projecte CLINED: context (I)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El projecte CLINED: context (I)"— Transcripción de la presentación:

1

2 El projecte CLINED: context (I)
CLINED: Collaborative Learning for Innovative Engineering Design L’equip: Grup d’Antenes i Sistemes Radio (Dept. TSC) Càtedra Telefónica-UPC Institut de Ciències de l’Educació

3 El projecte CLEAR: context (II)
Mòdul d’aprenentatge interactiu “Array Antennas” Objectius: Actualització temàtica dels continguts tant conceptual com metodològica i tecnològica Aprofundiment dels conceptes bàsics Capacitat per interrelacionar estructures reals amb els seus models conceptuals Afavorir el treball continuat de l’estudiant Fomentar l’esperit innovador i creatiu Basar-se en el treball col·laboratiu

4 El mòdul d’arrays Transparències Eina de simulació: ADAS
Projecte col·laboratiu de disseny d’una antena de radar secundari (per aeroport).

5 ANTENNA ARRAY 1 ECTS Antennas Course
Department of Signal Theory and Communications Universitat Politècnica de Catalunya

6 Array Factor. Equally spaced linear array
Basic antenna Array Factor (AF) 1/12 is the field radiated by the basic antenna located at the origin and feeded with 1A. Block 2. Array factor and polynomial

7 Example: AF pattern d=0.45l a=0.9p d=0.5l q a=p d=0.5l a=p
Variable spacing a=p a=0.9p Smaller back lobe d=0.45l d=0.5l q d=0.5l a=p 5/12 Block 2. Array factor and polynomial

8 Relation between P(z) and AF()
In this formula we have set the coordinate origin at the center of the array in order to have even symmetry  AF() is real. 7/12 Block 2. Array factor and polynomial

9 Example: Radiometer antenna
Casablanca oilrig (Tarragona) 3/13 Block 6. Array feeding and Adaptive (Smart) Antennas

10 Example: feeding network
4/13 Block 6. Array feeding and Adaptive (Smart) Antennas

11 Example: feeding network weighting
Element weighting 1 1 2 2 1 2 2 4 4 2 2 2 4 4 2 1 1 2 2 1 1 2 2 1 4 2 1 5/13 Block 6. Array feeding and Adaptive (Smart) Antennas

12 Example: Radiometer radiation patterns
Copolar pattern dB Crosspolar pattern E plane H plane 6/13 Block 6. Array feeding and Adaptive (Smart) Antennas

13 Secondary Radar Antenna
17/19 Design work: Planar Array for a Secondary Radar Antenna

14 Horizontal plane: Echo canceller with auxiliary near-uniform pattern
Design of a Secondary Radar Antenna (IV) Horizontal plane: Echo canceller with auxiliary near-uniform pattern Target Echo Two different array current distributions: The main pattern (black) detects target and echoes. The auxiliary pattern (red) detects only echoes. 12/19 Design work: Planar Array for a Secondary Radar Antenna

15 El projecte de disseny (I)
Fonaments: Substitueix el segon control de la assignatura Fent el treball s’han d’assolir els mateixos coneixements que els alumnes que estudien per fer el control Es voluntari, però per fer-ho han de haver aprovar el primer control S’escollen els millors entre els sol·licitants Es fomenta el treball col·laboratiu

16 El projecte de disseny (II)
Participants: 30 sol·licituds 24 seleccionats, amb el criteri nota 1er control > mitja del seu grup +1 Divisió en 8 equips de 3 components Equips formats per alumnes amb nota similar del primer control

17 El projecte de disseny (III)
Tasca principal: disseny de un array Problema de caire realista (antena de Radar) Implica pressa de decisions Subdividit en tres tasques Divisió feina: fase de trencament de gel Informe final

18 La plataforma de suport: Basic Suport for Cooperative Work

19 Resultats Diferencial de la nota de cada alumne amb la mitjana de la prova

20 Resultats (2) Correlació entre les notes del 1er control i les del treball comparat amb la mitjana del 2on control. El treball es un bon substitut del 2on control

21 Resultats (3) Correlació entre les notes del treball i la nota final d’antenes comparades amb la mitjana: La distribució de notes del treball es similar a la de la nota final - 1

22 Resultats (4) Resultats del problema d’arrays del examen final
Hi ha dues Gaussinanes diferenciades: Una part dels alumnes ha assolit els coneixements d’arrays i un altre part no

23 Conclusions El treball de disseny de un cas pràctic substitueix bé la nota del 2on control. La nota del treball es correla bé amb la nota final de la assignatura. Alguns alumnes no participen en la feina del treball (o el copien), motiu per el qual fracassen en el problema d’arrays del examen final.


Descargar ppt "El projecte CLINED: context (I)"

Presentaciones similares


Anuncios Google