La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica pacademica@rectorat.ub.es.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica pacademica@rectorat.ub.es."— Transcripción de la presentación:

1 EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica 16 de Juliol de 2004

2 Per què adaptar-se a l’EEES?
Contribuir a l’Europa del coneixement Millora continua de la qualitat de la docència L’Espai Europeu d’Educació Superior com una gran oportunitat L’adaptació de la UB a l’EEES és una prioritat en la política de l’actual equip de govern

3 Accions UB 2000-2004 1. Informació 2. Proves pilot UB 3. Instruments
5. Proves pilot DURSI 6. Altres accions

4 1. Informació Jornades nacionals Jornades internes
Reunió EEES (02/2000) Reunió VRs acadèmics (10/2001) Reunió VRs alumnes (11/2001) Reunió VRs acadèmics, alumnes y RRII (6/2002) Reunions Degans Facultats i Directors d’Escola: Econòmiques i Empresarials, Turisme, Farmàcia, Dret, Filologia,... Reunió ANECA de Ciències de la Salut Jornades internes Facultats, Escoles i Titulacions

5 2. Proves pilot UB (I) Per què proves pilot?
Nou paradigma ensenyament – aprenentatge Nova concepció del crèdit centrat en l’aprenentatge de l’alumne Canvis en el paper docent del professor Oportunitat per a millorar la docència Oportunitat per a la reflexió individual i col·lectiva sobre la pràctica docent: objectius, continguts, competències, metodologia, innovació, recursos docents, sistemes d’avaluació, ...

6 2. Proves pilot UB (II) Activitats docents del professorat La classe
La tutoria La potenciació del treball individual i del treball cooperatiu de l’estudiant Les pràctiques i el practicum L’elaboració de materials d’autoaprenentatge L’avaluació dels aprenentatges etc.

7 2. Proves pilot UB (III) Experiències relacionades:
Pla de Millora i Innovació Docent (PMID-UB): Projectes d’Innovació Docent (PID-UB) 593 projectes 972 professors Convocatòria 2004 ( €) Grups d’Innovació Docent (GID-UB) : 16 GID d’excel·lència i 36 GID reconeguts : 30 GID consolidats i 32 GID 5 Unitats de Suport a la Docència 5 tècnics i 35 becaris per curs Han donat suport a 344 projectes el curs

8 2. Proves pilot UB (IV) Experiències relacionades:
Participació en convocatòries del DURSI MQD (Millora de la Qualitat Docent a les Universitats Catalanes): 28 projectes ( €) MQD – 2004: 16 projectes

9 2. Proves pilot UB (V) Titulacions pilot: Belles Arts Biologia
Ciència i Tecnologia dels Aliments Comunicació Audiovisual Documentació Educació Social Enginyeria Electrònica Estadística Farmàcia Gestió i Administració Pública Mestre en Llengua Estrangera Psicologia Turisme (CETT)

10 2. Proves pilot UB (VI) Situació actual titulacions pilot:
Jornades informatives Cursos de formació del professorat Adaptació d’assignatures dels plans d’estudis actuals a crèdits ECTS Enquestes sobre dedicació dels alumnes

11 3. Instruments (I) Model de Pla Docent ECTS de la UB
Aplicació informàtica Manual de suport al professorat Pla de formació del professorat

12 3. Instruments (II) Model de Pla Docent en ECTS de la UB
Fruit del consens Aprovat per Comissió Acadèmica de Consell de Govern (2003) Flexible i adaptable a totes les titulacions Finalitat: recollir, gestionar i proporcionar informació Tècnica i organitzativa Docent

13 3. Instruments (III) I. Model de Pla Docent en ECTS de la UB:
a. Informació tècnica i organitzativa: - Guia de l’estudiant en format electrònic - Web de la titulació - Planificació d’espais docents - Planificació de recursos docents humans i materials - Etc.

14 3. Instruments (IV) I. Model de Pla Docent en ECTS de la UB:
b. Informació docent de l’assignatura: - Dades que la identifiquen - Objectius - Temari - Tipus d’activitats - Distribució de crèdits i hores - Metodologia docent i avaluació - Assignatures i coneixements previs recomenats - Fonts d’informació

15 3. Instruments (IV) II. Aplicació informàtica:
- A disposició de totes les titulacions de la UB Prioritat als estudis pilot - Integració en el sistema informàtic de la UB per a la gestió de la informació i recursos

16 Nova estructura del pla docent de la UB
3. Instruments (IV) III. Manual de suport al professorat (ICE) Nova estructura del pla docent de la UB (Artur Parcerisa) - Document de suport al professorat en el procés d’elaboració del pla docent en crèdits ECTS - Doble ús del document: informació bàsica i informació complementària - IMPORTANT: no pretén ser un documento per a experts en pedagogia o especialistes de l’àmbit educatiu

17 4. Pla de formació del professorat (ICE-UB)
Programa de formació per a l’EEES Programa de formació per a el Professorat Novell Programa de Formació en Política Acadèmica Programa de formació permanent Programa de formació i atenció al Professorat Tutor Fòrum de docència universitària

18 4. Pla de formació del professorat (ICE-UB)
Programa de formació per a l’EEES 1. Tallers de formació 2. Seminaris per a la formació de formadors 3. Jornades de debat 4. Publicacions

19 4. Pla de formació del professorat (ICE-UB)
Publicacions: Cap a un canvi en la cultura docent. El procés de convergència europea i la renovació pedagògica a la universita del segle XXI , Miquel Martínez Pla Docent. Planificar les assignatures en el marc de l’Espai Europeu d’Educació Superior, Artur Parcerisa Crèdit europeu i activitats de l’esforç de l’alumne. Aplicació a una assignatura específica, Jaume Arnau i Roser Bono El Portafolis. Tècnica d’avaluació alternativa, Francesc Martínez

20 4. Pla de formació del professorat (ICE-UB)
Publicacions: Ser professor. Paraules sobre la docència universitària, B. Gros i T. Romañà Manual de tutoria universitaria. Recursos per a l’acció, coordinat per S. Rodríguez

21 5. Pla pilot de adaptació a l’EEES del DURSI
Participació UB: Biblioteconomia i documentació Estadística Gestió i administració pública Mestre en llengua estrangera Turisme Implantació metodologia ECTS a l’actual pla d’estudis curs a curs Avaluació i acreditació AQU

22 5. Pla piloto d’adaptació al EEES del DURSI
Participació UB: Alumnes implicats : 700 (1er curs) Programa de formació específic i intensiu per a tot el professorat implicat Suport intensiu als centres implicats: becaris, suport informàtic aplicació, ..... Reconeixement com a Projectes d’Innovació Docent i Grups d’Innovació Docent del PMID-UB

23 5. Pla piloto d’adaptació al EEES del DURSI
Participació UB: Màster Europeu en Història i cultura alimentaries Màster presentat a la convocatòria Erasmus Mundus de 90 crèdits ECTS i impartit conjuntament amb les universitats de Tours, Bolonia i Zaragoza

24 6. Participació convocatòries
ANECA 1era Convocatòria: Biblioteconomia i Documentació Educació Física Farmàcia Geografia i Ordenació del territori Geologia Història Magisteri Matemàtiques Química Turisme

25 6. Participació convocatòries
ANECA 2ona Convocatòria Belles Arts Biologia Ciència de l’activitat física i de l’esport CTA i NHD Ciència i Tecnologia Ambiental Ciències de la Comunicació Dret Economia i Empresa Estadística Infermeria Medicina Odontologia Podologia Psicologia Relacions Laborals i Ciències del Treball Treball Social

26 6. Participació convocatòries
AQU Programa Disseny Enginyeria química Medicina Psicologia Erasmus Mundus Acció 1-2: 4 projectes Acció 4: 2 projectes

27 Reconeixement del professorat a la UB
Model d’Avaluació de l’activitat docent Projectes d’innovació docent Grups d‘innovació docent POA

28 Responsabilitats UB Vicerectorado de Política Acadèmica
Assessor del Rector per a la Convergència Europea (Dr. Gaspar Rosselló) Delegat del Rector per a la Convergència Europea (Dr. Josep Sànchez) ICE (Dr. Miquel Martínez) Web Espai Europeu (Dr. Felipe Izquierdo) Responsable tècnic (Sr. A.Forès i Sra. P. Blàzquez) Coordinadors de centre d’EEES


Descargar ppt "EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica pacademica@rectorat.ub.es."

Presentaciones similares


Anuncios Google