UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
UNITAT 4.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
Advertisements

Tema 2: L’empresa i l’entorn. Pág. 1 Tema 2: L’empresa i l’entorn 1.Concepte i naturalesa de l'entorn 2.Anàlisi estructural de l'entorn específic 3.La.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
LA INDÚSTRIA Geografia 3r ESO.
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
TEMA 5: LA LOCALITZACIÓ I LA GRANDÀRIA DE L'EMPRESA
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Institut Català de Finances
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz
Planificació financera
Tema 11 Creixement intern i extern de l’empresa
III Jornada de transport sanitari
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Materialisme històric
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
LA INDEXACIÓ A LA INFLACIÓ
LA GLOBALITZACIÓ I ELS DESEQUILIBRIS DE L’ECONOMIA MUNDIAL
Organització i creixement
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Com poden créixer les pime en el context actual
LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL
LES RESPOSTES A LA CRISI
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Evolució dels perfils professionals a logística
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Jornada Cloenda Esports
LES RECESSIONS ECONÒMIQUES
Margin Management Concept
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
La gestió per processos
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Préstecs Participatius per a emprenedors culturals digitals.
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
L’empresa com a sistema organitzat
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
Unitat 10. El món empresarial.
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
Global Cook Service.
Xarxa de Custòdia del Territori
Introducció Al posicionament Web.
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
Organització i creixement
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
expansió internacional
VALORACIÓ D’EMPRESES PEL DESCOMPTE DE FLUXES DE CAIXA
TEMA 3: L'ESTRATÈGIA EMPRESARIAL
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN 1.- Localització i dimensió de l’empresa 2.- Les PIME. 3.- El creixement de l’empresa. Estratègies. 4.- Empresa i globalització

1.- Localització i dimensió de l’empresa ACTIVITAT INICIAL 1.- EN GRUPS DE TRES COMPARAR ELS REQUISITS PER A LOCALITZAR UN MAGATZEM CENTRAL I UNA TENDA. ACTIVITAT INICIAL 2.- Llig en casa l’article següent i desprès extrau la idea general. Regeneración empresarial · ELPAÍS.com

1.- Localització i dimensió de l’empresa FACTORS DE LOCALITZACIÓ Proximitat als mercats.- Que hi haja demanda potencial suficient Accés als proveïdors Disponibilitat d’infraestructures de comunicació Disponibilitat de ma d’obra qualificada Costos de producció baixos. Accés al finançament Influència en el medi.- Per ex. accés a sistemes de tractament de residus

1.- Localització i dimensió de l’empresa Dimensió òptima de l’empresa Segons la Teoría de la Firma Més informació sobre la Teoria de la Firma disponible en anglès les empreses han d’orientar la seua activitat en tractar de minimitzar els seus costos de producció a llarg termini. (Recordem el concepte d’òptim d’explotació i d’economies d’escala). Entenent l’empresa com un sistema social, la dimensió òptima ha de permetre la millor situació competitiva quant a costos, productivitat, qualitat, etc. en definitiva, maximitzant el seu valor.

1.- Localització i dimensió de l’empresa Factors que determinen la dimensió òptima de l’empresa. Flexibilitat i facilitat d’adaptació al canvi tecnològic, legal, etc. Optimitzar el sistema de producció. Conèixer l’estructura del mercat i la quota de mercat desitjada. Triar la millor localització possible de les diferents àrees de l’empresa. Facilitat per a obtenir finançament Limitacions físiques.

2.- LES PIME La Comissió Europea i la OIT estableixen que una PIME és aquella empresa on treballen menys de 250 treballadors. Un dels problemes estructurals de l’economia espanyola és l’excessiva fragmentació empresarial: Microempreses: 94,49 % Petites empreses: 4,68 % Microempreses i petites empreses: 99,17 % Retrato PYME 2010.pdf

2.- LES PIME Les PIME han de saber adaptar-se a un entorn tan complicat i canviant com l’actual explotant les seues avantatges i tractant de solucionar els seus inconvenients. AVANTATGES: Flexibilitat Proximitat amb clients, proveïdors, entitats de crèdit,etc. Menor conflictivitat Adaptabilitat INCONVENIENTS Dificultats de finançament Escasa capacitat de negociació Fàcilment controlables Dificultat en I+D+i i en formació Limitacions per a obtenir economies d’escala

3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA En un entorn tan incert com l’actual l’empresa ha de garantir la seua supervivència mitjançant una estratègia de creixement

3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA

3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA Diferència entre creixement intern i creixement extern CREXEMENT INTERN.- És el que realitza l'empresa a través de noves inversions en el si de l'empresa augmentant el patrimoni i la seva capacitat productiva (reinvertir beneficis, ampliació de capital, endeutament amb entitats financeres). Exemple: INDITEX, SANTANDER, COCA-COLA, ETC.

3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA Diferència entre creixement intern i creixement extern CREXEMENT EXTERN.- És produeix com a conseqüència de la adquisició, fusió, control o cooperació amb altres empreses per accedir a nous mercats. El creixement extern provoca la disminució del nombre d'empreses i l'augment de la mida de les que es mantenen. Exemples: YAMAHA, CAIXES D’ESTALVI EN L’ACTUALITAT

3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA La integració d’empreses. La integració vertical pretén disminuir els costos de transacció (Veure Los costes de transacción per a més informació) Hi ha dues maneres: Integració vertical cap endavant.- L’empresa s’apropia de tot el procés de distribució. Inditex es propietària de totes les seues tendes. Integració vertical cap endarrere.- L’empresa s’apropia de tot el procés d’aprovisionament. Ford España té un parc de proveïdors propis.

3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA La integració d’empreses. La integració horitzontal és la que fan empreses que fan un mateix producte i s’uneixen per a ser més eficients. Seria el cas d’un cartel o d’una joint venture (veure pàgina 45 del llibre de text)

4.- L’EMPRESA I LA GLOBALITZACIÓ Llegir les pàgines 47 i 48 del llibre de text.