El pla director per a equipaments escènics i musicals Xavier Cubeles

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
I transforma un llibre en un nou lector
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Departament de Justícia
Estratègia de Xarxes Socials
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
La planificació estratègica al Campus de la
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
L’Expressió escrita.
de qualitat a l’administració local
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Federació Catalana d’ONGD
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Presentació de Kickoff
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
La gestió per processos
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Seminari d’Educació Especial
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Global Cook Service.
Xarxa de Custòdia del Territori
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Les Franqueses, setembre 2007
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Pla de Formació de Centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Pla de formació del centre
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

El pla director per a equipaments escènics i musicals Xavier Cubeles Barcelona, 21 de març de 2018

Índex 1. Què és el pla director d’un equipament escènic i musical (en què es diferencia respecte d’altres instruments de planificació i gestió?)   2. Els continguts del pla director d’un equipament escènic i musical (què conté i quin és el seu abast?) 3. La gestió d’un equipament escènic i musical i el pla director (per a què és útil?)

Un pla director fa referència a ... Control Participació Seguiment i avaluació Rendibilitat econòmica Responsabilitat Democràcia Eficiència Eficàcia Projecte artístic Impacte social Transparència Burocràcia Gestió

Un pla director fa referència a ...

1. Què és el pla director d’un equipament escènic i musical (en què es diferencia respecte d’altres instruments de planificació i gestió?) 1.1. Les funcions del pla director (per a què serveix?) 1.2. Agents implicats (qui l’elabora?) 1.3. Procediment d’elaboració i revisió del pla (som s’elabora i s’actualitza?)   2. Els continguts del pla director d’un equipament escènic i musical 3. La gestió d’un equipament escènic i musical i el pla director

(en què es diferencia respecte d’altres instruments de planificació i gestió?)

És un “empaquetat” coherent, sintètic i flexible d’instruments de planificació i gestió

1.1. Les funcions del pla director (per a què serveix?) director (ADJ) [Concepte, idea, llei o principi] que forneix les directrius que ha de seguir [una activitat, un col·lectiu, una conducta]. directriu (N) Norma general que hom ha de seguir [en relació amb una qüestió]

que defineix el full de ruta d’una organització El pla director és un instrument de planificació (entre estratègica i de gestió) que defineix el full de ruta d’una organització

Explicitar i compartir què es vol fer permet reduir la incertesa ÉS un instrument que CONTRIBUEIX A REDUIR LES INCERTESES A MIG TERMINI (+) Explicitar i compartir què es vol fer permet reduir la incertesa Grau d’incertesa (-) (-) (+) Temps

La planificació estratègica La planificació estratègica és, primordialment, un procés d'ajust i adaptació permanent de les organitzacions per donar resposta als canvis que es produeixen tant en el seu entorn com en la seva situació interna. Per tant, aquest procés consisteix en l'esforç orientat a produir les decisions necessàries perquè l‘organització actuï en correspondència amb una realitat canviant.

Instruments complementaris (+) Pla estratègic Pla director Grau d’incertesa Mig termini: Habitualment és un període de temps de més d’1 any i de menys de 3 o 4 anys Pla operatiu i de gestió (-) (-) (+) Temps

ÉS un instrument que DEFINEIX UN MARGE D’ACTUACIÓ PER ASSOLIR ELS OBJECTIUS Correcció ordenada Correcció traumàtica

ÉS un instrument amb el que es COMPARTEIX UNA VISIÓ DEL FUTUR DE L’ORGANITZACIÓ

Diferència respecte la planificació estratègica 1.2. Agents implicats (qui l’elabora?)  Gerència Empresa o entitat responsable (titular) Suport extern (consultoria) Altres parts interessades Treballadors Diferència respecte la planificació estratègica En general, en el procés d’elaboració del pla director hi ha un grau de participació “externa” comparativament menor al la que s’acostuma a donar en els processos de planificació estratègica.

PLANIFICAR Cicle anual de revisió ... amb visió a mig termini AVALUAR 1.3. Procediment d’elaboració i revisió del pla (som s’elabora i s’actualitza?) PLANIFICAR Gestionar Millorar Cicle anual de revisió ... amb visió a mig termini AVALUAR EXECUTAR Analitzar

Diferència respecte la planificació estratègica El pla director és l’esglaó previ a la programació de les activitats. En conseqüència, i a diferència de la planificació estratègica, té per objectiu proporcionar uns instruments de gestió i seguiment de les activitats previstes inicialment.

Diferència respecte els plans directors d’equipaments I també ... Diferència respecte els plans directors d’equipaments

2. Els continguts del pla director d’un equipament escènic i musical 1. Què és el pla director d’un equipament escènic i musical 2. Els continguts del pla director d’un equipament escènic i musical (què conté i quin és el seu abast?)   2.1. Anàlisi i diagnosi 2.2. Missió, visió, principis i valors 2.3. Objectius i estratègies 2.4. Pla d’actuacions: projecte artístic, serveis, comunicació, públics ... 2.5. Recursos: personal, equipaments, ... 2.6. Pressupost d’ingressos i despeses (corrent/ordinari i d’inversió) 2.7. Indicadors de seguiment de la gestió i d’avaluació 3. La gestió d’un equipament escènic i musical i el pla director

Antecedents i evolució FLEXIBLE 2.1. Anàlisi i diagnosi SINTÈTIC Antecedents i evolució FLEXIBLE Reptes DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) Compromisos

Missió: INDISPENSABLE Visió: FLEXIBLE Principis | Valors: 2.2. Missió, visió, principis i valors Missió: La raó de ser INDISPENSABLE Visió: La direcció cap on es vol anar FLEXIBLE Principis | Valors: Les actituds de les persones que poden conduir-nos a assolir millor els mandats estratègics

Objectius estratègics 2.3. Objectius i estratègies Objectius estratègics Els resultats que volem assolir On volem arribar? INDISPENSABLE Estratègies Com fer per assolir-ho Quin camí seguirem per arribar-hi? FLEXIBLE

Línies d’acció | actuacions 2.4. Pla d’actuacions: projecte artístic, serveis, comunicació, públics ... Projecte artístic: producció i programació Condicions i preus de cessió i ús de l’equipament Pla d’usos Línies d’acció | actuacions Síntesi quantificada en termes monetaris del conjunt d'activitats planificades ... Pla de comunicació Pla de generació i fidelització de públics FLEXIBLE

INDISPENSABLE Pla de personal Calendari FLEXIBLE 2.5. Recursos: personal, equipaments, ... INDISPENSABLE Pla de personal previsió del personal necessari per al desenvolupament de les activitats programades Calendari fases del procés i principals dates d'execució de les activitats de l’equipament FLEXIBLE Pla de manteniment, d'utilització d'espais i de logística de materials

El pressupost INDISPENSABLE 2.6. Pressupost d’ingressos i despeses (corrent/ordinari i d’inversió) El pressupost Síntesi quantificada en termes monetaris del conjunt d'activitats planificades Assignació de responsabilitats Sistematització de la gestió i direcció per objectius INDISPENSABLE

Atès que les estimacions sobre el futur suposen un elevat grau d'incertesa, els pressupostos no es fan per a veure si s'encerten o no. En realitat, els pressupostos es confeccionen per a quantificar allò que es creu que s'esdevindrà en el futur. D'aquesta manera, l'organització pot prendre decisions a temps per a intentar incidir sobre el futur i fer-lo més favorable. A més a més, amb els pressupostos es pot controlar l'evolució de l'organització al comparar les previsions amb la realitat. Finalment, els pressupostos permeten adoptar mesures correctives, a partir de les desviacions detectades abans que sigui massa tard. Oriol Amat, 2008

Principis generals d’elaboració d’un pressupost Globalitat: cal incloure totes les partides d'ingrés i de despesa, fins i tot aquelles que d'entrada no sembla que puguin suposar cap flux econòmic. Justificació de les hipòtesis. Mètodes d'elaboració del pressupost: base zero/incremental. Identificació dels apartats rígids o flexibles del pressupost. Classificació dels ingressos i les despeses: comptabilitat pública i privada. Pressupostació per centres de responsabilitat o de cost: La valoració econòmica es realitza amb la participació dels diferents responsables de cada part del projecte, als quals els correspondrà gestionar-ne les partides corresponents del pressupost.

INDISPENSABLE SINTÈTIC 2.7. Indicadors de seguiment de la gestió i d’avaluació Per la seva naturalesa - Eficàcia. Grau de consecució de l’objectiu. - Eficiència. Relació entre el resultat obtingut i l’esforç realitzat. - Excel·lència. Qualitat del servei. - Impacte: Efecte generat en la societat. Pel seu objectiu - Resultat. Relació entre el resultat obtingut i resultat esperat (objectiu). - Procés: Actuacions realitzades internament. Altres tipus d’indicador - Monetaris / no monetaris. - Quantitatius i qualitatius. INDISPENSABLE SINTÈTIC

3. La gestió d’un equipament escènic i musical i el pla director 1. Què és el pla director d’un equipament escènic i musical   2. Els continguts del pla director d’un equipament escènic i musical 3. La gestió d’un equipament escènic i musical i el pla director (per a què és útil?)

Un pla director fa referència a ... Control Participació Seguiment i avaluació Rendibilitat econòmica Responsabilitat Democràcia Eficiència Eficàcia Projecte artístic Impacte social Transparència Burocràcia Gestió

Retiment de comptes d’un mandat (públic o privat) Un pla director pot fer referència a ... Control Participació Seguiment i avaluació Rendibilitat econòmica Retiment de comptes d’un mandat (públic o privat) Responsabilitat Eficiència Democràcia Impacte social Projecte artístic Burocràcia Eficàcia Gestió Transparència

Objectius i compromisos a assolir per l’equipament escènic i musical per a garantir el compliment de la funció de servei públic (orientatiu): Paràmetres de qualitat i diversitat de la programació Objectius per contribuir a la cohesió social Accions de potenciació de la creativitat i de la producció Obertura a nous públics i democratització de l’accés a continguts escènics i musicals Paràmetres d’atenció preferent a la infància i la joventut Objectius de promoció de la llengua i la cultura catalana / aranesa Criteris de professionalitat, responsabilitat i transparència Criteris de finançament i pressupost (compensació del cost dels serveis de caràcter públic acordats)

El teatro es la poesía que se levanta del libro y se hace humana. Y al hacerse, habla, grita, llora y se desespera. Federico García

GRÀCIES Xavier Cubeles Barcelona, 21 de març de 2018 www.eurecat.org xavier.cubeles@eurecat.org