GRANOLLERS Superfície: 14,89 m2 Comarca: Vallès Oriental

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Fitxa cas.
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Regidoria de Promoció Econòmica
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
CLOENDA PFI-PTT de Vic CURS
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
Sistemes microinformàtics i xarxes
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
MANUAL NOMINAPLUS.
Fitxa cas.
Xarxa Productes de la terra
Que és el Couponing. Són vals d’ofertes o descomptes de productes o serveis que ajuden a vendre un gran volum d’uns determinats articles a un preu molt.
Polítiques d’Ordenació Comercial
ACTIVITATS COMERCIALS
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA AGROPRÉS Associació catalana de periodistes agraris.
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Generacions de llocs web
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Les Restriccions d’accés
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Fitxa cas.
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Les ciutats Unitat 4.
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
El sector terciari. Concepte de sector terciari
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
Mitjà de Comunicació Local
Participació electrònica a:
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Badalona, 1 de desembre de 2005
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Punts wifi Repte Barcelona Dades Obertes
Àrea d’Atenció a les Persones
Manteniment de formes de pagament
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Fitxa cas.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Transcripción de la presentación:

GRANOLLERS Superfície: 14,89 m2 Comarca: Vallès Oriental Població: 57.985 hab. Immigració: 13,7% Creixement: només pot créixer per dos punts:Palou i Sector X (Barri Lledoner) fins a aprox. 70.000 hab.

GRANOLLERS COMERCIAL 1.569 establiments comercials detallistes (sup.191.561 m2) 406 activitats comercials majoristes 388 establiments de restauració i bars 75 oficines bancàries

GRANOLLERS COMERCIAL Característiques: Alt grau de circularització de les activitats comercials i serveis en determinades zones (extrems nord i sud de la ciutat). Al centre hi ha més estabilitat en el comerç. Associació forta existent: Gran Centre. Centre comercial Polígon Ramassar Nord: concentració de tot tipus d’oferta comercial i lúdica. La immigració provoca la nombrosa sol·licitud de llicències per obrir establiments comercials especialitzats i locutoris (extrems nor i sud de Granollers).

GRANOLLERS COMERCIAL Característiques: Concentració comercial dividida en tres grans zones: Nord, Centre i Sud. Baix grau d’associacionisme comercial al nord i al sud. Alt grau d’associacionisme comercial al centre i a la perifèria (Ramassar Nord). Tendència a haver-hi petites associacions dins de l’àrea d’influència del centre: Carrer Barcelona, del Rec al Roc, Alfons IV, però amb poca activitat dinamitzadora. La majoria dels associats formen part de Gran Centre.

GRANOLLERS COMERCIAL Concentració comercial per zones: Establiments comercials: Nord: 19,30% Centre: 47,37% Sud: 16,00% Perifèria: Polígon Ramassar Nord: 3,93% Altres: 13,40%

GRANOLLERS COMERCIAL Associacionisme comercial per barris: Nord: Associació Comerç de Dalt: GRANOLLERS NORD, CAN MONIC, L'HOSTAL, JOAN PRIM CENTRE, LLEDONER, PONENT Centre: Associacions de Gran Centre, Del Rec al Roc, Alfons IV, Barcelona: GRANOLLERS CENTRE, INSTITUTS Sud: Comerç Sud (en fase d’associacionisme): CAN BASSA, SANT MIQUEL, TRES TORRES, SOTA EL CAMI RAL Altres barris amb poca concentració comercial: CAN GILI, CONGOST, FONT VERDA, PALOU, RAMASSAR

Comerç de Dalt Gran Centre Del Rec al Roc Comerç Sud

Consideracions generals de la regidoria de comerç: Regidoria de Comerç, Turisme i Fires creada l’any 2002 POEC aprovat l’any 2003 Plans dinamització nord i sud: 2004 Fòrum de Comerç i Turisme: 2004 Reforma mercat municipal: (2005) fase de projecte executiu Projecte Pilot: Suport a l’activitat Comercial 2005 Creació de Granollers Mercat: juny 2005

Suport a l’activitat comercial: Punts dèbils: No hi ha consciència de la inspecció en matèria de comerç. Àrees de Medi Ambient, Consum i Activitats controlen aspectes més concrets. No poden assumir la gestió global de l’inspector comercial. Taxes i tributs elevats. Falta coordinació entre les diferents àrees implicades. El comerç no està informat de la normativa vigent. Fins ara no era un aspecte considerat per part dels inspectors municipals.

Suport a l’activitat comercial: Punts forts: Ja es fan inspeccions en matèria de medi ambient, activitats, salut, condicions laborals, etc. Bona imatge del servei de comerç de l’Ajuntament de Granollers i de proximitat al comerciant. Disposició del recurs per fer assessorament en relació a la normativa vigent d’establiments comercials.

Suport a l’activitat comercial: Conclusions: Primer pas: Coordinació amb medi ambient, activitats i salut i consum: - Actualitat de les inspeccions: Qui inspecciona què? Circuits i reunions de coordinació per no duplicar informació Traspàs d’informació Segon pas: Informar bé al comerç abans d’iniciar cap acció: A través de les associacions ja existents. A través del porta a porta pels no associats.

Suport a l’activitat comercial: -Tercer pas: Inici de la inspecció-comprovació: - Inspecció territorial. Les visites es realitzen per barris. - Actualització del comerç per carrers, barris i associacions. S’aprofita l’avinentesa per actualitzar els comerços i serveis atenent a la implementació del SIG. - Implementació d’una base de dades que reculli tota la informació, alhora que el comerç es pugui connectar i modificar les seves dades.

Suport a l’activitat comercial: Protocol de comprovació: Primera fase informativa: aspectes a inspeccionar: -L’horari comercial: Exhibir l’horari comercial i que sigui visible encara que l’establiment estigui tancat. -Fulls de reclamació / denúncia Tenir els fulls a la botiga. Cartell anunciador de la disponibilitat dels fulls. -Extensió de factura o comprovant de compra. L’establiment està en condicions de lliurar-lo. Hi consta la identificació de l’establiment, el concepte, la data i l’import.

Suport a l’activitat comercial: Protocol de comprovació: - Indicació dels preus A l’aparador A l’interior Mitjançant llistats Porten implícites les sigles P.V.P. Inclouen tot tipus d’impostos relacionats - Drets lingüístics del consumidor Atenció en català Rètols fixes almenys en català Documents d’ofertes de serveis almenys en català Rètol de l’establiment és almenys en català?

Suport a l’activitat comercial: Protocol de comprovació: - Activitats de promoció de vendes Ofertes i promocions Rebaixes Liquidacions - Formats de pagament acceptats per l’establiment. Visibles des de fora de l’establiment

Suport a l’activitat comercial: Protocol de comprovació: Aspectes inspeccionables pels inspectors de medi ambient, activitats i consum: - Llicències ambientals - Vigilància de productes - Condicions d'higiene, sanitat i seguretat dels productes - Control d’aliments i begudes - Condicions laborals - Aspectes relacionats amb la matèria específica de les activitats.

Suport a l’activitat comercial: Protocol de comprovació: Segona fase: Aspectes inspeccionats: - Creuament de la informació entre els inspectors. - Proposta de visites posteriors entre inspectors. - Proposta d’acció o accions sancionadores.

Suport a l’activitat comercial: Conclusions: Alt grau de dificultat alhora d’explicar la normativa en matèria de comerç als comerços i serveis ja existents. Incloure en el protocol inicial de sol·licitud de llicències la part referent a comerç, que fins ara no hi era. La regidoria de comerç ha d’ésser l’última a donar el vist-i-plau a l’obertura d’un establiment comercial i de serveis. Coordinar molt bé els diferents inspectors de cada servei implicat.