Business Improvement Districts: Viatge a Londres-Birmingham

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Fitxa cas.
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Polítiques d’Ordenació Comercial
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
Taula 1: «Més que una casa»
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Instruccions Accidents Esportius
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada Cloenda Esports
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
Les ciutats Unitat 4.
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Matemàtiques 3er E.S.O..
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
AJUNTAMENT DE GAVARDA INFORMA:
2013.
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com preparar una unitat per a l’avaluació
RETIRADA PLA DIRECTOR
Préstec Total Universitari
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
La vulneració dels drets socials
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
El nou Estatut de Catalunya
Transcripción de la presentación:

Business Improvement Districts: Viatge a Londres-Birmingham 1 al 5 d´Abril de 2006

Fases en la formació d´un BID Pas previ a la constitució d´un BID. Fase de maduració. Fase d’implantació.

Pas previ a la constitució del BID La iniciativa a l´hora de la formació d´un BID pot ser tant privada com pública, tot i que en la majoria dels casos sol ser pública amb el total recolçament del sector privat. Una vegada s´ha pres la iniciativa s´inicia un procés força llarg de reunions amb els propis empresaris de la zona i amb les autoritats locals (arribant en alguns casos a les 900 reunions).

Fase de Maduració Passos a seguir: Composició de l´òrgan de govern. Redacció del Pla Estratègic d´Actuació. Redacció del Pla Financer. Votació

Composició de l´òrgan de govern L´estructura del BID està composada per diferents nivells o jerarquies, membres fundadors, Direcció, representant de les empreses de la zona i entitats col·laboradores. De mitjana l´estructura d´un BID està formada per unes 8 persones.

Composició de l´òrgan de govern La Direcció de cada BID té una estructura pròpia, alguns dels col·lectius membres que en formen part són: comerciants. residents de l´àrea del BID. un o més responsables de la policia local. un o més responsables de l´Ajuntament local. centres de formació (Universitats, Escoles, etc). centres religiosos (esglésies, associacions religioses, etc..).

Redacció del Pla Estratègic d´Actuació La finalitat que cerca qualsevol BID és la millora del espai. El pla estratègic d´actuació és redactat i desenvolupat tant per persones internes de la mateixa organització del BID com per consultories externes. Les propostes del BID o serveis addicionals en que treballarà i oferirà una vegada estigui constituït fan referència a temes de: Seguretat (inclou acords amb la policia local així com també amb policia privada contractada especialment per la vetlla dels ciutadans i visitants). Medi ambient (tenir cura que totes les estructures que es realitzin segueixin la normativa establerta pel govern). Neteja (inclou la neteja diària dels carrers així com també el manteniment de les papereres). Zones verdes (contribuir al enriquiment de la flora mitjançant la plantació d´arbres i flors). Promoció (esforços per tal de potenciar l´àrea geogràfica que comprèn el BID amb la finalitat d´atraure nous visitants). Lluminositat de l´àrea (proporcionar a tota l´àrea els motius ornamentals necessaris). Tractament de la nit. - zones acotades per que la gent pugui beure. - serveis específics de taxis en les zones “conflictives”. - serveis específics de seguretat i neteja.

Redacció del Pla Financer Es considera necessària per posar en marxa un BID una aportació econòmica inicial total (obligatòria i voluntària) mínima de 150.000€. Tots els diners recaptats, ja siguin de forma obligatòria o voluntària, han de tornar a ser reinvertits en el BID . Les fonts de finançament d´un BID són: Obligatòries Voluntàries 1) Obligatòries Aquestes taxes (levy) són abonades pels empresaris. Segons la tipologia del comerç i la zona on està ubicat oscil·la entre el 0.5% i el 1% del valor cadastral.

Redacció del Pla Financer Voluntàries Els patrocinadors principals són qui aporten la quantitat principal inicial. Oficina del Primer Ministre. Agency Development of London. Government of London. Les aportacions del Ajuntament poden ser: dineràries. hores de treball dels serveis municipals (policia, neteja, etc). b) Una sèrie d´associats format per empreses diverses i grans organitzacions ubicades en la zona d´actuació del BID. Aquestes empreses associades paguen per criteris variables que poden ser : nombre de treballadors. superfície.

Redacció del Pla Financer Una distribució “tipus” dels recursos disponibles es: Les partides de neteja, seguretat, medi ambient i despeses centrals són les més elevades. Totes elles comparteixen uns % molt similars denotant doncs que pels BIDs aquests són els temes o preocupacions principals.

Votació El govern envia una butlleta per correu ordinari als empresaris per tal que aquests es manifestin a favor o en contra de la constitució. Els empresaris amb dret són tots els que estan dins de l´àrea delimitada geogràficament del BID. Els empresaris amb dret a vot coneixen prèviament el programa i els pressupost. L´aprovació del BID requereix que el 50% dels vots emesos siguin favorables. El vot positiu ha de representar més del 50% del valor cadastral dels vots emesos. Si és aprovat té una vigència de cinc anys. Al cap de cinc anys tornen a haver-hi eleccions. D´aquesta manera poden entrar a formar part de l’organització comercial nous empresaris que en la votació prèvia no hi havien participat i es revisa el Pla Estratègic d´Actuació. Quan els empresaris voten favorablement per la constitució del BID ja estan firmant que estan d´acord al pagament d´uns serveis addicionals en forma de taxes. Si la votació dona resultat negatiu: no es posa en marxa. s´obre un procés de noves reunions. al cap de 6 mesos es torna a obrir el període de votació.

Problemática en els BIDs A l´hora de constituir un BID l´staff tècnic es troba una sèrie d´impediments o reticències per part dels empresaris doncs aquests es pregunten: ¿Perquè haig de formar-hi part?. ¿És necessari que m´hi associï?. ¿Perquè haig de pagar una nova taxa?. ¿Perquè no puc ser jo mateix qui dirigeixi/organitzi totes aquestes activitats?. ¿Quins beneficis obtindré?.

Annexes Alguns links d´interès sobre BIDs són, entre altres: www.ukbids.org www.londonbids.info www.odpm.gov.uk Consultar els següents documents: UK Presidency of the European Union: the Bristol Accord. Making it happen: A tale of Eight Cities. State of the English cities report Planning policy statement 6- Planning for Town Centers. www.local.odpm.gov.uk/finance/busrats/busimp.pdf www.joburgcentral.co.za

“El millor negoci és el bé comú Els BIDs poden ajudar a conseguir-lo”. Gabinet Ecos