PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
ELS LLENGUATGES VISUALS
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Els instruments musicals
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
L'ART GREC.
LES MESURES.
APRENENTATGE MULTINIVELL
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
Concurs literari i d’instagram 2018
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Experimentam amb la ciència
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
3.4 El problema del coneixement
Diverses parts (òrgans)
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Forma substancial (essència)
Guillermo Martí Nomdedeu
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Breus reflexions personals sobre la consultoria filosòfica
DE LA DURADA AL RITME.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Per tant, hi ha d’existir
CIÈNCIES NATURALS CURS
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
AMOR.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
“El perfil de mestre i professor”
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Les taules de multiplicar
3.4 El problema del coneixement
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
SISTEMA DUNAR.
L’ ELEFANT.
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
OBJECTIUS: S’ADREÇA A: ACTIVITATS: El Projecte Comarques pretén que:
Forma substancial (essència)
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA? Per respondre, intentarem aclarir: què entenem per Filosofia. què entenem per Cinema. Si el cinema pot ajudar-nos a l’aula de Filosofia.

Per Filosofia entenem “la reflexió crítica”sobre: Les diverses concepcions del món. Les concepcions de nosaltres mateixos.

Acceptem que el cinema és: un discurs fonamentat sobre el llenguatge de la imatge en moviment. LA PEL·LÍCULA

Com a discurs, la pel·lícula és objecte d’altres discursos que: L’expliquen. L’analitzen. L’avaluen. La critiquen.

El cinema pot ajudar a l’aula de Filosofia en la mesura que: causa admiració. les imatges poden originar conceptes Conceptes - imatge

Segons Cabrera, els conceptes - imatge tenen un component emocional que ens impacta. ens diuen alguna cosa sobre el món. tenen un valor cognitiu, persuasiu i argumentatiu.

Les pel·lícules, segons Falzon, ens mouen a filosofar gràcies a que: alguns personatges o situacions incorporen problemes filosòfics. És tracta, doncs, de: reconèixer la filosofia que hi ha en les imatges. veure les pel·lícules com a textos que admeten lectures molt diverses.

La nostra proposta té uns objectius concrets, els següents: Fer més proper i assequible el pensament d’alguns filòsofs així com d’alguns corrents de pensament amb el suport de determinades pel·lícules. Proposar el cinema com un text filosòfic que es pot llegir i interpretar en el seu llenguatge específic. Mostrar que tant el cinema com la filosofia són disciplines creatives.

La metodologia que plantegem és: Dividir la pel·lícula en dues parts, la qual cosa ens permet plantejar interrogants sobre la seva continuació i sobre els exercicis que s’han plantejat al voltant dels temes del film. Donar l’oportunitat d’acabar-la de veure a casa, per tal que a la classe següent es puguin realitzar els exercicis proposats. Anar-la veient sense tenir en compte el temps i visionar-la com si es tractés d’una antologia, tot veient els fragments com a text incomplet.

PRESENTACIÓ DEL MATERIAL Material per l’alumat articulat en: L’exploració del film Els temes del film Full d’observació Pla de discussió textos filosòfics relacionats amb la unitat. bibliografia, filmografia i webgrafia.

PRESENTACIÓ DEL MATERIAL Material del professorat que consta de: Una introducció amb : Aspectes artístics, tècnics i formals de la pel·lícula. La selecció del DVD. Orientacions per a la intervenció pedagògica, amb: Referències sobre aspectes generals de la pel·lícula. Referències sobre aspectes particulars de les activitats. Bibliografia, filmografia i webgrafia.

L’ODISSEA Ens permet treballar la filosofia presocràtica en: El pas del mite al logos. Les primeres preguntes filosòfiques.

LA ROSA PORPRA DEL CAIRE Ens permet treballar Plató en: El mite de la caverna. Les teories de la participació i de la imitació. La teoria de l’amor.

REI DE REIS Podem il·lustrar: El pas del món hel·lenístic al món medieval. Centrant-nos en la filosofia a l’època romana.

EL NOM DE LA ROSA Presentem aquesta pel·lícula per: Fer un repàs a la Baixa Edat Mitjana. El pensament filosòfic de Guillem d’Occam.

MATRIX Treballarem el tema de la realitat en Descartes, centrant-nos en: El dubte metòdic. La hipòtesi del geni maligne. La dualitat ment-cos.

SOL DAVANT EL PERILL L’ètica kantiana en els aspectes: Bona voluntat. Deure. Imperatiu categòric. Autonomia de la voluntat.