CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Advertisements

e-health i terciarisme
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
Diapositiva de presentació
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Salut mental i prevenció
Programa de Mediació Escolar
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Empatia i emocions al Cor de Maria
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
PETITS REPORTERS Títol.
Resta prohibit.
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
@sebastiani64.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
L’Art de no Emmalaltir-se
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
CONVERSA EXPLORATÒRIA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Amb uns altres ulls....
Grups interactius a L’Esquitx
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
d'ensenyança-aprenentatge
La Bíblia, font de valors humans i socials
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
TUTOR HABILITATS HABILITATS DE LIDERATGE D’OBSERVACIÓ HABILITATS
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
les competències bàsiques
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Les diferents realitats del món
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Mediació en acció!.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Amb uns altres ulls....
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Convivència i Mediació Escolar
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Som humans. Per això a vegades….
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets RESOLUCIÓ DE CONFLICTES PROCÉS DE MEDIACIÓ CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets 21 de gener de 2017

Objectius Conèixer el procés pel qual podem resoldre un conflicte sense violència. Analitzar les actituds que prenem davant dels conflictes. Posar en joc habilitats per a la transformació pacífica de conflictes.

violència passivitat diàleg Com actuar davant d’una situació de conflicte? violència passivitat diàleg

Afrontar els conflictes des de l’òptica de la mediació implica... Prendre consciència de la nostra responsabilitat en el conflicte, així com de les pròpies capacitats per afrontar-lo sense dependre d’una autoritat externa. • Trobar-se voluntàriament cara a cara amb la persona amb qui s’ha produït el conflicte. • Saber expressar i defensar els punts de vista propis sense ofendre els altres. • Comprendre i acceptar les pròpies emocions i sentiments. • Fer l’esforç de posar-se en lloc de l’altra persona i mirar de comprendre-la. • Estar en disposició de cooperar en la recerca d’una alternativa a la situació actual. • Prendre una decisió lliure i equitativa mitjançant la via del diàleg i el consens.

La mediació és... Un intent de treballar amb l’altre i no contra l’altre, buscant una via pacífica i equitativa d’afrontar els conflictes en un entorn de creixement, d’acceptació, d’aprenentatge i de respecte mutu. • Un procés de comunicació horitzontal a tres bandes en el qual el mediador/a crea les condicions per tal que els protagonistes del conflicte puguin compartir inquietuds, plantejaments, punts de vista i limitacions amb l’ànim d’elaborar el conflicte i posar-se d’acord. • Una via voluntària d’explorar els conflictes en què els protagonistes prenen les seves pròpies decisions per consens i sense ser coaccionats per cap mena de poder. Boqué, M. C. (2002)

Rol de la persona mediadora • crear un ambient relaxat • obrir canals de comunicació • explorar les posicions inicials de cada persona • fomentar el pensament creatiu • aportar criteris de realitat • valorar les manifestacions de reconeixement d’una part envers l’altra • atorgar autonomia als protagonistes del conflicte • dirigir els protagonistes cap a l’ús cooperatiu del poder • enfortir les relacions afectives i d’interrelació • aprendre a generar mecanismes d’afrontament dels conflictes • preparar els participants per a un món divers i multicultural

PASSOS DEL PROCÉS DE MEDIACIÓ TENIM UN CONFLICTE Violència Passivitat Actitud constructiva MEDIACIÓ Formal Mediació Informal ACTITUDS Respecte Confiança Assertivitat Cooperació TROBEM-NOS

PASSOS DEL PROCÉS DE MEDIACIÓ EXPLORACIÓ DEL CONFLICTE He de tenir en compte els meus interessos i els interessos dels altres Quin és el problema? Com pot afectar les nostres relacions? PARLEM-NE ACTITUDS Empatia Escolta activa Reconeixement i valoració mutus

PASSOS DEL PROCÉS DE MEDIACIÓ DEFINICIÓ CONJUNTA DE LA SITUACIÓ El conflicte és una situació compartida Hem de treballar amb allò que ens preocupa a ambdues parts QUÈ TENIM ENTRE MANS? ACTITUDS Coresponsabilitat Inclusivitat

PASSOS DEL PROCÉS DE MEDIACIÓ TRANSFORMACIÓ DEL CONFLICTE Generació d’alternatives Cooperació Obertura Participació activa ACTITUDS Anàlisi de les possibles vies de canvi Realisme Equitat Efectivitat ACTITUDS Presa de decisions Assertivitat Cooperació Promoció de valors ètics ACTITUDS

PASSOS DEL PROCÉS DE MEDIACIÓ POSEM-NOS D’ACORD PER CONTINUAR JUNTS ACORD Els participants posen en pràctica l’acord pres lliurament Les decisions pròpies s’apliquen amb més facilitat Si es vol, s’estableix un període de prova dels compromisos adquirits ACTITUDS Autodeterminació Intercomprensió Compromís Transformació

PASSOS DEL PROCÉS DE MEDIACIÓ CONCLUSIÓ Durant el procés hem après sobre nosaltres mateixos, les altres persones i la situació plantejada. VIURE I CONVIURE EN PAU

DUBTES I ACLARIMENTS