Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comunicación y educación
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Sistemes microinformàtics i xarxes
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Xarxa Productes de la terra
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Una experiència a sisè de Primària
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
MAPES CONCEPTUALS.
Perfil d’arquitecta d’informació
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Les eines de la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
I ARA, QUÈ PUC FER?.
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
Arnau Gifreu Castells / 2011
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
TALLER PISSARRES DIGITALS.
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
Arnau Gifreu Castells / 2011
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Enginyeria del software II
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Per què les aliançes estratègiques entre institucions sanitàries
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Gestió participativa dels projectes de centre
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
CRAI: Unitat de Docència
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
El Treball de Recerca.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Màster d’Aplicacions Multimèdia
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació. Mòdul I. Les TIC i l’educació

Implicació de les xarxes a l’educació Usos educatius d’Internet Esquema de continguts Implicació de les xarxes a l’educació Usos educatius d’Internet Les xarxes: espai de comunicació i informació compartida. Les xarxes com a espai de formació. Els entorns d’e-a basats en les xarxes. Noves Tecnologies i educació a distància. Educació 2.0

Implicacions de les xarxes a l’educació Dimensió social Interacció Dimensió espai-temporals Canvis de rols Nous models d’ensenyança Producció i distribució de materials

Dimensió espai-temporal Mateix temps Diferent temps Mateix lloc Comunicació directa Comunicació intervinguda assíncrona Diferent lloc Comunicació intervinguda síncrona

Usos educatius de les xarxes Com a mitjà didàctic i recurs d’aprenentatge a l’ensenyança presencial. Investigació, colaboració i intercanvi d’informació Font d’informació i comunicació interpersonal. Autoformació o educació informal. Administració i gestió educativa Distribució de cursos i estudis online Xarxes d’aules o cercles d’aprenentatge Institucions de formació a Internet

Materials d’autoaprenentatge Bases de dades online Revistes online Llibres electrònics Aplicacions online Guíes d’estudi Propostes de pràctiques Apunts, esquemes de continguts Tutorials Aplicacions multimèdia Simulacions Mapes conceptuals Laboratoris virtuals Diari electrònic, weblog.

Estratègies didàctiques Accés a continguts: accés a materials, recerca i recuperació de la informació… Demostratives: demostracions, estudi de casos Expositives: presentacions online, conferències simposium, taula redona, panell d’experts. Participatives: fòrums, debats, treball en grup… Colaboratives: treball per projectes…

Eines Aplicacions Internet Videoconferències Plataformes de formació… Comunicació Informació Web 2.0 Videoconferències Plataformes de formació… …sistemes dissenyats específicament per a l’àmbit educatiu i que possibiliten el disseny, distribució, gestió i interacció de cursos accessibles a través de les xarxes.

Característiques de la VC Comuniació a temps real Simultaneitat d’imatge i so Bidireccionalitat Transmissió de imatges, so i dades Punt a punt/multipunt Diferents tipus de videoconferència

Tipus de VC Segons la direccionalitat de la comunicació A V Unidireccional V 1video – 2 audio V 2 video – 2 audio

Possibilitats tècniques Permet establir comunicació visual entre els participants. Participació/intervenció dels alumnes des de qualsevol lloc. Utilització de diferents mitjans tecnològics Permet connexió amb recursos externs.

Plataformes de formació …sistemes dissenyats específicament per a l’àmbit educatiu i que possibiliten el disseny, distribució, gestió i interacció de cursos accessibles a través de les xarxes.

Característiques tècniques de les plataformes de formació - Accés remot Utilitza un navegador Multiplataforma Estructura servidor/client Accés restringit Interfaç gràfica Utilitzen pàgines HTML Accés a recursos Actualització de la informació Presentació de la informació Estructura de la informació hipertextual Diferents nivells d’usuaris

Característiques educatives de les plataformes de formació Seguiment del progrés de l’estudiant Comunicació interpersonal Treball colaboratiu Gestió i administració dels alumnes Creació d’exercicis d’avaluació i autoavaluació Accés a la informació i continguts d’aprenentatge Interacció

Web 2.0 Definició des de 3 perspectives: Visió tecnològica-instrumental Passam d’una web estàtica a una web dinàmica Visió filosòfica Filosofia de la comunicació No és una eina que durà a la tecnificació de l’escola. El control sobre els continguts el té l’usuari Dona importància a les persones. Visió social Construcció del coneixement de forma colectiva Ús de les xarxes socials

Evolució

Eines

Característiques

Educació 2.0 Quin serà doncs el paper del docent? Com serà la comunicació? Com serà l’aprenentatge? S’hauran d’establir noves metodologies? Quin serà el paper de l’alumne? Suposa canvis?