Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
Jornada Informativa Grau en Logopèdia Facultat de Psicologia Curs
PROGRAMES DE MOBILITAT INTERNACIONAL SESSIÓ INFORMATIVA DE MATRÍCULA
CRITERIS PER AL DISSENY DELS TÍTOLS DE MÀSTER
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Mòdul d’Admissió i vacants
NORMATIVA D’AVALUACIÓ EN ELS ESTUDIS DE LA UAB
Estudi per a la identificació de
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
Presentació del curs acadèmic
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
Decret d’autonomia dels centres educatius
LA NORMATIVA ACADÈMICA I DE MATRÍCULA
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
INS FRANCESC RIBALTA Oferta formativa Curs
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PAU 2010.
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Grau
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
AUTOMATRÍCULA Tutorial d’automatrícula adreçat als/les estudiants de la Facultat de Psicologia (estudiants que van formalitzar una matrícula abans.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Reunió informativa PART ACADÈMICA
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Enginyeria del software II
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Àrea d’Afers Acadèmics
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
TECNOLOGIA.
Jornada de Portes Obertes 2018
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
Automodificació de matrícula
Reunió Gestions Acadèmiques
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Programes de Mobilitat Internacional Sessió Informativa de Matrícula
SELECTIVITAT 2011.
RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Reunió centres 25 juny 2019.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Manteniment calendari d'exàmens
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis Falta una assignatura generalista que situï la Logopèdia en el àmbit de les Ciències de la Salut i apropi a l’alumnat a la realitat professional de la Logopèdia: Crear Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica. La formació de logopedes ha de ser multidisciplinar però al Grau de Logopèdia li falta més Logopèdia: Potenciació d’assignatures pròpies de la Logopèdia. Un graduat pot consumir i fer recerca: Mètodes d'Investigació en Logopèdia per a tots. La formació de logopedes ha de ser multidisciplinar però s’han de logopedizar la majoria d’assignatures d’àmbit no estrictament logopèdic: Redimensionar alguns continguts. Programació per minimitzar les interferències entre Pràcticums i docència dirigida: Canvis en la seqüenciació.

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis La formació de logopedes ha de ser multidisciplinar però al Grau de Logopèdia li falta més Logopèdia: Potenciació d’assignatures pròpies de la Logopèdia.

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis La formació de logopedes ha de ser multidisciplinar però s’han de logopeditzar la majoria d’assignatures d’àmbit no estrictament logopèdic: Redimensionar alguns continguts.

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis Falta una assignatura generalista que situï la Logopèdia en el àmbit de les Ciències de la Salut i apropi a l’alumnat a la realitat professional de la Logopèdia: Crear Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica.

Mètodes d'Investigació en Logopèdia Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis Un graduat pot consumir i fer recerca: Mètodes d'Investigació en Logopèdia per a tothom.

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis Programació per minimitzar les interferències entre Pràcticums i docència dirigida: Canvis en la seqüenciació.

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Les raons de la modificació del pla d’estudis Falta una assignatura generalista que situï la Logopèdia en el àmbit de les Ciències de la Salut i apropi a l’alumnat a la realitat professional de la Logopèdia: Crear Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica. La formació de logopedes ha de ser multidisciplinar però al Grau de Logopèdia li falta més Logopèdia: Potenciació d’assignatures pròpies de la Logopèdia. Un graduat pot consumir i fer recerca: Mètodes d'Investigació en Logopèdia per a tots. La formació de logopedes ha de ser multidisciplinar però s’han de logopedizar la majoria d’assignatures d’àmbit no estrictament logopèdic: Redimensionar alguns continguts. Programació per minimitzar les interferències entre Pràcticums i docència dirigida: Canvis en la seqüenciació. AUGMENTAR CRÈDITS FORMACIÓ BÀSICA i OBLIGATÒRIA / DISMINUIR OPTATIVES

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Primer curs Assignatura Semestre Tipus ECTS Anatomia i Fisiologia dels òrgans de la parla i la veu 1 FB 6 Lingüística Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics Psicologia Evolutiva I: Infància Física acústica i Audiologia Anatomia i Fisiologia del sistema nerviós 2 Adquisició i processament del llenguatge 9 Fonaments educatius de la logopèdia (revisió continguts) Lingüística aplicada a les patologies del llenguatge (canvi de 2on a 1er) OB Reforçar el coneixement que fa referència a l’aprenentatge de la llengua escrita

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Segon curs Assignatura Semestre Tipus ECTS Neurologia del llenguatge OB 9 Patologia de l’audició, la parla, la veu i la deglució (revisió crèdits, 6+6) OB  Trastorns i avaluació de l’adquisició del llenguatge oral i escrit (revisió crèdits, 7.5) 2 Canvis biològics durant el cicle vital: implicacions per a la logopèdia 1 6 Dislàlies i disfèmia: Valoració i Intervenció (revisió crèdits, 6) Psicologia Evolutiva II: de l'adolescència a la vellesa (canvi de 1er a 2on) FB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica (NOVA) PR Mètodes d'investigació en Logopèdia (canvia d’optativa a obligatòria) Reforçar continguts Coordinació amb assignatures d’anatomia i fisiologia prèvies. Revisar temes alt nivell d’especialització Conèixer l’actuació professional i els entorns on es desenvolupa la pràctica professional; observació de casos, procés d’intervenció, desenvolupament d’habilitats terapèutiques bàsiques, ètica i deontologia professional

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Tercer curs Assignatura Semestre Tipus ECTS Pràcticum II PR  6 Intervenció en alteracions del llenguatge oral i escrit 1 OB  9 Alteracions del llenguatge associades a altres patologies Malalties neurodegeneratives i demències OB Deglució i trastorns relacionats: valoració i intervenció (revisió crèdits, 6) 2 Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i aumentativa (SAAC) (revisió crèdits, 6+3) Alteracions de la veu: Valoració i Intervenció (canvi 2on a 3er) Alteracions de l’audició: Valoració i Intervenció (canvi 2on a 3er i revisió crèdits, 7.5) Reforçar continguts i incorporar continguts de rehabilitació logopèdica en laringectomitzats

Pla d’estudis del grau en Logopèdia modificat Quart curs (obligatòries) Assignatura Semestre Tipus ECTS Pràcticum III :ajunten les pràctiques a la Vall d’Hebrón i Centres associats amb les de l’ Hospital de Sant Pau PR 6 Pràcticum IV Treball de fi de Grau TFG Llenguatge en entorns multilingües i multiculturals (canvi 3r a 4rt i revisió crèdits, 3) 1 OB  Incorporar continguts referits a entorns multiculturals i amb desigualtats socials Quart curs (optatives, 36 crèdits) Assignatura Semestre Tipus ECTS Recursos metodològics per a l'elaboració del treball de fi de grau 1 OP 6 Sense mencions: estudis reglats que no necessiten ja de preespecialització, l’especialització comença a nivell de màster

Proposta d’implantació canvi de pla d’estudis del grau en Logopèdia PROPOSTA PEL CURS 2017-18: Implantació total (els 4 cursos de cop). Assignatures noves i modificades es programen totes pel curs vinent. Potenciar que els/les estudiants que ja han començat (primer, segon i tercer d’aquest any) facin el canvi, tot i que s’ha de garantir que puguin seguir amb el pla amb què van començar. Estudiants que no es canvien a la docència nova: incloure’ls en la docència de les assignatures del pla nou (docència alternativa). PROCÉS: Decidir equivalències per estudiants que volen canviar de pla Fer escenaris de canvis per cursos Fer estructura de docència alternativa per estudiants que NO canvien de pla

Proposta d’implantació canvi de pla d’estudis del grau en Logopèdia CONVIVÈNCIA DELS DOS PLANS D’ESTUDIS (I): Els/les estudiants es matriculen del pla que estiguin cursant La Facultat programa docència únicament pel pla nou, on s’incorporen tots els estudiants (pla antic: docència alternativa) ESTUDIANTS DE NOU PLA: els qui es matriculin a primer + els qui decideixin canviar de pla PLA ANTIC: els qui estan cursant ara el grau i decideixen no canviar al nou. Es matriculen de les assignatures del pla antic que els correspongui, i busquen, a la Taula d’adaptació entre els dos plans, a quina assignatura han d’assistir per fer docència alternativa. No cal seguir l’estructura de matrícula del pla nou.

Proposta d’implantació canvi de pla d’estudis del grau en Logopèdia CONVICÈNCIA DELS DOS PLANS D’ESTUDIS (II): Els/les estudiants que ja cursaven el pla actual i no canvien tenen dret a docència alternativa durant dos cursos posteriors a la primera matrícula + 2 convocatòries sense docència alternativa. Posteriorment: canvi de pla obligat per esgotament de convocatòries (veure diapositiva següent). Es recomana que qui ja s’hagi matriculat d’una assignatura en tercera convocatòria demani el canvi de pla. Quan un estudiant es canvia de pla, si té convocatòries consumides en assignatures del pla antic encara no superades, aquestes no es consideren en l’assignatura del pla nou, que comença amb primera convocatòria.

EXTINCIÓ PLA D’ESTUDIS 828-GRAU EN LOGOPÈDIA Estudiant que finalitza 2018-2019 amb assignatura pendent de 1r (pla antic) Estudiant que finalitza 2019-2020 amb assignatura pendent de 2n curs (pla antic) Estudiant que finalitza 2020-2021 amb assignatura pendent de 3r curs (pla antic) Estudiant que finalitza 2021-2022 amb assignatura pendent de 4t curs (pla antic) 2016-2017 Nou Accés Matrícula 1er 2017-2018 2018-2019 Matrícula 2on Matrícula 1er1 2019-2020 Matrícula 3r Matrícula 2on2 2020-2021 Matrícula 4t Matrícula 3er Matrícula 3er3 2021-2022 Matrícula 4rt Matrícula 4rt4 2022-2023 Extinció Nou pla (DA) DA Convocatòria Addicional 1 Convocatòria Addicional 2 Es recomana canvi de pla DA = Docència alternativa

TAULA D’APAPTACIONS PROPOSADA PER ESTUDIANTS QUE VOLEN CANVIAR DE PLA Indica quines assignatures del pla nou es donen per fetes a partir de les realitzades en pla antic Marca també quina docència alternativa li caldrà fer a un/a estudiant que no canviï de pla

EQUIVALÈNCIES CANVI DE PLA CODI ASSIGNATURA PLA ANTIC SEM CR ASSIGNATURA PLA NOU 101715 Patologia de l’audició, la parla i la veu 1 6 Patologia de l’audició, la parla, la veu i la deglució 9 101716 Malalties laríngies i de la cavitat de ressonància: Valoració i intervenció 2 101721 Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies 2 6 Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa (SAAC) 9 101720 Sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (SAAC) 3 Criteri d’equivalència (estudiants que canvien a pla nou): Si s’han superat les dues: es fa l’equivalència a les noves Si només se n’ha fet o superat una de les dues: cal matricular-se de les noves (9 cr) Es consideren casos particulars: el grau i tipologia de docència que caldrà fer s’haurà de considerar individualment entre estudiant_professor_coordinació titulació (juliol-setembre).

EQUIVALÈNCIES CANVI DE PLA CODI ASSIGNATURA PLA ANTIC SEM CR ASSIGNATURA PLA NOU 101715 Patologia de l’audició, la parla i la veu 1 6 Patologia de l’audició, la parla, la veu i la deglució 9 101716 Malalties laríngies i de la cavitat de ressonància: Valoració i intervenció 2 101721 Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies 2 6 Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa (SAAC) 9 101720 Sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (SAAC) 3 Estudiants que segueixin pla antic: Es matriculen de les de pla antic, i fan docència alternativa a la nova. Els cal fer les dues: Si l’assignatura nova distingeix blocs: cada assignatura de pla antic tindrà la seva nota Si l’assignatura nova es fa integrada: la nota final es posa a les dues del pla antic Els cal fer UNA les dues: Es consideren casos particulars: la docència alternativa a realitzar s’haurà de considerar individualment entre estudiant_professor_coordinació titulació (juliol-setembre)

EQUIVALÈNCIES CANVI DE PLA CODI ASSIGNATURA PLA ANTIC SEM CR ASSIGNATURA PLA NOU 101719 Alteracions de l’audició: Valoració i Intervenció 2 7,5 6 101705 Trastorns i avaluació de l’adquisició del llenguatge oral i escrit 1 7,5 2 9 101712 Disfàgia i Trastorns relacionats 2 6 Deglució i trastorns relacionats: valoració i intervenció 9 101717 Dislàlies i disfèmies: Valoració i Intervenció 2 6 Dislàlies i disfèmia: Valoració i Intervenció 9 101732 Llenguatge en entorns multilingües 2 3 Llenguatge en entorns multilingües i multiculturals 6 Criteri d’equivalència (canvi a pla nou): Es proposa fer l’equivalència si la del pla antic està superada Estudiants que segueixin pla antic: La nota final és la nota que obtinguin a l’assignatura de docència alternativa

EQUIVALÈNCIES CANVI DE PLA PRÀCTICUMS Criteri d’equivalència (canvi de pla): Si s’ha fet algun pràcticum del pla actual: es dóna per fet 104145 Pràcticum I:Introducció a la pràctica logopèdica (PI) Equivalència PI antic + PIII antic = PIII nou: si s’han fet els dos, es convaliden pel 104145 PI i el 104191 PIII del Pla nou Si s’ha fet el PI del pla antic (i no el III): cal matricular-se del 104191 PIII a 4art, i fer la part que falta (Hospital de Sant Pau) Si s’ha fet el pràcticum III del pla antic (i no el PI): cal matricular-se del 104191 PIII a 4art, i fer la part que falta (Vall d’Hebrón + centres associats)

EQUIVALÈNCIES CANVI DE PLA: PRÀCTICUMS Estudiants que segueixin pla antic: Es matriculen a pla antic d’allò que els falta (PI i/o PIII pla antic, i fan docència alternativa a la nova del PIII (completa si els falten PI i PIII; només la part que els falta si alguna de les dues ja la tenen feta)

EQUIVALÈNCIES CANVI DE PLA: OPTATIVES Criteri d’equivalència (canvi de pla): CODI ASSIGNATURA PLA ANTIC SEM CR ASSIGNATURA PLA NOU 101691 Mètodes d'investigació en Logopèdia (OPT) 2 6 Mètodes d’investigació en Logopèdia (OB) Hi ha correspondència entre optatives de pla antic i pla nou, amb una excepció: Assignatura nova pla nou: Recursos metodològics pel TFG (no ofertada pels que segueixen en pla antic) Amb el pla nou, l’optativitat es redueix a 36 crèdits (6 assignatures) Si en el moment de fer el canvi l’estudiant ha fet més optativitat de la que reconeix el nou pla: constaran les optatives fetes al SET (suplement europeu al títol) si se sol·licita la Transferència de crèdits a la Gestió Acadèmica.

MODELS DE CANVI CURS A CURS (veure també simulador) Estudiants a temps complet sense assignatures pendents Canviar de pla quan s’ha fet 1er i cal matricular-se de 2on: S’ha de fer Lingüística aplicada a les patologies del llenguatge 6 cr Ja s’ha fet Psicologia Evolutiva II -6 cr   Crèdits de matrícula: Es matriculen a segon de 60 crèdits.  Estudiants amb assignatures pendents Es matriculen del que tinguin pendent de primer (convocatòries a zero), i d’allò de segon que permetin els crèdits i els horaris

MODELS DE CANVI CURS A CURS (veure també simulador) Estudiants a temps complet sense assignatures pendents Canviar de pla quan s’ha fet 2on i cal matricular-se de 3er: S’ha de fer el nou Pràcticum I: Introducció a la Pràctica Logopèdica 6 cr S’ha de fer la nova de Mètodes d’Investigació 6 cr Ja s’ha fet Alteracions de la veu: valoració i intervenció -6 cr Ja s’ha fet Alteracions de l’audició: valoració i intervenció -6 cr   Es perden crèdits de l’assignatura Patologia de l’audició, la parla, la veu i la deglució -3 cr Es perden crèdits de l’assignatura Alteracions de l’audició: Valoració i Intervenció -1.5 cr Es guanyen crèdits de Dislàlies i disfèmies: Valoració i Intervenció 3 cr Es guanyen crèdits de Trastorns i avaluació de l’adquisició del llenguatge oral i escrit 1,5 cr Crèdits de matrícula: Es matriculen a tercer de 60 crèdits.  

MODELS DE CANVI CURS A CURS (veure també simulador) Estudiants amb assignatures pendents Canviar de pla quan s’ha fet 2on i cal matricular-se de 3er: Es matriculen del que tinguin pendent de primer i/o segon (convocatòries a zero), i d’allò de tercer que permetin els crèdits i els horaris

MODELS DE CANVI CURS A CURS Estudiants a temps complet sense assignatures pendents Canviar de pla quan han fet 3er i s'han de matricular de 4rt:   El més probable és que hagin de fer la nova de Mètodes d’Investigació 6 cr Es guanyen crèdits de Deglució i trastorns relacionats: valoració i intervenció -3 cr Es guanyen crèdits de Llenguatge en entorns multilingües i multiculturals -3 cr Ja s’haurà fet una optativa a tercer -6 cr Crèdits de matrícula: S’han de matricular a 4rt de 54 crèdits, repartits en 9 assignatures (Mètodes d’Investigació, pràcticums, TFG, 5 optatives). Estudiants amb assignatures pendents Es matriculen del que tinguin pendent (convocatòries a zero), i d’allò que us permetin els crèdits i els horaris

VALORACIÓ DEL CANVI DE PLA Enllaç directe al web del simulador

VALORACIÓ DEL CANVI DE PLA Altres informacions: (1) Pàgina web de la facultat (www.uab.cat/psicologia) (2) Els estudis Accés al Pla antic (2009) Accés web del simulador

CALENDARI Entre el 26 de juny i el 7 de juliol: fer les sol·licituds de canvi Segona quinzena de juliol: Automatrícula (Pla antic o Pla nou) Dubtes sobre equivalències del canvi de pla i matrícula: ga.psicologia@uab.cat, o presencialment (cita prèvia) Altres dubtes (docència alternativa, casos particulars,...): Coordinador de titulació: (josep.nebot@uab.cat) Vicedegana d’Afers Acadèmics: (tatiana.rovira@uab.cat)